Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- رئیس اداره امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مسمومیت براثر مصرف ناآگانه دارو در صدر مسمومیت های ایجاد شده در این استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر پریناز احمدی با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم آبان به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی بود تا درخصوص پیشگیری از مسمومیت های دارویی اطلاع رسانی لازم به مردم صورت بگیرد ونکات لازم برای آنها بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسمومیت های دارویی عمدی و غیر عمدی بیشترین آمار مسمومیت را در البرز داشته که سالمندان و کودکان بیش از دیگر افراد در معرض این نوع مسمومیت قرار دارند لذا باید داروها را از دسترس کودکان دور نگه داشت.

احمدی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت ها ناآگاهانه بوده و اطلاع مردم در این موارد کم است گفت: عوارض ناشی از مسمومیت های دارویی حیاتی است به نحوی که گاها منجر به مرگ یا معلولیت می شود.

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع در هفته پیشگیری از مسمومیت ها، ویژه برنامه هایی در استان البرز پیش بینی شدو به اجرا درآمد.

رئیس اداره امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امسال به دلیل بالا بودن مسمومیت های دارویی، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت وبرنامه ها نیز با این رویکرد به انجام رسید.

احمدی در پایان گفت: مسمومیت اطفال، مسمومیت با گاز منواکسید کربن وگاز، مسمومیت غذایی وگیاهان سمی، مسمومیت مواد شیمیایی وآفات مسمومیت ناشی از گزیدگی نیز در فهرست مسمومیت ها جا دارد که در خصوص آنها اطلاع رسانی وآگاهی بخشی لازم در حال انجام است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته