Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، در آیین افتتاحیه بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة مشهد که امروز هفتم آبان برگزار شد، گفت: یکی از اهداف راهبردی و عالی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، توسعه  قرآن کریم در سراسر دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توسعه قرآنی و ارتباط با کلام وحی از ابتدایی‌ترین تا متعالی‌ترین سطح یعنی از روخوانی و تلاوت تا فهم و عمل به فرامین این مصحف شریف را شامل می‌شود.
رفیعی در خصوص اهداف جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة برای توسعه قرآن کریم، اظهار کرد: افزایش و ارتقاء توان رقابت‌پذیری طلاب در دنیا، تجهیز این افراد به ابزار قرآنی جهت انجام رسالت‌های طلبگی و دفاع از حریم اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و تربیت طلاب قرآن‌مدار و قرآن محور از جمله اهداف و اهتمام این مرکز در راستای توسعه فرهنگ قرآن به سراسر دنیا است.
رفیعی، با اشاره به نقش طلاب در هدایتگری جامعه، مهمترین هدف تربیت طلاب قرآنی را هدایت قرآنی در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: این امری است که در بیانات رهبری در تأسیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة به آن تاکید شده است.
رفیعی خطاب به طلاب حاضر در مراسم با بیان اینکه شما سپاهیان قرآن و ادامه‌دهنده جریان رسالت انبیاء و ولایت امامان(ع) هستید، ابراز کرد: هدایت قرآنی یک نهضت عظیم با رویکرد مکتب اسلام و تشیع است و سپاهیان این نهضت عظیم شما طلاب قرآنی هستید.
وی با اشاره به اینکه اهداف نازل، زمینه‌ساز رسیدن به اهداف متعالی است، بیان کرد: ساده‌ترین تعامل با مصحف شریف همراه داشتن، روخوانی و استماع آیات کریمه در محافل قرآنی است اما باید توجه شود که حتی ساده‌ترین شکل مواجه شدن با قرآن نیز موضوعیت دارد.
مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة ادامه داد: این یک تلقی اشتباه است که تعاملات ساده‌ای مانند خواندن، حفظ و همراه داشتن قرآن را به بهانه مقدمه بودن نادیده گرفته و از آن عبور کنیم چراکه همه این مقدمات در برابر ذی‌المقدمه که فهم قرآن است، نقش ارتباطی دارند.
وی در تشریح این مطلب افزود: اگر در طول عمر خود قاری شدیم و نه مفسر، حتی این خود نیز موضوعیت و اهمیت ذاتی دارد گرچه ممکن است به ذی‌المقدمه نرسیده باشیم اما همین مقدمه هم مورد توجه است.
رفیعی اظهار کرد: البته برای آنچه از تعاملات قرآنی از جمله روخوانی، استماع، همراه داشتن، حفظ و ... که مقدمه فرض می‌کنیم نیز روایاتی از ائمه(ع) رسیده است و این نیز خود اهم موضوع مقدمات قرآن برای رسیدن به فهم آیات را در بردارد.
مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، نسبت به اهل قرآن شدن از مراتب نازل تا عالی  تاکید کرد و گفت: قاری مبتدی که در منزل، حجره و خلوت خود قرآن تلاوت می کند و همچنین مفسر و عامل به قرآن، هر دو بر اساس مراتب نازل و عالی اهل قرآن هستند.
رفیعی افزود: بر اساس تبیین اهل بیت(ع) در روایات، باید اهتمام کنیم تا جزو اهل قرآن قرار گیریم چرا که اهل قرآن بعد از انبیاء و اولیاء الهی در مقام بعدی و مافوق همه انسان‌ها هستند.
وی گفت: با توجه به احادیث، اهل قرآن چهار امتیاز دارند؛ مرگ آنان همانند پیامبران الهی است، در معیت پیامبران برانگیخته می‌شوند، همراه پیامبران از صراط عبور می‌کنند و عین پاداش پیامبران به آنان تعلق می‌گیرد.
مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة گفت: اهل قرآن بودن، مسئولیت سنگینی دارد چراکه انگشت اشاره عامه به سمت اهل قرآن است چون این قشر با امر قرآن گره خورده‌اند لذا باید توجه کنند تا قرآن را وجه‌المعامله قرار ندهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

کد خبر 6095677

دیگر خبرها

  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز