Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:55:55 GMT

استعفای رئیس پلیس کاتالونیا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۰۴۰۶

پس از آنکه دولت مرکزی اسپانیا رئیس پلیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را از سمتش برکنار کرد، وی رسما استعفای خود را ارائه داده است. ناطقان: به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جوزپه لوئیس تراپرو، رئیس پلیس منطقه خودمختار کاتالونیا در نامه استعفای دو صفحه‌ای خود به هم قطارانش تاکید کرده تا وفاداری خود را به رئیس جدید پلیس این منطقه منصوب شده توسط دولت مرکزی نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز جمعه دولت مرکزی اسپانیا با به کارگیری ماده 155 قانون اساسی، دولت منطقه‌ای کاتالونیا را به حالت تعلیق درآورده و کنترل این منطقه را به دست گرفت. مادرید روز شنبه هم کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه‌ای و سایر مقام‌های کاتالونیا را برکنار و کنترل منطقه را به دست گرفت.

رئیس پلیس منطقه‌ای کاتالونیا 51 سال دارد و 26 سال در این نیروها به سر می‌برده است.

در بحبوحه بن‌بست میان دولت مرکزی و بارسلونا و درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام برای تاریخ 21 دسامبر سال جاری میلادی، نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که آیا نیروهای پلیس کاتالونیا کنترل منطقه توسط دولت مرکزی را می‌پذیرند یا خیر.

نیروهای دولت منطقه‌ای موضع آرام‌تری را نسبت به گارد ملی مادرید در اجرای ممنوعیت برگزاری رفراندوم استقلال در اول اکتبر داشتند که در جریان این درگیری‌ها 900 تن زخمی شدند.

رئیس مستعفی پلیس منطقه‌ای کاتالونیا همچنین به خاطر عدم اجرای دستور دولت مرکزی برای ممنوع کردن برگزاری رفراندوم استقلال تحت بازجویی قرار دارد. منبع: ایسنا برچسب ها: استعفا ، رئیس پلیس ، کاتالونیا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود

قائم مقام اسبق وزارت صمت با اعلام اینکه تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود، گفت: عملکرد یکساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است. - اخبار اقتصادی -

محمد صادق مفتح، قائم مقام اسبق وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: در زمان بحران های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چرا که بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا 100 و حتی 120 هزار تومان جهش می‌کند، اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال 60 هزار تومان ریزش کرده است.

مفتح تصریح کرد: این موضوع حاکی از آن است که دولت و بانک مرکزی در مهار بازار ارز عملکرد موفقی داشته‌اند و این اتفاق شاید برای اولین بار است که با این همه اتفاقات سیاسی و امنیتی منطقه، در اقتصاد ایران روی داده است.

وی اضافه کرد: عملکرد یک ساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است و اقدامات ایشان برای مدیریت بازار ارز و کنترل انتظارت تورمی در سطح جامعه به خوبی جواب داده است. 

قائم مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و  پیش بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارزقیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد. 

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: مهمترین عاملی که موجب کاهش نرخ ارز و تورم در کشور شده، این است که بانک مرکزی و دولت توانسته‌اند بازارها را در شرایط بحرانی مدیریت کنند؛ به طوری که در 5 سال گذشته برای اولین بار است که دولت در موضع ابتکار عمل قرار گرفته است.

مفتح در پایان تاکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است. علاوه بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده است که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد