Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی مبارزه با قاچاق میوه در میادین بار خراسان رضوی اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، اهمیت موضوع نظارت بر بازار در شهرهایی مانند مشهد مقدس بیش از سایر شهرها بوده و به همین علت باید تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ شود. در این میان برخی از کالاها و خدمات از دیگر آنها دارای اهمیت بیشتری بوده و به همین علت برای آنها اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بخشی از آنها به اداره کل تعزیرات در استان‌ها واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت موضوع نظارت در مشهد مقدس با توجه به ورود میلیونی زائران به این شهر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به همین علت خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مشهد مقدس گفت‌وگویی با حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات خراسان رضوی داشته که مشروح آن در زیر آمده است.

تسنیم: گزارشی از اقدامات انجام شده در طرح ویژه تابستانی خود ارائه دهید.

کریم: آمار پرونده‌های وارده به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در طول طرح نظارتی برای تابستانه 853 عدد بوده و همچنین 1100 پرونده نیز در طول همین مدت مختومه شده که این پرونده‌ها در بخش‌های مختلف بوده است و با توجه به آمارهای تحلیل نشده به نظر می‌رسد این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

در نیمه ابتدایی امسال 14 هزار و 645 پرونده در حوزه کالا و خدمات 1129 در حوزه قاچاق و 1818 عدد در حوزه بهداشت به اداره کل تعزیرات وارد شده که در بخش کالا و خدمات 13 هزار و 904 عدد در حوزه قاچاق 1238 ودر حوزه بهداشت 1651 از آنها مختومه شده است.

تسنیم: طرح‌های ویژه نظارتی در مورد چه بخش‌هایی اجرا شده است؟

کریم: یکی از طرح‌های مهمی که در خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد در هر سال انجام می‌شود برای تعطیلات عید نوروز بوده که امسال نیز اداره کل تعزیرات خراسان رضوی به عنوان یکی از اعضای ستاد تسهیلات سفر در خراسان رضوی واحدهایی را در مراکز پرتردد مانند پایانه‌‎های مسافربری، نمایشگاه بین‌المللی و اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شدند و علاوه بر این گشت‌های مشترکی در حوزه واحدهای اقامتی، آژانس‌های هواپیمایی و سایر خدمات مورد نیاز زائران نیز صورت گرفته است.

علاوه بر اینها در طول نیمه نخست امسال طرحی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی هم از نظر قاچاق بودن و یا نبودن و هم از نظر موضوعات بهداشتی انجام شده همچنین در مورد آرایشگاه‌های زنانه نیز طرحی در حوزه برخورد با گران‌فروشی و رعایت بهداشت آنها طرح‌های ویژه اجرا شده است.

تسنیم: یکی از موضوعات مطروحه در ماه‌های اخیر توسط مردم این بوده که قانون در مورد پرداخت شهریه در مدارس دولتی و غیردولتی رعایت نمی‌شود در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟

کریم: اتفاقاً طرحی در مورد مدارس دولتی و غیردولتی در مورد دریافت شهریه اجرا شده و در آن با متخلفان برخورد شده است همچنین اگر فردی با موردی مخالف مقررات هم در مورد مدارس دولتی و هم در مورد مسائل غیردولاتی برخورد کند این موضوع با جدیت تمام در اداره کل تعزیرات خراسان رضوی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

تسنیم: سابق بر این دغدغه‌هایی در حوزه تقلبات به ویژه در کالاهای سلامت محور وجود داشت چه اقداماتی در این زمینه‌ها انجام شده است؟

کریم: کاملاً درست است؛ یکی از این کالاها نان بود که به علت کثرت استفاده مردم از آن نیز وسواس ویژه‌ای روی آن وجود داشت به همین علت طرح نظارتی مشترک در حوزه برخورد با نانوایان داشته‌ایم که علاوه بر اینکه بهداشت محیط و کارکنان آنها باید رعایت شود از جوش شیرین و بلانکیت هم نباید برای خمیر خود استفاده کنند و علاوه بر اینها در همین بخش برای مبارزه با قاچاق آرد نیز گشت‌ها و اقدامات نظارتی انجام شده است.

همچنین با توجه به اهمیت موضوعات قرنطینه‌ای و بهداشتی در مورد محصولات وارداتی طرح نظارتی مبارزه با قاچاق میوه را در سطح شهر و میادین بار انجام شده که مقداری کشفیات در حوزه عرضه میوه خارج از شبکه نیز داشتیم.طرح مشترکی نیز با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پیشگیری از عرضه کالاهای غیربهداشتی به ویژه حوزه لبنیات انجام شده است.

تسنیم: غالب تخلفاتی که در طرح‌های ویژه و یا شکایت‌های مردمی مطرح می‌شوند شامل چه چیزهایی است؟

کریم: اغلب تخلفات آنها گرانفروشی بوده و بعد از آن تخلفاتی مانند تقلب، عدم درج قیمت و صادر نکردن فاکتور در رده‌های بعدی قرار می‌گیرد.

تسنیم: در حوزه قاچاق سوخت چه اقداماتی انجام شده با توجه به اینکه استان خراسان رضوی دارای مرز مشترک نسبت طولانی با کشورهای همسایه است.

کریم: این مسئله بیشتر از هر نقطه استان ر شهر تایباد وجود داشته و اغلب اوقات نیز به صورت اظهار خلاف واقع رخ می‌دهد به این صورت که به گمرک اعلام می‌شود بار آنها روغن است؛ در حالیکه سوخت یارانه‌ای محتویات کامیون‌ها بوده ؛ پرونده‌های سنگین و مهم کشوری در این حوزه تشکیل می‌شود و به همین علت ما شعبه ویژه‌ای شهر تایباد داریم که به پرونده‌ها رسیدگی شود.

البته باید در نظر داشت که اقدامات مربوط به قاچاق سوخت با توجه به سیاستگذاری‌های کمیسیون قاچاق کالاو ارز استانداری خراسان رضوی با دقت بسیار زیادی انجام شده و مبحث آن با جدیت بسیار زیادی پیگیری می‌شود.

تسنیم: تعداد پرونده‌های وارده در طول نیمه نخست امسال نسبت به سال‌های گذشته چه تغییری داشته است؟

کریم: تعداد پرونده‌های وارده ما کاهش داشته چراکه این مسئله در سیاست ما تعریف شده، به عبارت دیگر مسئله‌ای که در اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی کشور و به تبع آن اداره کل خراسان رضوی تعریف شده این است که بیشتر در حوزه‌های پیشگیری کننده ورود داشته باشیم و ما خوشبختانه با توجه به بسته نظارتی و اقدامات بازدارنده انجام شده توانسته‌ایم تعداد پرونده‌ها را کاهش دهیم.

البته این روند در طول 4 سال گذشته وجود داشته و در واقع نشان دهنده اثرگذاری اقداماتی است که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در بدنه بازار انجام شده؛ هم اکنون که گشت‌های نظارتی و مشترکی با دستگاهای مختلف نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، نیروی انتظامی، استاندارد و سایر مواردی از این دست انجام می‌شود آثار بازدارندگی به صورت بسیار بارزی خود را نشان می‌دهد به عبارت ساده‌تر تعداد تخلفات و پرونده‌ها کاهش داشته و بیشتر به شکل کیفی درآمده است.

سیاست برنامه ششم توسعه دولت نیز پیشگیری از جرم بوده که در این راستا می‌توان گفت اهداف اصلی تا حدودی محقق شده‌اند. در سال 92 طبق آمار گرفته شده پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات 64 هزار عدد بوده و سال 93 به 41 هزار عدد در سال 94 به 36 هزار و در سال 95 به 30 هزار رسیده که این موضوع نشان از کاهش پرونده‌ها دارد.

در بخش پرونده‌های بهداشت نیز روند به همین صورت بوده البته در بخش قاچاق کالا و ارز با توجه به سیاست‌های مبارزه‌ای گسترده دولت تعداد پرونده‌ها افزایش داشته اما مجموع تعداد تخلفات با کاهش همراه بوده است.

البته هم اکنون آمار مدون مقایسه‌ای در مورد تفاوت نیمه نخست امسال با سال‌های گذشته وجود ندارد اما با توجه به اینکه زمان پیک ورود زائر در عید نوروز و تابستان و یا به عبارتی در نیمه ابتدایی سال قرار دارد و بیشترین میزان تخلفات نیز در همین زمان رخ می‌دهد و آمار پرونده‌های وارده این مدت در حدود 17 هزار عدد بوده پیش بینی این است که مجموع پرونده‌های وارده در پایان سال باز هم نسبت به سال قبل کاهش داشته و روند نزولی آن حفظ شود این بخش حفظ شود.

انتهای پیام/

R41347/P1361/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید شجاع اظهار کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: مرزبانان استان با ایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف کنند.

وی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آنها را به مراجع قضائی معرفی کردند.

شجاع در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت حراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

کد خبر 6089004

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف