Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: ما به عنوان آژانس می گوییم ایران به تمام تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز و در نشست خبری خود با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: دیدار امروز ما در راستای دیدارهایی بود که در رم و وین داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از ژانویه ۲۰۱۶ آژانس در حال نظارت و تایید تعهدات ایران در قالب برجام است. آژانس معتقد است که ایران در حال اجرای کلیه تعهدات خود نسبت به قرارداد برجام است.

آمانو با بیان اینکه در دیدار امروز خود با صالحی بر اهمیت اجرای کامل تعهدات توسط دیگر طرف های برجام تاکید کرده است، افزود: آژانس معتقد است ایران همچنان بر تعهدات خود پایبند مانده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که موضع آژانس در قبال اظهارات اخیر ترامپ نسبت به برجام چیست، تصریح کرد: در رابطه با صحبت های مقامات دیگر کشورها نظری ندارم ولی برجام قراردادی است میان ایران و ۱+۵ که تحت حمایت شورای امنیت است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بر فعالیت های هسته ای ایران و انجام تعهداتش در قبال برجام نظارت کرده و آن را تایید می کند.

وی اظهار داشت: آژانس کاملا بی طرف و مطابق با شرایط قید شده در برجام و بر اساس استانداردهای پادمان پایبندی ایران را تایید می کند و ما همچنان همین روند را ادامه خواهیم داد.

آمانو در پاسخ به این سوال که اقدامات آژانس در خصوص تضمین اینکه بازرسی های آن نهاد کاملا فنی بماند و سیاسی نشود، گفت: مهمترین مسئله برای آژانس این است که در تصمیمات خود بی طرف باشد و از زمانی که من مدیرکل این آژانس شدم بر این مسئله بی طرفی پایبند بودم.  بعضی وقت ها اخبار بد و برخی اوقات اخبار خوبی را در این مدت اعلام کرده ایم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پیام سفر شما در این برهه حساس زمانی چیست، گفت: تا جایی که تعهدات ایران مربوط به فعالیت های هسته ای آن باشد می توانم بگویم که جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را در قالب برجام انجام داده است. پایبندی به قوانین برای آژانس بسیار اهمیت دارد و من بر روی این مسئله تاکید دارم و همچنان این مسیر را ادامه خواهم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم