Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از 40 درصد طلاق‌های استان در دو شهر اتفاق می‌افتد، گفت: با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی شهری با جمعیت 400 هزار نفره حدود 25 درصد آمار طلاق را به خود اختصاص داده است و این نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اجتماعی استان که امروز (7 آبان‌ماه) برگزار شد، با تاکید بر اهمیت این شورا و لزوم برگزاری منظم جلسات آن، به رونمایی از طرح اطلس اجتماعی اشاره و اظهار کرد: اواخر سال گذشته قرار شد که طرح اطلس اجتماعی استان خوزستان تا اردیبهشت‌ماه امسال تعیین شود ولی این طرح با وقفه‌ای چند ماهه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بنا است بر اساس اطلس اجتماعی کار شود باید بر اساس مشکلات و آسیب‌های منطقه‌ای اقدام شود.

شریعتی با بیان اینکه هر فردی که مسئولیتی را در دست می‌گیرد در برابر آن مسئول است، خاطرنشان کرد: باید با همین امکانات موجود مسائل استان خوزستان مشخص شود و هر دستگاه فرایندهای حوزه تخصصی خود را  تسریع یا اصلاح کند.

وی گفت: دستگاه‌ها در خصوص مسائل اجتماعی مسئولیت دارند و شهرداری‌ها مسئول و متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرها هستند. با وجود این که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده اما سنجش ما بر اساس میزان گچ و سیمان است. نباید این مسأله موجب شود در مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و قطعا اگر معیارهای ما برای سنجش بر این اساس باشد از زیرساخت‌های نرم‌افزاری که شاکله جامعه را تشکیل می‌دهد غافل می‌شویم.

استاندار خوزستان گفت: در صورتی که همه دستگاه‌های متولی در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام نکنند و فرایندها تعریف نشوند توفیقی در این زمینه حاصل نمی‌شود.

شریعتی بیان کرد: باید بر اساس اطلس اجتماعی، از میان مشکلات هر شهرستان دو موضوع در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به آمار طلاق‌ در خوزستان تصریح کرد: بیش از 40 درصد طلاق در استان خوزستان در دو شهر اتفاق می‌افتد . با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی شهری با جمعیت 400 هزار نفره حدود 25 درصد آمار طلاق خوزستان را به خود اختصاص داده است و این نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی در این راستا است.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار افزود: این طرح بسیار خوب است و اینکه تا پایان سال کودک متکدی نداشته باشیم بسیار طرح ارزشمندی است ولی باید برخی مسائل در این زمینه اثباتی باشند. می‌توانیم در این خصوص از موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در اصلاح جامعه استفاده کنیم. همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز گروه ارزشمندی در خصوص تربیت جامعه دارد که می‌تواند در این خصوص اثرگذار باشد.

شریعتی گفت: تاکنون در بخش اجتماعی شورایی که چنین هماهنگی داشته باشد نداشته‌ایم که باید در این زمینه اقدام شود. همچنین حوزه زنان باید در اولویت قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی در حوزه مسائل اجتماعی اقدام کنیم و کارها را با نگاه علمی و کارشناسی پیش ببریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد