Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@07:32:02 GMT

علت قهر ناطق از جامعه روحانيت چيست؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۱۳۳۴

همه تصور مي‌کنند علت اصلي قهر ناطق‌نوري از جامعه روحانيت مبارز و ترک آن، به سال ٨٨ و آن مناظره‌هاي معروف بازمي‌گردد.  به گزارش شرق، احمدي‌نژاد در آن مناظره گفته بود: «پسر آقاي ناطق چطوري ميلياردر شد؟ خود آقاي ناطق چطوري دارد زندگي مي‌کند؟»؛  غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ديروز براي چندمين بار گفته که ناطق‌نوري از جامعه روحانيت انتظار داشته که از مواضع او در برابر احمدي‌نژاد حمايت کند؛ کاري که جامعه روحانيت نکرد و ناطق هم عملا راهش را از آنها جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ديروز به ايلنا گفته است: «شخصا به دفتر ناطق‌نوري و در مدرسه‌اي که در شميرانات دارند، رفته‌ام و با او درباره حضورش در جامعه روحانيت تقاضا و صحبت کرده‌ام و ‌دوستان ديگري هم با ايشان صحبت کرده‌اند. حتي گاهي دراين‌باره در حاشيه نشست‌هاي مجمع تشخيص مصلحت با او گفت‌وگو شده است و آيت‌الله موحدي‌کرماني با آقاي ناطق‌نوري صحبت کرده‌اند اما اظهار علاقه و آمدن نمي‌کنند و دليل آن را اظهار نکردند.  اما به تعبيري مبناي نيامدن آقاي ناطق‌نوري عدم رضايتش از مناظره‌ انتخاباتي سال ۸۸ بود که آقاي احمدي‌نژاد داشت و اينکه جامعه روحانيت مبارز در حمايت از ايشان موضع‌گيري نکرد».   در فضاي رسمي و سياسي هم پذيرفته شده که علت دلخوري ناطق همين است اما همه واقعيت اين نيست. ريشه اختلاف ناطق و جامعه روحانيت قديمي‌تر و جدي‌تر بود. ماجراي مناظره‌ها فقط تير آخر ترکش اين جدايي بود. اختلاف اصلي به انتخابات سال ٨٤ بازمي‌گشت. زماني که عامليت در انتخابات از جامعه روحانيت گرفته و به يک عضو آن داده شد.  ناطق‌نوري، عضو جامعه روحانيت مبارز، به واسطه شخصيت حقيقي خود وارد كارزار ائتلاف شده و جامعه روحانيت مبارز را پشت ‌سر گذاشته بود. او رئيس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب شده بود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات درحوزه انتخابیه سمیرم ولنجان برگزار می‌شود گفت: دراین مرحله تدبیر سازمان صدا وسیما براین است که برای هرحوزه انتخابیه سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ضبط شود.
یوسف افشار نیا افزود: سوالات مربوط به مناظره‌ها تلفیقی از حوزه انتخابیه، استان ومسائل کلان کشور است و به صورت یکسان ازهمه نامزد‌ها پرسیده می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر مناظره‌ها یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغاتی نیز برای هرکدام ازنامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات ضبط می‌شود که در زمان قانونی تبلیغات از صداوسیما پخش خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیر کل صداوسیمای استان اصفهان گفت:در دور دوم انتخابات شبکه تلویزیونی محلی وجود ندارد و برنامه‌های تبلیغاتی ومناظره‌ها ازشبکه استانی رادیو وتلویزیون پخش می‌شود.
علی معصوم زاده تهیه کننده برنامه مناظره‌ها هم با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از نیرو‌های صداوسیما استان درامر تهیه مناظره‌ها فعالیت دارند گفت:در دور اول انتخابات ۶۰ برنامه تبلیغاتی برای نامزد‌ها ضبط شد وبه مدت ۶۲۰۰ دقیقه از شبکه محلی پخش شد.

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم