Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:52:13 GMT

تشریح اقدامات ایلام برای استقبال از زائران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۴۰۳۵

تشریح اقدامات ایلام برای استقبال از زائران

استاندار ایلام برنامه‌های استان ایلام را برای میزبانی از زائران اربعین تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی» عصر امروز با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تشریح جزییات برنامه اربعین گفت: حدود 45 تا 50 درصد زائران ایرانی برای ورود به کشور عراق از مرز مهران عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که به‌علت جمعیت زیاد به میهمانان و زائران اربعین در ایلام تمهیدات زیادی اندیشیده شده است، گفت: امسال ستاد اربعین تمهیدات ویژه‌ای را در مجموعه مدیران استانی اندیشیده است، به طوری‌که 36 کیلومتر به جاده‌های 4 خطه مهران به ایلام اضافه شده هم‌چنین پل بسیار بزرگ و مهم ارغوان که ترافیک شهر ایلام را کمتر می‌کند، زیر بار رفته است.

سلیمانی هم‌چنین با بیان این‌که پارکینگ‌های بزرگ اربعین و برکت نیز به مساحت 100 هکتار تأسیس و آسفالت شده‌اند، گفت: مشکل آب، برق، سرویس بهداشتی و... نیز برطرف شده است و شهر ایلام که از ابتدای ماه صفر میزبان زائران بوده است این روزها در آمادگی کامل قرار دارد.

استاندار ایلام با بیان این‌که 100 گیت و 450 کانتینر نیز در پایانه‌ها برای کنترل جمعیت خریداری و نصب شده است، گفت: در نهایت احساس می‌شود با توجه به این‌که هنوز مرز خسروی به طور قطعی باز نشده 20 تا 25 درصد تردد در مرز مهران افزایش یابند.

سلیمانی با بیان این‌که امسال مشکل پارکینگ در شهر ایلام نخواهیم داشت، گفت: علاوه‌بر 100 هکتار پارکینگی که در شهر ایلام ایجاد شده، دانشگاه آزاد، شهرداری ایلام و... نیز بیش از 100 هزار پارکینگ خود را به زائران اختصاص خواهند داد.

وی با بیان این‌که دیروز 45 هزار نفر از ایلام برای ورود به عراق تردد کردند، گفت: به نظرمی‌رسد تا روز آخر روزانه 200 هار نفر از ایلام برای ورود به خاک عراق استفاده کنند.

استاندار ایلام با  هشدار به زائرانی که بدون گذرنامه و ویزا به مرز آمده‌اند، یادآور شد: هیچ گونه اجازه ورود و خروج غیرقانونی به زائران داده نمی‌شود و اگر زائران ویزا و پاسبورت ندارند به مرز نیایند وگرنه به شهرستان خود عودت داده خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان با حضور دکتر هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور، با بیان اینکه اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است، گفت: سد چناره در چرداول که تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است با وجود انجام مطالعات، توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات خارج شده که درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری خصوصاً در مرکز استان بسیار فرسوده است به طوری که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که رفع آن اعتبار مناسب و کار شبانه روزی و جهادی می‌طلبد.

هژبری ضمن بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های گل‌گل فرسوده است، توضیح داد: برخی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون شهری در ایلام بسیار فرسوده هستند و تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت خدمت در اربعین و مرکز استان داریم که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

کد خبر 6088259

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند