Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «مهدي يراحي» تابستان امسال و در دومين تجربه سينمايي‌اش با پروژه فيلم‌سينمايي «بيست و يک روز بعد» همکاري کرد. اثري اجتماعي که با استقبال منتقدان سينما مواجه شد و در گيشه هم فروش خوبي داشت. مهدي يراحي براي اين پروژه قطعه‌اي با ترانه و ملودي «اميرعلي بهادري» و تنظيم «هومن نامداري» اجرا کرد که اين کار هم مورد توجه مخاطبان موسيقي و طرفدارانش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي اين اثر ويدئوي خوش‌ساختي به کارگرداني «سپهر وکيلي» تهيه شد که در آن خود مهدي يراحي هم حضور داشت و به نوعي تداعي‌گر سکانس‌هاي فيلم بيست و يک روز بعد بود. پس از اکران اين فيلم به سراغ محمدرضا خردمندان رفتيم و دقايقي را با اين کارگردان درباره همکاري‌اش با مهدي يراحي گپ زديم که در ادامه مي‌خوانيد:
*دغدغه‌هاي اجتماعي يراحي انگيزه همکاري ما
موسيقي ما در گفتگو با محمدرضا خردمندان، کارگردان فيلم سينمايي «بيست و يک روز بعد» به بررسي ابعاد اين همکاري پرداخت. اين کارگردان در پاسخ به دلايل انتخاب مهدي يراحي به عنوان خواننده اين تيتراژ گفت:«از ماه‌ها پيش در مجموعه «باشگاه فيلم سوره» برنامه‌ريزي دقيقي براي اکران موفق فيلم «بيست و يک روز بعد» شده بود و بخشي از اين برنامه به انتخاب يک خواننده درست براي تيتراژ فيلم برمي‌گشت. در ابتداي تصميم‌گيري براي انتخاب خواننده تيتراژ فيلم، مهدي يراحي به دليل تجربه موفق خوانندگي براي فيلم «نفس» همواره اصلي‌ترين گزينه مدنظر تيم تهيه و توليد فيلم بود. از سويي دغدغه ما براي طرح يک مسئله مهم اجتماعي در فيلم «بيست و يک روز بعد» که امروز بخش مهمي از جامعه درگير آن است و کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، نياز به همراهي خواننده‌اي داشت که در حوزه هنر براي خود مسئوليت اجتماعي قائل باشد و مهدي يراحي به خوبي در آثار اين سال‌هايش نشان داده نسبت به دغدغه‌هاي اجتماعي مردم شهر و کشورش بي‌توجه نبوده و نيست. به اعتقاد من همين مسئله نيز سبب شده تا او را در ميان خوانندگان اين سال‌ها متمايز کند‌‌.
*يراحي اولين و بهترين انتخاب بود
اين کارگردان در ادامه افزود:«همه اينها تيم تهيه و تبليغات فيلم را به اين نتيجه رساند تا در اولين انتخاب به اين خواننده پيشنهاد تماشاي «بيست و يک روز بعد» را بدهند. يراحي اول از همه فيلم را ديد و خدا را شکر بسيار دوست داشت و در اولين جمله بعد از تماشاي فيلم به من گفت:من خودم را مخاطب اين فيلم ديدم!»
*موسيقي بايد تکميل‌کننده فيلم باشد
خردمندان در ادامه گفت:«همين همراهي مهدي يراحي با حس و حال فيلم، زمينه پيشنهاد ما براي خوانندگي تيتراژ را فراهم کرد و او نيز پس از تأملاتي پذيرفت. آن چيزي که ما مدنظر داشتيم متمايز از ديگر همکاري‌هايي بود که اين روزها در سينماي ايران با حوزه موسيقي متداول شده است. تيم تهيه ما صرفاً اين فکر نمي‌کرد که يک قطعه براي کار ساخته و منتشر شود. ما بيش از هر چيز به يک ايده تبليغاتي تکميل‌کننده و هنرمندانه براي فيلم فکر مي‌کرديم تا پيام فيلم را براي مخاطب کامل‌تر کند. براي همين از سوي تيم تبليغات پيشنهاد شد در کنار نشستن اين موسيقي روي تيتراژ فيلم، يک ويدئوکليپ اختصاصي با نقش‌آفريني مهدي يراحي و در فضايي نزديک به فيلم توليد شود. در ادامه اين پروسه يک‌بار نيز اميرعلي بهادري «بيست و يک روز بعد» را تماشا کرد تا ترانه کار نيز کاملاً منطبق بر انديشه فيلم سروده شود».
*قطعه «بيست و يک روز بعد» نمونه ايده‌آل همراهي سينما و موسيقي بودن
خردمندان درخصوص نتيجه اين همکاري گفت:«همانطور که پيش‌بيني مي‌کرديم با ترانه و ملودي زيباي بهادري، اجراي فوق‌العاده مهدي يراحي و درنهايت ويدئوکليپ حرفه‌اي سپهر وکيلي اين قطعه به يک اثر ماندگار تبديل شد. به گونه‌اي که مي‌توان ادعا کرد برخلاف نمونه‌هاي عمدتاً تبليغاتي مرسوم، موسيقي و ويدئوکليپ «بيست و يک روز بعد» به نمونه‌اي ايده‌آل و پازل تکميل‌کننده در عرصه همراهي سينما و موسيقي کشور بدل شد».
* اين همکاري نيز طبق همه همکاري‌هاي هنري برطبق قواعد حرفه‌اي شکل گرفت و پيش رفت
کارگردان «بيست و يک روز بعد» درخصوص شايعه همکاري بدون دستمزد مهدي يراحي در اين پروژه نيز خاطرنشان کرد:«برخلاف آن‌ چيزي که از گفتگوي پيشين من با يکي از رسانه‌ها برداشت شد، اين همکاري نيز طبق همه همکاري‌هاي هنري برطبق قواعد حرفه‌اي شکل گرفت و پيش رفت. البته ما در تمام طول اکران با لطف مهدي يراحي عزيز همراه بوديم و او ما را در چند اکران مردمي همراهي کرد که ناشي از دغدغه فردي و مسئوليت اجتماعي او بود اما طبيعتاً اين مسئله مجزا از قواعد حرفه‌اي هر همکاري است. لذا اساساً اين شايعه را تکذيب مي‌کنم و همين‌جا از او و تيم حرفه‌ايش در خلق چنين اثر ماندگاري تشکر مي‌کنم.»
*کنسرت «بيست و يک روز بعد» اوج خلاقت يک هنرمند خلاق
خردمندان در نهايت در خصوص کنسرت سينمايي «بيست و يک روز بعد» گفت:«از لذت‌هاي همکاري با چنين خواننده‌اي اين حجم از نگاه خلاقانه و هنرمندانه براي اثرگذاري بهتر هنر خود است. مهدي يراحي نشان داد وقتي تصميم به همکاري در پروژه‌اي بگيرد، چون با اعتقاد و قلب خود اين تصميم را گرفته با صبوري کامل تمام تلاش خود را براي بدست آوردن بهترين نتيجه به کار مي‌گيرد. کنسرت «بيست و يک روز بعد» با اجراي خاص پرفورمنس اين قطعه و همراهي بازيگران فيلم به يک اجراي خاطره‌انگيز تبديل شد و زمينه اين مهم را به وجود آورد که چقدر عرصه براي همکاري‌هاي بيشتر سينما و موسيقي وجود دارد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر