Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@18:25:25 GMT

قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف بود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۴۱۸۴

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) بود.وی افزود: ظلم و ستم یزید و خاندان بنی‌امیه تا حدی پیش رفته بود که مردم جرأت بیان حق و دفاع از حقوق ازدست‌رفته خود را نداشتند مردم از ستم یزیدان به تنگ آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی با اشاره به اینکه جامعه آن روز نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر بود، گفت: ستم‌های حکومت بنی‌امیه باعث شده بود که احادیث نبوی بر قلب‌ها اثرگذاری خودش را از دست بدهد.مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تأکید کرد: در آن زمان بود که امام حسین (ع) ویاران باوفای ایشان به‌منظور تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر علیه رژیم فاسد حاکم قیام کردند و به دعوت مردم کوفه راهی عراق شدند.وی با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) سراسر امربه‌معروف و نهی منکر است، گفت: اقامه نماز، تبلیغ دین مبین اسلام و رفع ظلم از جامعه مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) بود.مسعودی ابرازکرد: شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفای ایشان سراسر درس زندگی ایثار و ازخودگذشتگی برای کسانی است که می‌خواهند در مقابل ستمگران زمانه ایستادگی کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد