Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم اکسين مي گويد که تيمش در مقابل گسترش فولاد تبريز بازنده نبوده و از شکل بازي تيمش رضايت دارد.
علي لطيفي سرمربي تيم اکسين البرز در مورد ديدار جام حذفي و شکست برابر گسترش فولاد تبريز به خبرنگار "ورزش سه" گفت: از هر جنبه‌اي که به باخت مقابل گسترش نگاه مي‌کنيم مي‌بينم اين باخت نبوده بلکه يک برد بزرگ داشته‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دليل گفته‌ام هم اين است که ما مقابل يک تيم ليگ‌برتر با شرايطي خوب مصاف داديم در حالي که ما يک تيم ليگ يکي هستيم. حداکثر قرارداد بازيکنان ما بين 200 تا 220 ميليون است ولي گسترشي‌ها ضعيف‌ترين مبلغي که براي بازيکنشان در نظر گرفته‌اند 400 ـ300 ميليون تومان است، ديگر آنکه آنها در زمين خودشان و با شناخت کامل از جو آب‌وهوايي و شرايط بازي، بازي کردند ولي آنها در طول بازي نتوانستند ما را شکست دهند بلکه در ضربات پنالتي ما را از اين دور حذف کردند.
لطيفي با اشاره به غيبت چند بازيکن اصلي تيم ادامه داد: نبود بازيکنان را توجيه نمي‌کنم اما ما 4 بازيکن اصلي‌مان و 4 بازيکن ذخيره‌مان را به دلايل مصدوميت نداشتيم و همين کار را کمي برايمان سخت کرده بود. البته تاکيد مي‌کنم که بچه‌هاي ما در اين بازي فوق‌العاده بودند و موقعيت‌هاي خطرناکي تا همان دقايق وقت‌هاي اضافه روي دروازه گسترش ايجاد کردند که با بدشانسي گل نشد و در ضربات پنالتي هم سجاد بيرانوند خوب کار کرد و آنها يکي، دو ضربه پنالتي‌شان با برخورد به تيرک وارد دروازه ما شد. در کل به نظرم از بين بازيکنان گسترش خسوس را بايد ستاره ميدان دانست چون روي پنالتي‌ها موفق ظاهر شد.
سرمربي تيم اکسين البرز با تقدير از عملکرد شاگردانش مقابل حريف ليگ برتري عنوان کرد: با همه اين کمبودها ما در بازي رو در رو بازنده نبوديم و توانستيم يک نتيجه خوب را بگيريم و اين براي من حائز اهميت است و به بچه‌هاي تيمم افتخار مي‌کنم. ما با اين بازي نشان داديم که بي‌جهت با شکست سايپا به مرحله بعدي صعود نکرديم و در اين بازي هم اگر روي اتفاق و ضربات پنالتي از حريف شکست نمي‌خورديم قطعا در مراحل بعد مي‌توانستيم پديده جام‌حذفي باشيم. در کل به فيروز کريمي و گسترش فولاد تبريک مي گويم چون آنها يک بازي پاياپاي را در ضربات پنالتي برنده شدند.
لطيفي در مورد تقابل با فيروز کريمي که سال گذشته با او در اکسين بود و اختلافاتي نيز با او داشت و اينکه آيا به همين دليل شکست براي او ناراحت کننده تر شده است، بيان مي کند: تفکر من و آقاي فيروز کريمي به زندگي و فوتبال متفاوت است، اما من شاگرد ايشان بودم و هستم. چون زماني که من فوتبالم را شروع کردم، آقاي کريمي از زمين خاکي من را انتخاب کرد و ايشان به گردن من بسيار حق دارد. همينجا روز مربي را به ايشان و تمام مربيان خودم هم تبريک مي گويم. من هنوز هم از آقاي کريمي کمک مي گيرم و ايشان هم به من لطف داشته اند و در محافل خصوصي از من به عنوان يکي از بهترين مربيان ياد مي کنند و خودش هم اين موضوع را به من گفته که نشان از لطف آقاي کريمي دارد.
سرمربي تيم اکسين البرز که به دليل اخراج مقابل سايپا در مقابل گسترش فولاد روي نيمکت حضور نداشت، در اين خصوص توضيح داد: بازيکنانم در زمين به شدت تحت تاثير رفتار و واکنش هاي من در کنار زمين هستند؛ البته من زياد حرف نمي زنم و بيشتر با دست و صورت و ايما و اشاره مطالب مورد نظرم را به بازيکنان انتقال مي دهم. اما همين مسائل گاهي براي داوران سوء تفاهم ايجاد مي کند و در بازي برابر سايپا هم به دليل شادي بعد از گل اخراج شدم. معمولا در فوتبال ايران به غير از چند مربي کسي اين کار را انجام نمي دهد و دوست دارم که داوران بيشتر در اين مورد اطلاعات داشته باشند.
لطيفي در مورد داوري اين ديدار اظهار داشت: نکته‌اي که بايد يادآور شوم اين است که بعد از بازي شنيدم که يک پنالتي به نفع گسترش فولاد گرفته نشده و بايد بگويم با احترامي که براي داور اين بازي و قضاوت خوبشان قائل هستم چند صحنه‌اي هم براي ما گرفته نشد. بايد از چنين داوري با چنين قضاوتي تشکر کرد ايشان جز بهترين‌هاي قضاوت هستند و من از ايشان بابت حضورشان در اين بازي تقدير و تشکر کردم.

سرمربي اکسين در مورد ديدار برابر بادران که يکي از رقيب هاي اين تيم در صعود به ليگ برتر است، مي گويد: اتفاقي که نمي‌شود به کسي خرده گرفت و بايد آن را پذيرفت. همين بازي جام‌حذفي و رقابت پرسپوليس و بادران است و 10 روز استراحت بادراني‌ها و در مقابل ديدار متوالي و 4 روز ما و خستگي ما را اذيت خواهد کرد اما ديگر نمي‌شود چيزي گفت و بايد امر سازمان ليگ را اطاعت کرد و غير از اين هم نخواهد بود. اگرچه مسابقه با بادران يک مصاف سخت براي ماست اما چاره‌اي نيست و بايد براي سختي و صعود از اين شرايط گذر کرد. بادراني ها تيمي خوب همراه نفرات عالي دارند و به واقع شرايط جدول هم اين را نشان مي‌دهد. بادراني ها اين چند هفته اخير شرايط نامساعدي داشتند و مي‌آيند تا با تمام وجود بجنگند ولي ما براي پيروزي به ميدان خواهيم رفت. البته اگر بخواهيم شرايط مالي‌مان را با بادراني‌ها مقايسه کنيم آنها شرايط خيلي خوبي به نسبت ما دارند و به نحوي که دو، سه هفته پيش از رقابت‌هاي ليگ يک تيمشان را بسته بودند و تيم آنها در آمادگي کامل قرار داشت در حالي که ما 6 روز قبل از مسابقات تا مشغول جمع‌وجور کردن بازيکن و تيم بوديم و قرادادهايمان هم خيلي پايين‌تر از آنهاست. خوشحالم بازيکنانمان با غيرت و تلاشگر هستند و همين براي موفقيت تيم ما کفايت مي‌کند.
بازيکن سابق استقلال در مورد دربي تهران و ارزيابي اش از اين ديدار هم بيان کرد: با وجود اين همه هياهو اصلا دربي‌اي که توقع داشتيم را شاهد نبوديم. به نظرم هر دو تيم براي آنکه شکست نخوردن پا به ميدان گذاشته بودند و روي يک شانس بازي نتيجه‌اش اينطور رقم خورد.
وي در مورد شفر و تاثيرش در تيم گفت: استقلال با حضور شفر روند رو به رشدي داشته اگرچه آنها در اين بازي آن استقلال هميشگي نبودند اما اميدوارم اين شکست را پايان بازي‌هايشان ندادند و از آن براي موفقيت‌شان در آينده استفاده کنند. من به کادرفني از قبل بازي گوشزد کرده بودم که ضعف استقلال در مرکز ميدان و خط دفاعي است و حضور بازيکني مثل عليپور براي آنها زنگ خطر خواهد بود و دقيقا هم از همان نقطه ضربه خوردند. روزبه چشمي بازيکن توانمندي است ولي به هيچ عنوان او نمي تواند يک مدافع مرکزي قوي باشد و چون او دفاع مرکزي نيست و در اين خصوص تخصص ندارد در بعضي زمان‌ها بي تجربه بازي مي کند و عاملي بر ضربه خوردن استقلال مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!

سرمربی تیم فوتبال امید مقاومت بسیج گفت که در مسابقات رده‌های پایه گاهی اوقات تماشاگران با سلاح سرد در ورزشگاه حاضر می‌شوند. - اخبار ورزشی -

محمد برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعلیق تمامی مسابقات لیگ 2 تهران بعد از ضرب و شتم داور اظهار داشت: هر چقدر از لیگ برتر فاصله می‌گیرید، مسائل عجیب و غریب در فوتبال ما بیشتر می‌شود. 10 سال است که بدون وقفه در سطح پایه کار می‌کنم و 20 مورد از چنین مواردی جلوی چشمم اتفاق افتاده است. واقعاً لازم است که هیئت فوتبال تهران، کمیته داوران و مراجع ذیصلاح به مسئله ورود و با آموزش، توجه و تنبیهات مناسب از چنین موضوعاتی پیشگیری کنند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

وی افزود: داوران جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند و اکثریت آنها بسیار خوب کار می‌کنند اما باید به بحث داوری رسیدگی شود. بعضی داوران خیلی مغرضانه سوت می‌زنند. ما در تیم امید مقاومت بسیج بارها از بحث داوری لطمه دیدیم با اینکه بیشتر داوران انسان‌های شریف و زحمتکشی هستند. برخی اشتباهات غیرقابل اجتناب است؛ اما داوری نباید مغرضانه صورت بگیرد. حضور ناظران ویژه داوری، افزایش آموزش‌ها و حقوق داوران به ما کمک خواهد کرد. ضربان قلب بازیکنان جوان بالا است و اگر داور 4 صحنه اشتباه سوت بزند، امکان بروز رفتاری خارج از شأن وجود دارد. تیم‌ها و مربیان باید از نظر روحی- روانی روی تیم خودشان کار کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج عنوان کرد: گاهی اوقات خانواده‌ها و طرفداران تیم‌ها روی سکوها مستقر می‌شوند و بعد از بروز احساسات و عواطف‌شان نسبت به بازیکنان تیم‌ رقیب، شاهد درگیری‌های بسیار شدید هستیم. این موارد کم نیست. با این تدبیر که محل استقرار تماشاگران میزبان و میهمان جدا باشد، خیلی از حواشی کاهش پیدا می‌کند. قبل از ورود به فضای زمین مسابقه حتماً وسایل همراه افراد چک شود.

برزگر یادآور شد: بعضی اوقات افرادی که شرایط مناسبی ندارند و به همراه خود وسایل غیرمجاز  و سلاح سرد مانند قمه و... همراه دارند روی سکوها مستقر می‌شوند و داوران را تهدید می‌کنند. مثلاً می‌گویند بعد از مسابقه همدیگر را می‌بینیم. خواه یا ناخواه داور از این جهت تحت فشار روحی- روانی قرار می‌گیرد و روی قضاوتش تأثیرگذار خواهد بود. داوری که قرار است مبلغ معینی حقوق دریافت کند با خود فکر می‌کند مگر می‌خواهم چقدر حقوق بگیرم که عضوی از بدنم ناقص شود. این موارد است که باید مراجع ذیصلاح به آنها رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که زیرساخت‌ها و محل برگزاری مسابقات سطوح پایین‌تر فوتبال چه میزان در شرایط روحی- روانی و بروز خشونت تأثیرگذار است، تصریح کرد: به این موضوع هم باید توجه‌ای ویژه‌ شود. یکی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات در میان کوره‌های آجرپزی و زمین واقع در پارک قرار دارد. هر تماشاگری با هر نوع برخوردی می‌تواند از پشت فنس‌ها شاهد بازی باشد. چنین مسائلی قطعاً تأثیر منفی دارد و زمینه بروز خشونت را فراهم می‌آورد. در بعضی ورزشگاه‌ها فاصله رختکن تا زمین زیاد است و اگر بخواهند به راحتی می‌توانند به داوران و اعضای تیم‌ها صدمه بزنند. بنابراین باید در کنار افسران امنیتی کنار زمین، از نیروهای انتظامی روی سکوها و اطراف ورزشگاه هم به خوبی بهره‌ برد.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج گفت: این مسائل زیرساختی را به مسئولان منتقل کردیم؛ اما می‌گویند چون تعداد تیم‌ها زیاد و زمین برگزاری مسابقات کم است. لزومی ندارد که این حجم بازی با این تعداد سهمیه برگزار شود. باید امتیازات باشگاه کمتری به افراد فروخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اریک تن هاخ: از حرف های برونو فرناندز اشتباه برداشت کردید
  • تن‌هاخ جانشین توخل می‌شود؟/ بی‌میلی زیدان به مربیگری بایرن
  • تعویض‌های اوسمار باز هم اشتباه بود!
  • نکونام: اگر کسی اشتباه کند تاوانش را می‌دهد
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند