Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال کشورمان در حالي مقابل پاناما و ونزوئلا قرار مي گيرد که پيش از اين با هدايت برانکو ايوانکوويچ و گلهاي علي دايي و مجاهد خذيراوي اين دو تيم را شکست داده است.
سرويس ورزش مشرق - تيم ملي فوتبال کشورمان در حالي اواخر آبان ماه جاري در دو مسابقه دوستانه به مصاف تيم هاي ملي پاناما و ونزوئلا مي رود که پيش از اين با هر دو تيم يکبار ديدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته جالب توجه اينکه اين دو مسابقه در دوران سرمربيگري برانکو ايوانکوويچ در تيم ملي فوتبال کشورمان برگزار شد که در هر دو بازي تيم کشورمان با نتيجه مشابه يک بر صفر و با گلهاي علي دايي و مجاهد خذيراوي حريفانش را از پيش رو برداشت.

در جام چهارجانبه LG در مراکش که سال 2002 با حضور 4 تيم ايران، مراکش، ونزوئلا و اميد الجزاير برگزار شد و با قهرماني ايران به پايان رسيد، اولين ديدار ايران مقابل ونزوئلا بود و با برتري 1-0 شاگردان برانکو همراه گشت. مجاهد خذيراوي که در آن زمان در دوران اوج خود به سر مي برد و پس از اين مسابقات مورد توجه چند تيم اروپايي هم قرار گرفت تنها گل ملي خود را دقيقه 12 به ثمر رساند. نکته جالب توجه اين ديدار دريافت تنها کارت قرمز علي دايي در دوران بازي در تيم ملي بود که داور در اواخر نيمه اول مستقيماً دايي را اخراج کرد. ايران در فينال هم پس از تساوي بدون گل در پايان 120 دقيقه در ضربات پنالتي 9-8 اميد الجزاير را شکست داد و قهرمان شد.
همچنين در سال 2004 و در راستاي آمادگي براي شرکت در مسابقات انتخابي جام جهاني 2006 شاگردان برانکو در استاديوم آزادي يک بازي دوستانه با تيم پاناما برگزار کردند که در آن ديدار هم علي دايي از روي نقطه پنالتي تک گل پيروزي بخش تيم ملي و شاگردان برانکو را به ثمر رساند.

علي دايي درست دو روز قبل از حضورش در مراسم انتخاب بهترين بازيکن 2004 فوتبال جهان در زوريخ، گل صد و سومش را هم به پاناما زد تا با دست پر تهران را ترک کند. در مراسم مذکور از علي دايي به خاطر زدن بيش از 100 گل ملي تقدير ويژه اي شد.
به گزارش مشرق، پيش از اين قرار بود ايران پس از پاناما به مصاف اوکراين برود که اين ديدار محقق نشد و ونزوئلا جايگزين اين حريف اروپايي شد. جالب است بدانيد ايران با اوکراين هم تنها يک بار ديدار کرده و آن هم در زمان مربيگري برانکو بوده است!

ديدار تيم ملي کشورمان برابر اوکراين در شهر کي يف و در مردادماه سال 81 (سال 2002) بود که با تک گل علي دايي در خانه اوکراين که خود را مهياي مسابقات انتخابي يورو 2004 مي کرد، به برتري دست يافتيم. اين گل هشتادمين گل شهريار فوتبال ايران در رده ملي بود.
تيم ملي ايران به ترتيب برابر تيم هاي ملي پاناما و ونزوئلا در تاريخ 18 و 22 آبان ماه جاري در شهرهاي وين اتريش و آرنهم هلند قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند و در روز نخست موفق به کسب ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز شدند.

مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی ۲ برنز در فرم‌های چانگ‌چوان و گون‌شو و هلیا اسدیان یک برنز در نان‌چوان کسب کردند.

انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست

همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم به یک برد و یک باخت رسید. محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکار‌های بخش تالو حسین قبله‌نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا نیز پیکار‌های تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی، محمدرضا ریگی به مصاف حریفان می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!
  • شهریار سپاهان برای لیگ برتر آبروداری می‌کند
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد