Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنجايي که دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در کسب درآمد به شيوه ساير باشگاه‌ها مطرح دنيا ناتوان هستند مي‌طلبد که يک راهکار اصولي براي حق پخش مسابقات اين دو تيم پيدا شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري ميزان، تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس به دليل بدهي‌هايي که به بازيکنان مختلف داخلي و خارج دارند در خطر حذف از ليگ قهرمانان آسيا قرار گرفته‌اند و با توجه به ضرب‌الاجلي که کنفدراسيون فوتبال آسيا براي اين دو تيم تعيين کرده سرخابي‌ها فرصت چنداني براي پرداخت بدهي‌هاي خود ندارند، در غير اين صورت در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا نمي‌توانند شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به اين که اين دو تيم از گذشته تاکنون با مشکلات مديريتي زيادي روبرو بوده‌اند نمي‌توان با قاطعيت گفت که حتي اگر اين بار هم بتوانند با پرداخت بدهي‌ها جواز حضور در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا را کسب کنند در آينده چنين اتفاقاتي ديگر رخ نخواهد داد.
مديران استقلال و پرسپوليس با اشتباهات‌شان باعث شدند بيشتر بازيکناني که از اين 2 تيم جدا مي‌شوند در نهايت با شکايت به کنفدراسيون فوتبال آسيا يا فيفا بتوانند طلب خود را از استقلال و پرسپوليس دريافت کنند. اين مديران که پيش از حضورشان در دو باشگاه پرطرفدار پايخت، کمترين تجربه را در فوتبال داشته‌اند، در طول دوران مديريت‌شان تلاش مي‌کنند با جلب نظر هواداران، بازيکنان اسمي را جذب کنند تا حداقل تحت فشار آنها نباشند.
در کنار اقدامات پراشتباه مديران سرخابي‌ها، نبايد از مسئله حق پخش هم به سادگي گذشت. در ليگ‌هاي فوتبال بيشتر کشورهاي جهان، باشگاه‌ها بيشتر درآمد خود را از حق پخش تلويزيوني کسب مي‌کنند اما در ايران اين گونه نيست و صداوسيما خودش را موظف به پرداخت حق پخش نمي‌داند. اين در حالي است که درآمد صداوسيما از تبليغاتي که در زمان پخش مستقيم مسابقات فوتبال پخش مي‌کند مبلغي زياد است که حتي اگر قسمتي از آن هم نصيب استقلال و پرسپوليس شود بسياري از مشکلات مالي اين 2 باشگاه حل مي‌شود و ديگر نيازي نيست که هواداران خاص دست در جيب‌شان کنند و به سرخابي‌ها «اعانه» بدهند. اين هواداران خاص بيشتر از اين که هوادار باشند در پي منافع خودشان هستند و دست دراز کردن استقلال و پرسپوليس مقابل آنها در شان اين دو تيم نيست.
توجيه صداوسيما در عدم پرداخت حق پخش تلوزيوني اين است که در رديف بودجه‌اي که براي آنها مشخص شده حق پخش تلويزيوني وجود ندارد. اگر حتي اين مسئله را مبنا قرار دهيم پس صداوسيما نمي‌تواند جام جهاني فوتبال، ليگ قهرمانان آسيا و جام ملت‌هاي آسيا را هم به طور مستقيم پخش کند چون پخش مستقيم اين مسابقات هم نيازمند پرداخت حق پخش است.
از آنجايي که دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در کسب درآمد به شيوه ساير باشگاه‌ها مطرح دنيا ناتوان هستند مي‌طلبد که يک راهکار اصولي براي حق پخش مسابقات اين دو تيم پيدا شود در غير اين صورت بايد در انتظار خبرهاي بد براي دو تيمي که داراي هواداران ميليوني هستند بود.
بهتر است مديران صداوسيما به اين نکته واقف باشند که استقلال و پرسپوليس داراي جايگاه و پشتوانه اجتماعي عظيمي هستند که افول اين دو تيم تاثير زيادي روي جامعه مي‌گذارد. پس آنچه مسلم است حداقل بايد حق قانوني آنها پرداخت شود تا بتوان اميدوار بود روي اين دو باشگاه بتوانند به خودکفايي برسند و محتاج کمک دولت و هواداران نباشند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس فصل قبل مجوز حرفه‌ای گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، اما باید این مجوز را برای فصل آینده هم تمدید کند.

استقلال نیز پس از دو فصل ناکامی مطلق در گرفتن مجوز حالا عزم خود را جذب کرده تا بتواند به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی به نظر می‌رسد حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هر دو باشگاه یک معضل بزرگ دارند که باید آن را مرتفع کنند و در غیر این صورت دردسرهایشان تمام نمی‌شود. از قرار معلوم یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی روی آن دست گذاشته و تاکید دارد حتماً باید حل شود، شرایط ورزشگاه آزادی و محقق نشدن شرایط مد نظر بازرسان است.

استقلال و پرسپولیس هر دو از ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی خودشان در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند، ولی سیستم خروج اضطراری این استادیوم هنوز توسط ناظران AFC تایید نشده است و اگر تا زمان تعیین شده چنین اتفاقی صورت نگیرد آنگاه هیچ بعید نیست این دو تیم مجبور شوند بازی‌های خودشان را به استادیوم دیگری ببرند یا اینکه تعداد تماشاگرانشان را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند. البته طرافیان هر دو باشگاه مدعی‌اند برای رفع نقص موجود تا اواسط تابستان فرصت باقی است و روند بازسازی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور مدیران دو باشگاه، مالکان جدید و وزیر ورزش / فیلم
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است
  • پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!