Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارشهای رسیده از موگادیشو، پایتخت سومالی، نیروهای امنیتی این کشور پس از ۱۵ ساعت درنهایت موفق شدند تا کنترل هتلی را که مورد حمله ستیزه‌جویان قرار گرفته بود را به اختیار خود درآورند.

ایران آنلاین /  ستیزه‌جویان پس از انفجار دو بمب قوی در این هتل وارد آن شده و آن را به کنترل خود درآورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر این حمله دستکم ۲۰ نفر کشته و عده‌ای نیز مجروح شده‌اند؛ اکنون و با پایان گرفتن و وروود نیروهای امنیتی به داخل هتل احتمال می‌رود که اجسا بیشتری پیدا شود.
وقوع دو انفجار مرگبار جدید در پایتخت سومالی
این حمله دو هفته بعد از کشته شدن بیش از ۳۵۰ نفر در پی وقوع دو انفجار مرگبار در موگادیشو رخ داد.


گروه الشباب مسئولیت انجام دو حمله امروز را به عهده گرفته است
دیروز شنبه ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، ابتدا یک اتومبیل حامل مواد منفجره خود را به ساختمان هتلی در موگادیشو کوبید و سپس، مردان مسلح هتل را زیر آتش گرفتند. این هتل، محل رفت و آمد نمایندگان مجلس، نیروهای امنیتی و سایر شهروندان موگادیشو است.
انفجار دوم، در نزدیکی ساختمان قدیمی مجلس سومالی رخ داد که در نزدیکی همین هتل قرار دارد.
گروه الشباب، که به عنوان عامل حملات دو هفته پیش شناخته می شود، مسئولیت انجام دو حمله را به عهده گرفت. براساس گزارشها ستیزه‌جویان گفته‌اند این هتل را به آن دلیل که محل رفت و آمد شخصیتهای امنیتی و سیاسی است مورد حمله قرار داده‌اند.
بعد از سقوط دولت سومالی در سال ۱۹۹۱، این کشور دستخوش ناآرامی و درگیری‌های نظامی بوده و انفجارهای متعددی در موگادیشو صورت گرفته است.
دولت سومالی با کمک نیروهای اتحادیه آفریقا در چندین نقطه از سومالی با پیکارجویان الشباب در حال جنگ هستند.
الشباب، گروهی شبه‌نظامی و اسلام‌گرا در سومالی است که به شبکه القاعده پیوسته و به سازمان‌یافته‌ترین و بزرگ‌ترین متحد القاعده در شرق قاره آفریقا تبدیل شده است./ بی بی سی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم

رسانه‌های عبری زبان از زد و خورد و درگیری شدید بین تظاهرات کنندگان خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا و نیروهای امنیتی در خیابان‌های تل‌آویو خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وای نت در خبری در این رابطه نوشت: تظاهرات کنندگان معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو که خواهان توافق فوری برای آزادی اسرا هستند، تلاش کردند تا از حلقه ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کنند، اما نیروهای پلیس به ویژه پلیس اسب سوار در حال متفرق کردن آنهاست.

این تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی بر علیه سموتریچ و بن گویر تلاش کردند تا از موانع ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کرده وارد خیابان و تونل مجاور کریا مقر وزارت جنگ اسرائیل شوند.

 

.

 

معترضین خطاب به نتانیاهو شعار دادند یا سموتریچ و بن گویر را انتخاب کن یا اسرا را.

آنها همچنین با فریادهای بن گویر دیوانه تلاش کردند تا روزنه ای برای عبور از حلقه محاصره پلیس اسرائیل پیدا کنند.

در خبر دیگری در این رسانه عبری زبان آمده است، به دلیل گستردگی اعتراضات، در خیابان مناخیم بگین تل‌آویو پلیس راه‌های منتهی به مناطق نزدیک این تجمع در نزدیکی تقاطع عزرائیلی و کاپلان را در دو طرف مسدود کرده است.

 

.

 

همچنین تدابیر ویژه امنیتی در خیابان‌های دور تر هم اتخاذ شده است.

واللا نیوز هم در گزارشی از تجمع خانواده اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه نوشت: پدر یکی از این اسرا خطاب به سموتریچ که به مخالفت با آزادی اسرا می‌پردازد گفت: من به سموتریچ پیشنهاد می‌کنم که قلنسوه (کلاه یهودی) را از سر برداشته و دیگر نگوید که یک یهودی است.

 

.

 

به نوشته این رسانه عبری زبان، تجمع امشب در خیابان بگین در نزدیکی وزارت جنگ اسرائیل با حضور هزاران نفر برگزار شد.

شماری از خانواده‌های اسرا نیز در این تجمع حضور داشته و تنی چند از آنها هم سخنرانی کردند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه