Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:19:13 GMT

مردم تهران ۲۰میلیارد تومان صدقه دادند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۵۴۰۳

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان تهران گزارشی از صدقه پرداختی مردم نیکوکار این استان در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی سیف، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: کمیته امداد با مشارکت مردم در طرح‌های این نهاد از قبیل صدقه، اکرام ایتام و محسنین و سایر طرح‌ها در کنار ترویج و توسعه انفاق، احسان و نیکوکاری به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت عموم مردم و خیران برای فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه اعلام گزارش عملکرد و شفاف‌سازی مهم‌ترین عامل برای اعتمادسازی است افزود: یکی از عوامل افزایش مشارکت عمومی که منجر به ریشه‌کنی فقر و توانمندسازی بیشتر خانوارهای تحت حمایت و نیازمندان می‌شود اعتمادسازی است.

سیف بابیان اینکه ۶۷۰ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌شده است، گفت: مردم نیکوکار استان تهران در شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۰میلیارد تومان صدقه  پرداخت کردند که ۱۳ درصد کل صدقه پرداختی در کشور است.

وی عنوان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های مختلف ازجمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند هزینه می‌شود.

سیف با تقدیر از کمک مردم و خیران به نیازمندان، افزود: حدود ۶۰۰ هزار خانوار در استان، مشترک صندوق صدقات کوچک کمیته امداد هستند که با صدقات خود بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان را برطرف می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اعلام اینکه کمیته امداد در ارائه و دریافت خدمات از روش‌ها و فناوری‌های نوین و جدید استفاده می‌کند، ادامه داد: عموم مردم برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت‌رسانی جهت پرداخت صدقه می‌توانند از کد الکترونیکی USSD و شماره‌گیری # ۰۲۱*۸۸۷۷* و سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ استفاده کنند.

وی یادآور شد: نیکوکاران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار سکه و یا مراجعه به سایت کمیته امداد در طرح‌های کمیته امداد مشارکت داشته باشند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی