Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این سازمان هر ساله حدود 15 میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزار ی مراسم اربعین هزینه می‌کند، از ایرانیان خواست تا بدون ویزا به خاک عراق وارد نشوند زیرا امکان دارد آنها را با عوامل تروریستی اشتباه بگیرند.

ایران آنلاین /  اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری به منظور تشریح اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یک محل ارتباطی مناسب برای اتصال به اقتصاد جهانی است و زیرساخت‌های این موضوع در این منطقه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش عمرانی و تامین زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری انجام شده است، عنوان کرد: واحدهای نفتی زیادی در منطقه اروند در حال احداث است و اجرای فاز نوسازی پالایشگاه آبادان آغاز شده و واحد فولادسازی در منطقه اروند در دست احداث است.
به گفته زمانی کارخانه فولاد کاوه که قابلیت تولید 600 هزار تن فولاد برای ساخت ورقه‌های عریض در منطقه آزاد اروند را دارد، در دست احداث است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند از لحاظ امنیت توجه سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران کشور عراق برای صادرات به سایر نقاط جهان از منطقه آزاد اروند استفاده می‌کنند و هم اکنون 10 الی 12 سرمایه‌گذار عراقی در این منطقه واحدهایی در حال احداث دارند. همچنین شرکت‌های آلمانی و دانمارکی نیز در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال احداث کارخانه‌ای در این منطقه هستند.
وی تاکید کرد که بعد از برجام علاقه شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند افزایش پیدا کرده و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام است به گونه‌ای که حتی خارجی‌ها علاقه‌مند به ارائه خدمات لجستیکی و سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی هستند.
زمانی با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند ارزان ‌قیمت‌تر از نقاط دیگر است زیرا نیروی کار آموزش‌ دیده‌ای در این منطقه حضور دارند.
فاصله 30 دقیقه‌ای مرز اروند با بصره نقطه قوت این منطقه
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه فاصله مرزی خرمشهر تا بصره حدود 20 کیلومتر است و حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا از این شهر به بصره برسیم، گفت: این فاصله زمانی برای ترانزیت در حوزه تجارت و گردشگری بسیار مناسب است و امیدواریم بعد از اربعین نیز اتباع خارجی از جمله عراقی بتوانند بدون هیچ مشکلی وارد منطقه آزاد اروند شوند و اهالی بصره می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با خودروهای شخصی‌شان وارد این منطقه شوند البته ایرانی‌ها هم می‌توانند با خودروی شخصی وارد خاک عراق شوند.
تامین زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای زوار اربعین
وی با بیان اینکه شرایط در منطقه آزاد اروند در ایام اربعین ویژه است، افزود: یکی از وظایف ما تامین زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای زوار اربعین است تا یک راهپیمایی عظیم برای شیعیان برپا شود و زوار افغانستانی، ایرانی و پاکستانی با عبور از ایران بتوانند وارد کشور عراق شوند.
زمانی با بیان اینکه یکی از گذرگاه‌های مهم برای ورود به کشور عراق مرز شلمچه است، اظهار کرد: 6 سال است که زوار از این مرز عبورمی‌کنند و طی سه سال اخیر با همکاری‌های صورت گرفته با سازمان مناطق آزاد مسئولین محلی، تردد در این مرز بسیار روان شده زیرا تمامی امکانات لازم به این منطقه اضافه شده است.
افزایش زوار برای عبور از مرز شلمچه
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هر ساله تعداد زواری که از مرز شلمچه عبور می‌کنند افزایش پیدا کرده است، گفت:‌ سه سال پیش 400 هزار نفر در سال 94، 600 هزار نفر، در سال 95، 700 هزار نفر و پیش‌بینی می‌شود که امسال یک میلیون نفر از مرز شلمچه عبور کنند و هر ساله این مقدار افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا در حوزه زیرساخت‌ها و فرهنگ برای زوار همه امکانات فراهم شود.
زمانی با تاکید بر این موضوع که برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در این منطقه هزینه‌ای حدود 12 تا 15 میلیارد تومان طی سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است، گفت:‌ امسال هم به همین میزان و شاید کمی بیشتر برای تکمیل زیرساخت‌ها در نظر گرفته‌ایم.
به گفته وی گاردریل‌سازی، آسفالت مسیر منتهی به خاک عراق، استقرار 24 گیت گذرنامه در داخل خاک عراق، استقرار کانتینر برای صف‌بندی، کریدور کشی برای عبور امن زائران و خرید و حمل کانکس اسکان برای نیروهای امنیتی از جمله اقدامات این سازمان بوده است.
شلمچه مشکل امنیتی ندارد
وی با اشاره به موضوع امنیت در مرز شلمچه خاطر نشان کرد: در این مرز هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد اگر چه امسال خطری از ناحیه عوامل تروریستی پراکنده در این محدوده احساس می‌شود اما هوشیاری نیروهای امنیتی در این مرز بیشتر شده و از این لحاظ هیچ مشکلی نداریم.
زمانی با بیان اینکه منطقه آزاد نیز در انتهای موکب‌ها موکبی برای زائرین راه‌اندازی کرده است، اضافه کرد: در مرز شلمچه شبکه کابل نوری مستقر شده و ارتباط به صورت وای فای و کاملا رایگان برقرار کرده است همچنین خطوط تلفن همراه کشور از جمله همراه اول و ایرانسل در این منطقه پوشش کامل دارند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: یکی از موضوعات مهم مسیر برگشت زوار ایرانی است زیرا عراقی‌ها در مسیر برگشت خدماتی به زوار ارائه نمی‌دهند و مواکب خود را جمع می‌کنند به همین دلیل مواکب ایرانی به مسیر برگشت منتقل می‌شود و موکب منطقه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند
وی در خصوص استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند توضیح داد: در پایان سال 95 بنا به دستور رئیس جمهور کارگروهی در این خصوص تشکیل و گمرک در مبادی ورودی و خروجی اروند مستقر شد و گیت‌های دائمی در این منطقه در حال ساخت هستند.
برگزاری جشنواره ویژه در منطقه آزاد اروند
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جشنواره ویژه‌ای بعد از ماه صفر در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت:‌ امسال یک برنامه ویژه تحت عنوان جشنواره در این منطقه در نظر گرفته‌ایم که بعد از ماه صفر آغاز می‌شود این جشنواره با محوریت اصناف و به منظور رونق بازار خرید و فروش در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.
تحقیق و تفحص در منطقه آزاد به کجا رسید
وی در خصوص تحقیق و تفحق در مجلس در خصوص منطقه آزاد اروند توضیح داد: گزارش مجلس حاکی از آن بود که هیچ تخلفی در این منطقه مشاهده نشده است.
زمانی در پایان به افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین دارند توصیه کرد که اکیدا بدون ویزا وارد مرزها نشوند زیرا این کار بسیار خطرناک است.
به گفته وی کسانی که بدون ویزا وارد مرزهای عراق می‌شوند برای برگشت به مشکل برمی‌خورند و گاهی با عوامل نفوذی و تروریستی اشتباه گرفته می‌شوند. این در حالی است که ورود غیر قانونی به مرزهای عراق سه سال زندانی در پی دارد و هنوز تعدادی ایرانی از سال‌های گذشته به این دلیل در زندان‌های عراق هستند.

/آنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق بوستانی در بازدید از سازمان منطقه آزاد بوشهر، بیان کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد رسیده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور گروهی از مدیران پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

وی با اشاره به این‌که شناسایی مدیران پروازی با توجه به ماموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس بررسی‌هایی انجام شده در سازمان منطقه آزاد بوشهر، متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن کجی به مردم استان است.

مدیر کل بازرسی استانداری بوشهر اضافه کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و گاهی در هر ماه به‌مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی گفت: مکاتبات لازم در سریع‌ترین زمان با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را نیز شناسایی خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند