Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:21:32 GMT

اشتغال مهمترین دغدغه جوانان و خانواده ها است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۰۹۷۶

اشتغال مهمترین دغدغه جوانان و خانواده ها است

آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف استان بوشهر با حضور پرشور مردم ولاتمدار برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ نماز جمعه در شهرهای استان بوشهر برگزار شد.

 اشتغال مهمترین دغدغه جوانان و خانواده ها است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران کنگان با اشاره به بیکاری جوانان اظهار داشت: همه باید در برابر اشتغال جوانان این منطقه  احساس مسئولیت کنند و هر کسی می تواند برای برداشتن موانع در این راه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیکاری علاوه بر جوانان خانواده ها را هم کلافه کرده است و کمک به اشتغال جوانان از مصادیق کار خیر و بزرگ است.

خطیب جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و شهدای دانش آموز، وحدت را رمز و راز پیروزی ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: حفظ نهضت امام خمینی (ره) و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی ایران راه تداوم خط شهیدان است.

وی به پیروزی های جبهه مقاومت در عراق و سوریه و روند رو به رشد اضمحلال گروهک تروریستی داعش بیان داشت: پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه و نابودی داعش ثمره خون شهدای مظلوم مدافعان حرم است.

حیدری در پایان با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، به سالروز شهادت عمار و یاسر اشاره و عنوان کرد: امروز نیز ولی فقیه زمان نیازمند عمارها و یاسرهایی است که تا آخرین لحظه در کنار ولی فقیه زمان شان باشند.

چالش مرگ با فضای مجازی در جامعه در حال ترویج است

امام جمعه گناوه گفت: متاسفانه چالش مرگ با فضای مجازی تحت عنوان بازی نهنگ آبی در جامعه در حال ترویج و گسترش و باید متوجه این معنا باشیم که دشمن با این طرح به دنبال مبارزه با افکارجوانان و ضربه زدن به تعلیم و تربیت صحیح دینی است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار داشت: باتوجه به فضایی که امروز تحت عنوان فضای مجازی با ان مواجه هستیم که در آن  دشمن به دنبال مقابله با پرورش شهید فهمیده ها است وظایف مراکز تعلیم وتربیت و،والدین سنگین تراز گذاشته ها است.

وی گفت: اگر رصد و مراقبت والدین و تربیت صحیح دینی در این فضا نباشد مطمعنا جوانان دچار آسیب ها و چالش های جبران ناپذیر و قطعا در دام این فضا قرار خواهند گرفت.

رکنی حسینی افزود: دشمن با رصد و شناسایی نقاط آسیب پذیر تلاش می کند تا فرزندان و جوانان ما را تصاحب کند تا ما نتوانیم در مقابل داشمنان توان ایستادگی داشته باشیم و بازی نهنگ آبی و پیامدهای آن که تحت عنوان چالش مرگ در حال ترویج و گسترش است در صدد مقابله با فرهنگ شهادت و جلوگیری ازتربیت و رشد شهیدان امثال فهمیده است.

در ادامه امام جمعه گناوه با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین بیان کرد: این اجتماع بزرگ عالم هستی که به برکت خون شهداست می تواند تمام ترفندها و دسیسه های دشمن در فضاهای حقیقی و مجازی را خنثی و برباد دهد.

شهید فهمیده الگویی برای دانش‌آموزان و نوجوانان است

امام جمعه موقت بندر دیر گفت: شهید فهمیده الگویی نمونه برای دانش‌آموزان و نوجوانان است.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندر دیر با اشاره به هشت آبان سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار داشت: شهید فهمیده الگویی برای نوجوانان و جوانان کشور است.

وی گفت: شهید فهمیده در پی حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به ایران، درس و مدرسه را رها کرد و به دفاع از این مرز و بوم پرداخت و با سن اندک که داشت از نظر ایثار گری بهترین الگو بود.

بحرانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: اگر صلح امام حسن(ع) و به دنبال آن قیام عاشورا نبود خطر جدی اسلام را تهدید می کرد.

امام جمعه موقت شهر دیر تصریح کرد:  هدف دشمن غرب از ابتدا براندازی اندیشه های اسلامی بوده و امروز هم بر همین اصل رفتار می‌کنند.

شهید فهمیده با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن پیش قدم شد

حجت السلام عاشوری امام جمعه شهر سیراف گفت: دوشنبه 8 آبان سالروز شهادت دانش‏ آموز بسیجى، محمدحسین فهمیده از چنان ارزش و اهمیتى برخوردار است که «روز نوجوان» و «بسیج دانش ‏آموزى» نامیده شده است.

وی ادامه داد: با بررسى نقش دانش ‏آموزان بسیجى در جنگ و صلح، نیروى مقاومت بسیج سپاه پاسداران با همکارى وزارت آموزش و پرورش، به‏ منظور تربیت فهمیده ‏ها و گسترش فرهنگ بسیج در مدارس، پیروان او را جذب و سازمان‏دهى کرده و سازمانى به نام «بسیج دانش‏ آموزى» تشکیل دادند که در تمام مدارس کشور فعالیت چشم‏گیرى دارد.

امام جمعه سیراف در مورد شهید حسین فهمیده گفت: از آن‏جا که دانش ‏آموز شهید و رزمنده بسیجى، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش‏قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکارى و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‏الله آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان سیزده ساله، به‏عنوان رهبر یاد فرمودند.

در ادامه گفت: بسیج دانش ‏آموزى، یک نهاد آموزشى است که با برنامه ‏هاى مدون و ایجاد پایگاه‏هاى علمى، سعى دارد گام مؤثرى در ارتقاى توان علمى دانش ‏آموزان داشته باشد و بسیج، عبارت است از مجموع ه‏اى که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالى این ملت و براى کمال رساندن و به خوشبختى رساندن این کشور جمع شده‏ اند.

وی در مورد شرایط کنونی در و تهاجم فرهنگی بیان کرد: در شرایط کنونى که تهاجم فرهنگى، جنگى دیگر بر ضد نظام است، شناخت شرایط روحى و روانى نوجوانان و تهیه ساز و کارهاى مناسب، یکى از راه‏هاى برون ‏رفت از این معضل بزرگ است

امام جمعه شهر سیراف گفت: سازمان بسیج دانش‏ آموزى به‏ عنوان گسترده ‏ترین و فراگیرترین تشکیلات دانش ‏آموزى، بر اساس رسالت خویش تلاش در راه تداوم دفاع همه‏ جانبه از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن در زمینه ‏هاى علمى، تربیتى و اجتماعى و مقابله با تهاجم فرهنگى را سرلوحه فعالیت‏هاى خویش قرار داده است.

هزینه های خدمات اربعین حسینی در شان دولت اسلامی نیست

امام جمعه دلوار گفت : مردم از صدور و تحویل ویزای آنها  برای اربعین حسینی ناراضی هستند و کار زیبنده ای نیست و انتظار می رود که مدیران حج و زیارت و عتبات و عالیات در مهیا سازی هر چه زودتر و تسهل در صدور و ارائه ویزا اقدامات لازم را انجام دهند.

جت‌الاسلام علی زاهد‌دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با گرامی داشت هفته بسیح دانش اموزی، اظهار داشت: حسین فهمیده شهادت طلبی و دفاع از سرزمین و میهن خود را یک وظیفه دانست و از عزت و سربلندی ایران اسلامی با اختیار خود ایستاد.

وی بیان کرد: وظیفه ما در این زمان همانند حسین فهمیده باید راه شهدا در جهت حفظ آرمان ها تلاش کنیم و مدیون ایثارگری ها ،مجاهدت های شهدا باشیم.

امام‌جمعه دلوار تصریح کرد: یکی از دستاورده های مهم در آن زمان تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام بودند که این حرکت آنها نظام اسلامی ،نوجوانان و جوانان در تثبیت خط امام، نشان دادن پیام  ناسازش پذیری با شرق و غرب را اعلام کردند.

زاهد دوست گفت: حرکات دشمنانان نشان داد که انها دلالت بر خیانت و دخالت بر حکومت جمهوری اسلامی ایران داشتند که ما در روز 13 آبان با حضور خود و احساس تکلیف این پیام را به گوش انها خواهیم رساند.

وی بیان داشت: حسین فهمیده ها را باید چراغ راه خودمان قرار بدهیم و انقلاب اسلامی را به انقلاب سعادت و پیشرفت و به انقلاب امام زمان (عج) متصل نماییم.

امام‌جمعه دلوار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجتماع اربعین حسینی در مسیر نجف و کربلا که هم اکنون در حال برگزاری است برای کشور ما شکوهمند و آبروی جمهوری اسلامی نیز می باشد.

زاهد دوست اضافه کرد: مسئولان اجرای کشورمان باید در امر مهیا سازی و زیر ساخت های خدمت رسانی برای زائران اربعین حسینی تمام تلاش خود را بکار ببرند.

وی ادامه داد: مردم از صدور ویزای آنها برای اربعین حسینی ناراضی هستند و کار زیبنده ای نیست و انتظار می رود که مدیران حج و زیارت و عتبات و عالیات در مهیا سازی هر چه زودتر و تسهل در صدور و ارائه ویزا اقدامات لازم را انجام دهند.

امام‌جمعه دلوار خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه رسمی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در آمریکا نشانه اقدام خصومت و دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

زاهد دوست افزود: هدف و اصل برگزاری این حرکات خود جوش در ایام اربعین باید مسئولین از این حرکات استقبال و و سپس خدمات و ویزای  رایگان به  مردم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: انجام خدمت رسانی  برای زائران  اربعین حسینی نباید با این هزینه مردم را دچار مشکلات نماید و هزینه ها باید کمتر از این ارائه شود و این هزینه ها در شان دولت اسلامی نیست.

حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به مطالبات مردم توجه کنند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در حوزه نفت، گاز و پاروشیمی برخوردار است گفت: ضمن توجه به مطالبات مردم باید مردم استان بوشهر از این ظرفیت‌‌ها و مراکز مهم اقتصادی برخوردار شوند.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه نیت الهی سبب  ماندگاری اعمال انسان می‌شود اظهار داشت: نام و نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) چون با نیت الهی همراه بود جاودانه شد و نام امام حسین(ع) در همه ادوار و قرن‌ها ماندگاراست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با گناه چیزی برای انسان حاصل نمی‌شود تاکید کرد: با تهمت، غیبت، افترا، تخریب، رشوه، سرقت و دیگر گناهان اگر چیزی بدست آمد ماندگار نیست و باید از آموزه‌های حسینی درس گرفته شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هزگز نباید به آمریکا اعتماد کرد افزود: آمریکا مورد اعتماد نیست که در دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی، معظم‌له بیان کردند که آمریکا هر گاه فرصت کند دوباره به عراق ضربه می‌زند.

خطیب نماز جمعه بوشهر طبیعت آمریکا را جهان‌خواری دانست و تصریح کرد: با توجه به طبیعت جهان‌خواری امریکا و اروپا، هر کس به آنان اعتماد کند چراکه به هلاکت می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اعتماد به آمریکا و اروپا را اعتماد به سراب دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توان به گرگ سیاسی که همان آمریکا است اعتماد کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا در پی نابودی ملت‌ها است افزود: تفکر جهان سرمایه‌داری تلاش برای سود و منعفت خود  و نابودی ملت‌ها است که این مهم در جوهره آمریکا و اتحادیه اروپا نهفته است.

صفایی بوشهری ترامپ  را نماد تمامی جوهره و ماهیت آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور نادان آمریکا ترامپ، با اعمال خود نشان داد که نماد تمامی دولت و ماهیت آمریکا و آمریکایی‌ها است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، تسلط به مراکز قدرت و ثروت‌های جهان را از جمله ماهیت آمریکا و اتحادیه ارپا دانست و تصریح کرد: نابودی انقلاب اسلامی، اسلام و مسلمانان از اهداف مهم جهان استکبار به سرکردگی آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد کشور باید امن باشد و اقتصاد وابسته به نفت ناامن است افزود: چون اقتصاد تک پایه‌ای بشدت مورد مدیریت و تهاجم کشورهای استکباری از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌توان آنرا اقتصاد امن نامید چراکه همواره مورد تهدید و تحریم است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: باید اقتصاد غیرنفتی محور برنامه‌ها باشد و با تدبیر و برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

صفایی بوشهری تضعیف اقتدار ملی ایران از اهداف مهم جهان استکبار دانست و تصریح کرد: اقتدار ایران باید در عرصه‌های مختلف از جمله  در عرصه نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علم و فناوری تقویت و حفظ شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر جهادی عمل کردن در عرصه اقتصاد مقاومتی افزود: بهبود وضعیت معیشت مردم باید در صدر برنامه‌های دولت و تمام نهادها در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باشد و در این زمینه باید تلاش جهادی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به عمل نشدن تعهدات آمریکا در برجام خاطر نشان کرد: آمریکا پس از برجام که به تعهدات خود عمل نکرد و ایران اسلامی فراتر از تعهدات خود عمل کرد هر روز به بهانه‌ای تحریم‌ها را افزایش می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن طرح آمریکایی در قرار دادن سپاه پاسداران در  لیست تروریستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد مبارزه با تروریست و ضد تروریست است و بسیاری از این نیروهای مقتدر توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه انگلیس در طول ادوار گذشته 4 بار به بوشهر حمله کرد گفت: به اروپا و آمریکا در هیچ عرصه‌ای نمی‌توان اعتماد کرد که آثار جنایات و تخریب  4 بار حمله انگلیس به بوشهر هنوز وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه باید به رزمندگان و نیروی لایزال الهی اتکا کرد افزود: نباید به برجام و چنین موافقتنامه‌ها و مبادلاتی که طرف مقابل قابل اعتماد نیست اتکا کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکا چماق و اروپا دست فریب نشان می‌دهد تصریح کرد: هیچگاه نمی‌توان انقلاب اسلامی را شکست داد چون این انقلاب متصل به نیروی الهی، به شهدا، ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی و یاد و خاطره شهدای نوجوان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود نسبت به بسیج دانش‌آموزی توجه ویژه شود و در این راستا باید نوجوانان بسیجی تربیت شوند تا بتوان نسلی انقلابی و موفق در آینده داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به منصوب شدن استاندار جدید بوشهر و آروزی موفقیت در عرصه‌های مختلف استان برای وی افزود: مردم استان بوشهر نجیب، مومن، ولایت‌مدار و انقلابی هستند بابد در راستای تحقق مطالبات مردم تلاش ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به خدمت رسانی به مردم استان بوشهر تصریح کرد: توجه به اقتصاد، معیشت و اشتغال باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

صفایی بوشهری با تاکید بر جهادی عمل کردن در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: اشتغال جوانان استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه زندگی آنها به اشتغال وابسته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه صنایع بزرگ نفتی ، گازی و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است افزود: توسعه صنایع پایین دستی در استان بوشهر باید مورد توجه مسئولان وسرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر برخورداری مردم استان بوشهر از حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: ضمن توجه به مطالبات مردم، باید مردم استان بوشهر از این ظرفیت‌‌ها و مراکز مهم اقتصادی برخوردار شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، توسعه صنایع فرآوری کشاورزی و آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: تابستان امسال  مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند و باید از هم اکنون برای تابستان آینده در رفع این مشکل برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به طرح ریلی بوشهر گفت: طرح راه‌آهن شمال - جنوب باید به بوشهر متصل شود و در این راستا طرح ریلی بندر عباس با اتصال به بوشهر و خوزستان زمینه ریلی شدن استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

 صفایی بوشهری بیان کرد: اجرای طرح ریلی بوشهر با نگاه استراتژیکی و اقتصادی و امنیتی مورد تاکید است و باید با اجرای طرح راه‌آهن  بوشهر و اتصال آن به مرکز کشور و جنوب، مردم استان بوشهر از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر توجه به پیوست‌های صنایع نفتی در استان بوشهر افزود: پیوست‌های اقتصادی، رفاهی فرهنگی و اجتماعی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برای بهره‌مندی مردم از آثار طرح‌ها مورد توجه و اجرا قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به فقرا و محرومان افزود: حل مشکلات فقرا و محرومان باید در اولویت برنامه‌های مسئولان استان بوشهر قرار بگیرد چرا که بسیاری از مردم این استان دچار مشکل مالی هستند و باید در برطرف شدن این مشکلات تلاش شود.

امام جمعه بوشهر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی و فراهم شدن بسترهای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر  را ازدیگر موارد مهم استان بوشهر دانست.

صفایی بوشهری با تاکید بر اجرایی شدن طرح نایب شهدا در استان بوشهر گفت: در راستای شرکت مردم استان بوشهر در راهپیمای اربعین حسینی طرح نایب شهدا در این استان مورد توجه قرار دارد و هر فرد به نمایندگی از یک شهید این مسیر راپیمایی در اربعین حسینی بپیماید.

مسئولان فکری به حال کشاورزی در بردخون کنند

امام جمعه بردخون با اشاره به مشکلات کشاورزان این منطقه گفت: مسئولان فکری به حال کشاورزی در بردخون کنند.

 حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: استاندار جدید بوشهر برای آشنایی با مشکلات به بردخون  سفر کنند.

وی با بیان ضرورت کمک به نیازمندان، گفت: افرادی با هزینه های بالا و بدون پرداخت حق‌الله  و حق‌الناس مسجد یا حسینیه می‌سازند که نیازی نیست و بیشتر اوقات جمعیتی در آن وجود ندارد اما حاضر نیستند به نیازمندان کمک کنند.

رکنی حسینی افزود: عده‌ای از مردم حتی نان شب هم ندارند اما برخی از مسئولان مخارج زیادی را هزینه می‌کنند و  افرادی وام‌های کلان دریافت می‌کنند و گروهی نیز برای گرفتن وامی اندک مدت ها در نوبت هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه اسلامی تبعیض و بی‌عدالتی باشد، اضافه کرد: یکی از کارگران از بی‌پولی می‌نالد که نان شب ندارد و پیرزن تهیدستی از اینکه سرپناه مناسبی ندارد و هیچ کس به یاریش نمی شتابد مدام شکوه و فریاد می کند.

امام جمعه بردخون با تبریک انتخاب استاندار بوشهر، گفت: مردم از استاندار به عنوان نماینده دولت انتظار دارند برای رفع مشکلات آنان تلاش کند و اشتغال و ازدواج جوانان را به صورت جدی پیگیری کند.

رکنی حسینی با بیان اینکه بردخون منطقه‌ای عالم پرور و با سابقه‌ای درخشان است، ادامه داد: بردخون یکی از بخش‌های محروم استان است که هیچ منبع درآمدی ندارد.

وی ابراز داشت: تنها منبع امرار معاش مردم کشاورزی تک محصولی است که سال گذشته به دلیل کاهش قیمت همه کشاورزان زمین‌گیر شدند.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به اینکه باید فکری برای آینده بردخون کرد، گفت: نمی توان فردای مردم را بر روی گوجه فرنگی محاسبه کرد زیرا آب چاه‌ها کم شده و به مرور این سفره زیر زمینی نیز نابود می‌شود.

وی از عدم نظارت بر کشاورزی منطقه انتقاد کرد و افزود: هیچ نظارتی بر میزان کشت گوجه فرنگی وجود ندارد و جهاد کشاورزی نسبت به کشاورزان و کشاورزی منطقه توجه و نظارت لازم را ندارد. 

رکنی حسینی خواستار کاهش سطح زیر کشت کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: چرا یک نفر  ۳۰۰ هکتار کشت می‌کند و به حق دیگران احترام نمی‌گذارند و مسئولان استان و شهرستان بدانند که پرکردن چاه‌ها چاره کار نیست و باید نظارت خود را بیشتر کنند.

مسئولان شرایط حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین را فراهم کنند

امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان شرایط حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از توصیه نمازگزاران به تقوای الهی در سخنانی به موضوع گناهان کبیره اشاره کرد و دروغ را یکی از بزرگترین گناهان کبیره دانست.

وی در این زمینه به مواردی که دروغ از نظر شرع جایز است به برای اصلاح ذات البین و دفع شر و برای جلوگیری از تسلط دشمن اشاره کرد و بیان داشت: توریه نیز از جمله آن است که در لفظ سخن را چنان بگوییم که دروغ نباشد.

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم به برخی از نشانه‌ها و علائم حتمی ظهور اشاره کرد و ادامه داد: خروج سفیانی، خروج سیدخراسانی و سیدحسنی از قزوین و نیز صیحه آسمانی و خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی در ماه مبارک رمضان از علائم و نشانه‌های ظهور هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان ارتش افزود: رهبر انقلاب فرمودند ای جوانان عزیز آن روز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته است به آنها می‌گوییم امروز قدرت ایران فراتر از منطقه نفوذ کرده و این اقتدارجنهوری اسلامی است.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و معامله نیست. به فرموده رهبری، جوانان قدر خود، قدر کشور، قدر امنیت و نظام جمهوری اسلامی را بدانید، جمهوری اسلامی عزت، سربلندی و آرامش برای کشور به وجود آورده است و باید قدر این امنیت بی‌بدیل را بدانیم.

وی به موضوع زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: این روزها عده کثیری از مردم کشورمان خود را برای زیارت اربعین آماده می‌کنند. باید تشویق کرد  وکمک کرد و مقدمات سفر برای این عزیزان فراهم کرد.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: متاسفانه درخبرها آمده که کرایه‌ها بالا رفته و دو برابر شده است. نباید این اتفاق بیفتد، باید دولت‌مردان به فکر باشند و این مشکل را حل کنند. از همه کسانی که شرایط را برای کاروان زائران شهرستان فراهم می کنند از جمله سپاه و فرمانداری که دراین راه تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

وی گفت: عزیرانی که به زیارت مشرف می‌شوند آداب زیارت را رعایت کنند و برای نزدیکی به ضریح و دست کشیدن به آن دیگران را اذیت نکنند و زیارت خود را در آرامش انجام دهند و نیز در زیارت به یاد شهدا باشند و به نیابت از آنها زیارت کنند. این عزیزان جان خود را دادند که این راه باز شود.

هاشمی نژاد با گرامیداشت ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی اظهار داشت: شجاعت شهامت و عشق به شهادت در مکتب شهید فهمیده موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه راه شهید فهمیده ادامه دارد، بیان کرد: درس شهید فهمیده درس ایثار، عشق به وطن و ایمان و جهاد و شهادت بود. سپاه برنامه‌ای برای بسیج دانش آموزی و گرامیداشت این روز داشته باشند.

امام جمعه عسلویه سالروز شهادت شهید قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و اولین شهید محراب که توسط منافقین کور دل به شهادت رسید  را گرامی داشت و به روح این شهید ادای احترام کرد.

 

دشمنان آرزوی خود برای تغییر نظام ایران را به گور خواهند برد

امام جمعه شبانکاره گفت: دشمن آرزوی خود برای تغییر این نظام را به گور خواهد برد؛ این جوانان هر کدامشان مثل پدافند آماده شلیک‌اند تا جلو تحرکات شما را بگیرند.

عبدالرسول حمادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شبانکاره اظهار داشت: انسان مؤمن باتقوا است و هر با تقوایی مؤمن است زیرا متقین مقید به پرهیز از معصیت‌اند و دور گناه نمی‌شوند و از آلودگی خود را حفظ می‌کنند و به تعبیر قرآن کریم لباس تقوا می پوشند.

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم مطیع امر خدا باشیم، لباس تقوا بپوشیم تا جزء مؤمنین قرار بگیریم. انسان در هر نقطه از کره خاک که زندگی می‌کند باید انجام وظیفه کند و یکی از وظایف انسان عبادت است، عبادت هم اقسامی دارد علاوه بر نماز و روزه، هر آنچه به انجام آن و ترک آن امر شده عبادت محسوب می‌شود.

امام جمعه شبانکاره با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اضافه کرد: اختلاف نظری در روز شهادت وجود دارد که ۲۸ صفر یا هفتم صفر روز شهادت است که راویان به روز آن کمتر اشاره دارند.

وی بیان کرد: سیره علمی علماء و متشرعه در بلاد شیعه به‌ویژه در نجف اشرف و بعدها مرحوم آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله بروجردی، گلپایگانی قدس سرهما هفتم صفر را اقامه عزا می‌کردند و در ماه صفر ولادتی برای ائمه (ع) ذکر شده که علماء به آن اعتنایی نکرده‌اند و ظاهراً در زمان قاجار یا صفویه جابجایی صورت گرفته که تاریخ را مخدوش کرده، اما مراجع معظم تقلید به سوگواری آن حضرت در هفتم صفر اهتمام داشته اند که مؤمنین باید پیروی کنند.

حمادی ادامه داد: پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) امام مجتبی (ع) برای حفظ اسلام و جان شیعیان به صلح با معاویه دست می‌زند و امام(ع) در میدان سیاست باقی می ماند و به صورت مخفی اعمال سیاست می‌کند و در پاسخ حسن بصری آنچه را که برای بازگرداندن حاکمیت و ولایت ال پیامبر (ص) لازم است، سفارش می کند.

وی افزود: امام (ع) از مفاد صلح نامه بهره می‌برد و خطبه می‌کند و با کارگزاران معاویه علنی برخورد می‌کند تا اینکه تحمل وجود حضرت برای حکومت دشوار می‌شود و از طریق خانواده امام حضرت را مسموم و به شهادت می رسانند.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه امروز جمعی از متدینین شهر عازم پیاده روی اربعین حسینی هستند، اضافه کرد: قرن‌ها است که در کشورها و مناطق شیعه‌نشین این پیاده‌روی در اشکال گوناگون فرهنگی برگزار می‌شود، در این سه، چهار سال گذشته بحمدالله این مراسم با اقبال اهل ایمان همراه بوده و درون این مراسم، برگزاری آداب سوگواری امام (ع) و اهلبیت آن حضرت و یادآوری مصائب آنان است، که با احترام انجام می شود.

وی بیان کرد: حرکت پیاده خیل مشتاقان حماسه‌ای وصف ناشدنی است و دشمنان مات و مبهوت این حرکت خود جوش در جهان اسلام هستند. از دستاوردهای این مراسم، تمرین وحدت و انسجام جهان اسلام، همبستگی ملت ها بالاخص ایران و عراق و نزدیک شدن قلوب مسلمین است.

حمادی خاطرنشان کرد: تقدیر الهی این است که هرچه به آخرالزمان و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) نزدیک‌تر می‌شویم دل‌ها و جان‌های محبین اهلبیت (ع) به وسیله امام حسین (ع) بهم نزدیکتر می‌شود.

وی اظهار داشت: توصیه ما به زائران این است که عزیزان زیارت مستحب است اما اقامه نماز واجب، مراعات حقوق دیگران لازم. از آداب زیارت، تقوا، پرهیز از گناه و پایبندی به واجبات است.

امام جمعه شبانکاره گفت: سعی کنید با وضو و طهارت باشید، خضوع و خشوع داشته باشید، به تسبیح و تحلیل در طول مسیر مشغول شوید، به مصائب اهلبیت (ع) توجه کنید، نظم را رعایت کنید، به بهداشت فردی و جمعی اهمیت بدهید، با مامورین انتظامی و امنیتی برای حفظ سلامت خودتان همکاری کنید، با افراد غریبه و نا آشنا تماس نگیرید، خانم ها به‌صورت فردی بازار نروند، هر ماشینی سوار نشوند، اگر به چیزی یا کسی مشکوک شدید به پلیس محلی مراجعه کنید.

وی افزود: می‌دانید که در دفاع مقدس خیلی از رزمندگان ما آرزوی زیارت سید الشهداء داشتند و رفتند و به شهادت رسیدند که حالا که خدا به شما توفیق داده هرنفر به نیابت یک شهید زیارت کند هم شهید را شاد کرده‌ای و هم خودتان از ثواب آن، دو اجر می برید. سلام ما ناتوان‌ها را هم به امام حسین (ع) برسانید.

حمادی اضافه کرد: روز هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده، از آنجا که شهید نوجوان محمد حسین فهمیده که امام بزرگوار قدس سره او را رهبر خطاب کردند در چنین روزی به شهادت رسیده، ما این روز را گرامی میداریم.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ما در ایثار و فداکاری مرید و مطیع رهبر فرزانه انقلابند و همه آنها رهرو شهید فهمیده‌اند و به بسیجی بودن خود افتخار می کنند حضور نوجوانان در نماز جمعه گویای این آمادگی است.

امام جمعه شبانکاره بیان کرد: تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در هند گفته، آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران از طریق حمایت از صداهای مدرن در داخل کشور است. ما عرض می کنیم، شما هم چون اسلاف خود آرزوی تغییر را به گور خواهی برد، این جوانان هر کدامشان مثل پدافند آماده شلیک‌اند تا جلو تحرکات شما را بگیرند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند پدافند غیرعامل که در هفته آن قرار داریم «مثل مصونیت سازی برای انسان است، از درون ما را مصون می کند. معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد. پدافند غیر عامل نتیجه‌اش این است. کاری کنیم که مصونیت درخودمان بوجود بیاوریم، این با پدافند غیر عامل تحقق پیدا می کند». عربده‌کشی‌های شما خشم بسیجیان را بیشتر می‌کند و اینان تا محو ظلم و ظالم از پای نخواهند نشست.

اربعین حسینی باعث همبستگى دو ملت ایران و عراق می‌شود

امام‌جمعه کاکی گفت: اربعین حسینی باعث همبستگى دو ملت ایران و عراق تمرین وحدت و انسجام جهان اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کاکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است و بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.

وی افزود: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و به‌جامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دوران مختلف در زمینهٔ فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل‌مذاکره و چانه‌زنی نیست.

امام جمعه کاکی تصریح کرد: رمز پیروزی‌های اخیر عراق وحدت و حمایت از جوانان مؤمن و شجاع است و از اقدامات دولت عراق برای دفاع از حاکمیت یکپارچه و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم.

محمدی یادآور شد: عراق کشوری تعیین‌کننده و مهم در جهان عرب است باید مراقب مکر آمریکایی‌ها باشند و هرگز به آن‌ها اعتماد نکنند.

امام‌جمعه کاکی به دستاوردهاى پیاده‏روى اربعین اشاره کرد و گفت:‏ دستاوردهاى مراسم اربعین‏ نمایش شور و شعور است  که تکرار آن در هر سال باعث امیدوارى دوستان و حیرت و ناامیدى دشمنان اهل‌بیت(ع) شده است.

وی تأکید کرد: اربعین حسینی باعث همبستگى دو ملت ایران و عراق، نزدیک شدن قلوب، تمرین وحدت و انسجام جهان اسلام و شکل‏‌گیرى فرهنگ واحد دینى می‌شود.

امام‌جمعه کاکی با اشاره به طرح مبارک و مهم نائب‌الشهید گفت: زائران اربعین شهدای گران‌قدری که آرزوی زیارت کربلا داشتند و مسیر را برای ما باز کردند و به گردن ما حق‌ دارند فراموش نکنند.

 محمدی تصریح کرد: هر کدام از زائران که در اربعین حسینی شرکت می‌کنند نائب‌الزیاره یک شهید باشند تا نواقص اعمال ما به حرمت مقربان درگاه حضرت حق جبران شود.

وی با اشاره به عهدشکنی امریکا در قضیه بر جام گفت: عهدشکنى آمریکا در قضیه بر جام و همراهى برخى کشورهاى اروپایى با شیطان بزرگ آشکار است و آزموده را آزمودن خطاست.

وی افزود: برجام موشکی ممنوع است، ایران در مسیر هماوردى و تقابل مستقیم با شیطان بزرگ آمریکا است و اگر امریکا بخواهد پا را از گلیم خود درازتر کند ایران پاسخی کوبنده خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است