Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@21:02:37 GMT

۵ هکتار از مراتع شهرستان بانه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۹۱۸۰

۵ هکتار از مراتع شهرستان بانه در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه از آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع دامنه کوه آربابا این شهرستان خبر داد.

عثمان صالح‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بانه اظهار داشت: شامگاه شنبه سه هکتار از مراتع و جنگل‌های بخش ننور در حاشیه سد عباس‌آباد این شهرستان در آتش سوخت که پس از تلاش 4 ساعته مردم روستاهای ننور و عباس‌آباد، انجمن‌های زیست محیطی و پرسنل منابع طبیعی اطفاء حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین صبح امروز ساعت 6 مراتع کوه آربابا در آتش‌ سوخت و پس از چند ساعت تلاش نیروهای منابع طبیعی، آتش‌نشانی و اهالی منطقه اطفاء حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه تصریح کرد: متأسفانه وجود باد شدید و صعب‌العبور بودن منطقه موجب شدت آتش و سوختن سمت وسیعی از مراتع این منطقه شد.

صالح‌زاده علت آتش‌سوزی را عامل انسانی دانست و افزود: هنوز عامل اصلی این حادثه شناسایی نشده است.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان قلعه گنج ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی، در تقویت منابع آبی، بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش مؤثری دارد.

وی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج افزود: طرح‌های منابع طبیعی اقدامات زیر ساختی بوده و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، توجیه و آموزش عموم افراد جامعه به عنوان مؤثرترین عامل در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های منابع ملی ضرورت دارد

رحیمی نیا، افزود: ادارات ذیربط، بخشداری‌ها، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و… با برنامه ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌های موجود می‌توانند در خصوص اطفای به موقع حریق‌های احتمالی همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، از اجرای طرح‌های منابع طبیعی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و ما همواره از این منابع حمایت می‌کنیم.

محمد فلاح کهن، با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در زمینه‌ی منابع طبیعی دارد افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

کد خبر 6099357

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان