Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:50:25 GMT

12 معجزه شگفت انگيز در اين ميوه پاييزي

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۹۵۲۰

12 معجزه شگفت انگيز در اين ميوه پاييزي

خبرگزاري آريا - انار يکي از ميوه‌هايي است که پژوهش‌هاي بسياري در زمينه فوايد ضد سرطاني آن انجام شده است. به نظر مي‌رسد اين ميوه مي‌تواند به پيشگيري از علائم سرطان کمک کند.
به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، در حال حاضر، سرطان به عنوان يکي از مرگبارترين بيماري‌ها در جهان شناخته مي‌شود. اين در شرايطي است که بهترين دارو براي درمان اين بيماري همچنان به طور دقيق شناسايي نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اين رو، پژوهش‌هاي بسياري تمام تلاش خود را بر يافتن راه حلي پزشکي براي اين شرايط معطوف کرده اند. چه به منظور پيشگيري از ابتلا به سرطان و يا حتي درمان بيماران مبتلا به اين بيماري، اميد بسياري وجود دارد که دير يا زود سرطان قابل درمان يا قابل پيشگيري باشد.
انار يکي از ميوه‌هايي است که پژوهش‌هاي بسياري در زمينه فوايد ضد سرطاني آن انجام شده است. به نظر مي‌رسد اين ميوه مي‌تواند به پيشگيري از علائم سرطان کمک کند. از اين رو، دانشمندان در پي يافتن بهترين روش براي بهره‌مندي از فوايد اين ميوه به عنوان يک ابزار ضد سرطان هستند.
انار ميوه‌اي شگفت انگيز است که يک عدد از آن مي‌تواند تا 1،400 دانه را نيز در خود جاي دهد. هند و ايران دو کشور مطرح در زمينه صادرات انار هستند.
ارزش تغذيه‌اي انار
در فهرست زير ارزش تغذيه‌اي انار در هر 87 گرم ارائه شده است:
کالري: 72 کالري
چربي کل: 1 گرم
چربي اشباع: 0.1 گرم
کلسترول: 0 ميلي گرم
سديم: 3 ميلي گرم
پتاسيم: 205 ميلي گرم
کربوهيدارت: 16 گرم
فيبر غذايي: 3.5 گرم
قند: 12 گرم
پروتئين: 1.5 گرم
کلسيم: 9 گرم
آهن: 1.5 گرم
منيزيم: 2.4 گرم
ويتامين B6: 4.3 گرم
ويتامين C: 13 گرم
انار و سرطان
انار ويژگي‌هاي ضد سرطاني ارائه مي‌کند. چند دليل براي اين موضوع وجود دارند.
انار حاوي پلي فنول‌ها است. از اين رو، انار يک منبع آنتي اکسيداني خوب در نظر گرفته مي‌شود. آنتي اکسيدان‌ها در زمينه مبارزه با راديکال‌هاي آزاد که موجب آسيب سلولي مي‌شوند، موثر عمل مي‌کنند. راديکال‌هاي آزاد يکي از دلايل شکل گيري سلول‌هاي سرطاني هستند. از اين رو، نابودي راديکال‌هاي آزاد در بدن به معناي پيشگيري از رشد سلول‌هاي سرطاني است.
انار سرشار از ويتامين C. است و از اين رو به تقويت سيستم ايمني بدن و حفظ و نگهداري از آن کمک مي‌کند. اگر سيستم ايمني عملکرد درستي داشته باشد، سلول‌هاي سرطاني توانايي رشد در بدن را نخواهند داشت. در نتيجه، انار گزينه خوبي براي پيشگيري از سرطان است.
برخي مطالعات نشان داده اند که انار حاوي الاجيتانين‌ها است، که مي‌توانند رشد سلول‌هاي سرطاني را کند کنند و از توزيع سلول‌هاي سرطاني در بدن جلوگيري مي‌کنند. ويژگي‌هاي ضد سرطاني انار مي‌تواند مرگ سلول سرطاني را از طريق مسدود کردن مسير دريافت مواد مغذي توسط آن‌ها برنامه ريزي کند.
انار حاوي تانن و آنتوسيانين‌ها است، که به عنوان عواملي ضد تومور شناخته شده اند. انار تکثير سلولي را کاهش مي‌دهد و به بازتوليد سلول‌هاي خوب کمک مي‌کند. از اين رو، تکثير سلول‌هاي سرطاني در بدن انسان مي‌تواند محدود شود و سلول‌هاي سالم جايگزين آن‌ها شوند.
ديگر فوايد سلامت مصرف انار
جدا از ويژگي‌هاي ضد سرطاني، انار فوايد سلامت ديگري را نيز ارائه مي‌کند که در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌شود:
تقويت سيستم ايمني
ويتامين C. موجود در انار به تقويت سيستم ايمني بدن انسان کمک مي‌کند و از ابتلا به بيماري‌ها پيشگيري مي‌کند.
ضد پيري
انار به عنوان يک آنتي اکسيدان عمل مي‌کند. از اين رو، مصرف اين ميوه فوايد ضد پيري ارائه مي‌کند. انار به کاهش چين و چروک‌هاي پوست کمک مي‌کند و در نتيجه نشانه‌هاي افزايش سن و پيري را محدود مي‌کند.
ضد افسردگي
روغن اساسي انار مي‌تواند احساس خوشايندي را در انسان شکل دهد و همچنين موجب آرامش ذهن شود. در نتيجه، اين ماده به عنوان يک عامل ضد افسردگي کار مي‌کند. روغن اساسي انار به ر‌هايي از استرس و شکل گيري احساس آرامش در فرد کمک مي‌کند.
حفظ سلامت پوست
برخي پژوهش‌ها نشان داده اند که انار براي پوست انسان نيز خوب است. مصرف اين ميوه به بازسازي پوست آسيب ديده کمک مي‌کند. از اين رو، انار براي درمان درماتيت‌ها و تسکين آکنه مناسب است.
حفظ سلامت مو
ويتامين‌هاي موجود در انار به تقويت موي سر کمک مي‌کنند و همچنين مصرف اين ميوه مي‌تواند به درخشش مو کمک کند.
پيشگيري از بيماري قلبي عروقي
انار مي‌تواند به پيشگيري از تشکيل پلاک در ديواره رگ‌هاي خوني کمک کند. از اين رو، خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي کاهش مي‌يابد و احتمال مواجهه با مواردي مانند سکته مغزي يا حمله قلبي کمتر مي‌شود.
پيشگيري از ديابت
انار به کاهش قند خون کمک مي‌کند. در نتيجه، اين ميوه مي‌تواند درماني طبيعي براي بيماران مبتلا به ديابت باشد.
کاهش فشار خون
برخي مطالعات نشان داده اند که انار به کاهش فشار خون سيستوليک کمک مي‌کند. اين کار با جلوگيري از فعاليت آنزيم مبدل آنژيوتانسين انجام مي‌شود. در نتيجه، مصرف انار به کاهش فشار خون کمک مي‌کند.
حفظ سطوح کلسترول
اسيد پونيسيک موجود در انار به عنوان يک کاهنده کلسترول بد خون (LDL) و تري گليسيريد عمل مي‌کند. افزون بر اين، اين ماده توليد کلسترول خوب (HDL) را تحريک مي‌کند.
کاهش وزن
برخي افراد انار را به واسطه فوايد آن در زمينه کاهش وزن مصرف مي‌کنند. انار به تسريع آهنگ سوخت و ساز و چربي سوزي در بدن کمک مي‌کند.
بهبود دستگاه گوارش
ويتامين B. موجود در انار به افزايش سوخت و ساز بدن کمک مي‌کند. بر همين اساس، مصرف اين ميوه کارايي دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشد.
تسکين اسهال
انار مي‌تواند به عنوان يک عامل ضد باکتري عمل کند. بر همين اساس، اين ميوه مي‌تواند به درمان اسهال کمک کند. افزون بر اين، انار درد شکمي را به واسطه توانايي در تحريک اعصاب کاهنده درد تسکين مي‌دهد.
عوارض جانبي مصرف انار
براي بيشتر افراد مصرف انار بي خطر است. اما براي برخي مصرف اين ميوه مي‌تواند موجب شکل گيري عوارض جانبي شود.
افرادي که داراي سابقه آلرژي هستند بايد در زمينه مصرف انار محتاط باشند. مصرف اين ميوه مي‌تواند موجب شکل گيري واکنشي آلرژيک، مانند خارش، تورم و آسم شود.
استفاده از ريشه انار به واسطه محتواي سمي آن بي خطر نيست. در نتيجه، بايد از اين کار پرهيز کرد.
زنان باردار و آن‌هايي که به فرزند خود شير مي‌دهند بايد پيش از مصرف انار با پزشک خود مشورت کنند. شواهدي در اين زمينه که مصرف انار براي اين افراد بي خطر يا خطرناک است، وجود ندارند و پژوهش‌ها تنها به اين نکته اشاره داشته اند که آب انار براي مصرف توسط زنان باردار بي خطر است.
از آنجايي که انار توانايي کاهش فشار خون را دارد بايد از مصرف بيش از اندازه آن، به ويژه توسط افرادي که فشار خون پايين دارند، پرهيز کرد. اين کار مي‌تواند موجب سرگيجه و حالت تهوع شود، زيرا فشار خون به ناگاه افت مي‌کند.
مصرف انار ممکن است با برخي دارو‌ها تداخل ايجاد کند. از اين رو، پيش از مصرف توصيه مي‌شود با پزشک خود در اين زمينه مشورت کنيد.
منبع:عصر ايران
انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن

معروف است که هند کشوری است که به راحتی می توان به آن دل باخت و سخت می توان آن را فراموش کرد: رقص، غذاها و هر چیز کوچکی در هند فریبنده است. آن هایی که حتی یک بار این کشور را دیده اند، دل شان می خواهد که دوباره به آنجا بازگردند.

همه ی این ها به این خاطر است که رسوم و سنت ها و زندگی روزمره ی مردم هند برای گردشگران به قدری شگفت انگیز است که سخت می توان در برابر میل به بیشتر دانستن درباره ی این کشور مقاومت کرد.

به گزارش روزیاتو، با چند حقیقت خواندنی درباره ی کشور هند همراه باشید.

۱- چرا نوزادان خط چشم دارند؟

اگر در هند با یک نوزاد مواجه شوید، به احتمال زیاد نوعی خط چشم به نام سرمه دور چشمانش خواهد داشت. سرمه یک آرایش چشم باستانی است که از دوده درست می شود.

این خط چشم معمولاً روی پلک پایینی نوزاد کشیده می شود. به عقیده ی هندی ها این خط چشم از کودک در برابر شیطان محافظت می کند. برخی هم معتقدند سرمه برای بینایی نوزاد مفید است. با این حال، تاکنون هیچ پژوهش علمی آن را اثبات نکرده است.

۲- رقص یک سبک زندگی است

هندی ها شیفته ی رقص اند. جدا از رقص های معروف بالیوودی، ۸ نوع رقص کلاسیک هم در هند وجود دارد. حسی که رقص های هندی انتقال می دهند با هیچ رقص دیگری در دنیا قابل قیاس نیست و تنها با نگاه کردن به آن ها میل شدیدی به همراهی فوری با آن رقص در شما شکل می گیرد.

۳- حرکات دست ابزاری برای برقراری ارتباط هستند

هندی ها حرکات دست و حالت های چهره ی پرشوری هم دارند. این حرکات به هندی ها کمک می کنند احساسات خود را به شکل عمیق تر و برجسته تری بروز دهند. شاید علت تنوع این حرکات، رقص های کلاسیک و یوگای هندی باشند که در آن ها از حرکات دست استفاده می شود.

۴- یکی از بزرگ ترین صنعت های فیلمسازی دنیا را دارد

بالیوود یکی از بزرگ ترین مراکز فیلمسازی دنیا است. فیلم های تولیدی آن اغلب ترکیبی از ژانرهای تریلر، اکشن، عاشقانه و غیره هستند. شاید به همین دلیل باشد که هنگام تماشای آن ها احساسات مختلفی را تجربه می کنیم.

۵- تندترین چای دنیا را دارد

چای ماسالا که در زبان هندی به معنای «ادویه» است، در هند از محبوبیت زیادی برخوردار است. این چای تقریباً در هر گوشه و کناری از این کشور به فروش می رسد. این چای در دنیا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چای ماسالا همان چای سیاه است که به آن مقدار شیر و ادویه اضافه می شود. این چای را برای تقویت دستگاه ایمنی، کاهش التهاب و افزایش انرژی مفید می دانند.

۶- برزگ ترین بشقاب غذای دنیا را دارد

تالی (Thali) که در زبان هندی به معنای «بشقاب» است، یک بشقاب فلزی است که در آن ۶ طعم مختلف سرو می شود: شر، شیرین، تند، تلخ، ترش و گس. به عقیده ی هندی ها، غذای کامل، ترکیب متعادلی از این ۶ طعم است.

رستوران های هندی بسیاری از اوقات بیشتر از ۲۰ غذای مختلف در این بشقاب سرو می کنند. به علاوه، همه ی بخش های بشقاب تالی را می توان مجدداً پُر کرد و اگر کماکان احساس گرسنگی می کردید می توانید غذای بیشتری درخواست کنید.

۷- از ظروف چینی استفاده نمی کنند

به جای ظروف چینی و شیشه ای که در بیشتر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب خانواده های هندی از ظروف استیل استفاده می کنند. نظریات مختلفی در توضیح این پدیده مطرح شده است. برخی می گویند ظروف استیل کاربردی ترند چون مانند ظروف شیشه ای و چینی نمی شکنند، لب پر نمی شوند یا ترک بر نمی دارند و ظاهر آن ها برای مدت طولانی ای خوب باقی می ماند.

برخی هم می گویند که ظروف لعاب دار غیرپاکیزه دانسته می شوند چون در حقیقت از گل درست می شوند. دلیل آن هر چه که باشد، به ندرت می توان ظرفی از جنسی جز استیل در خانه های هندی پیدا کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد