Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@22:09:25 GMT

اسکولیوز نتیجه حمل نادرست کوله پشتی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۹۸۲۵

اسکولیوز نتیجه حمل نادرست کوله پشتی

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، اگر کوله پشتی سنگین باشد، دانش آموز به سمت عقب کشیده می شود.یک عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت که دانش آموزان نباید کوله پشتی را بر روی یک شانه بیندازند، زیرا این امر سبب بروز اسکولیوز می شود.

وزن کوله پشتی باید از 10 تا 15 درصد وزن دانش آموز بیشتر نباشد. همچنین ابعاد کوله پشتی باید متناسب با جثه فرد و به صورتی باشد که بیشتر از دو سوم سطح پشتش را در برنگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت بالایی کوله پشتی باید هم سطح شانه های دانش آموز و قسمت پایینی آن حدود سه سانتی متر بالاتر از گودی کمر شخص قرار گیرد.

در صورتی که بند کوله پشتی باریک و خیلی سفت باشد، فشار بر روی گردن و سر دانش آموز وارد می شود. پهنای بند کوله پشتی باید پنج سانتی متر و پدگذاری مناسبی داشته باشد تا فشار بر روی عضلات شانه وارد نشود.

علاوه بر بند هایی که روی شانه ها قرار می گیرند کوله پشتی باید یک بند کمری هم در پشتش داشته باشد. بند کمری باید بر روی پشت دانش آموز ثابت باشد و از بی تعادلی شخص در حین راه رفتن و افزایش فشار روی طرفین ستون فقرات جلوگیری کند.

 

بیماری اسکولیوز

بند های کوله پشتی باید از جلو، روی سینه دانش آموز قرار بگیرند تا فشار به عصب زیربغلی وارد نشود. وارد شدن فشار به عصب زیربغلی، گزگز و درد بازو ها را در دانش آموزان به همراه دارد. جنس کوله پشتی بهتر است که نخی باشد تا پشت فرد عرق نکند.

کوله پشتی باید جادار و محل قرارگیری وسایل مختلف در آن مشخص باشد به گونه ای که کوله پشتی لق نزند و فشار به صورت یکنواخت بر روی پشت فرد منتشر شود. همچنین باید وزن اجسام درون کوله پشتی در یک طرف آن بیشتر از طرف دیگر نباشد.

اگر کوله پشتی سنگین باشد، دانش آموز به سمت عقب کشیده می شود بنابراین فرد مجبور است که خودش را به سمت جلو خم کند. در نتیجه قوس پشتی به مرور افزایش و قوس کمری کاهش پیدا می کند که به این ناهنجاری گوژپشتی (کیفوز) می گویند.

افراد نباید کوله پشتی را بر روی یک شانه بیندازند، زیرا وارد شدن وزن بر روی یک شانه سبب می شود که فرد دچار انحراف جانبی ستون فقرات (اسکلیوز) شود. در این ناهنجاری شانه ها هم سطح هم نیستند.

افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که درمان این عارضه در سنین پس از بلوغ بسیار سخت است و در صورتی که این ناهنجاری درمان نشود، فشار به اعصاب و عضلات اطراف ستون فقرات وارد می شود.

قسمت جلویی کوله پشتی از نظر ابعاد باید مساحت کمتری نسبت به پشت آن داشته باشد تا تعادل فرد در هنگام حمل کوله پشتی حفظ شود همچنین اگر کوله پشتی حجم و قطر زیادی داشته باشد، تعادل دانش آموز به هم می خورد و احتمال زمین خوردن و وارد شدن فشار روی اندام های مختلف بدن افزایش پیدا می کند.

قسمت پشتی کوله پشتی باید به گونه ای باشد که اگر اجسام نوک تیزی مانند خودکار و قیچی در کیف دانش آموز وجود دارند این اجسام به پشت فرد وارد نشوند.

 

yjc.ir

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد