Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:21:31 GMT

کیف قاپی سریالی ۲ جوان با اعمال شاقه

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۴۵۸۹

آنها در اعترافات خود گفته اند که می خواستند پولدار شوند و برای همین به سراغ دختران و زنان میرفتند تا نقشه شان را اجرا کنند.چندی قبل مأموران پلیس شیراز در جریان سرقت های سریالی قرار گرفتند. در این سرقت ها دو جوان چاقو به دست با حمله به طعمه های خود دست به کیف قاپی می زدند.

یکی از مالباخته ها که زن جوانی بود به مأموران گفت: شب به خانه می رفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان متوجه شدم که موتوری در تعقیب من است. سرنشینان موتور دو پسرجوان بودند که ناگهان به سمتم حمله ور شدند.

آنها با تهدید کیفم را از دستم گرفتند اما من مقاومت کردم. در همین هنگام یکی از آنها با مشت ضربه ای به صورتم زد و کیفم را از دستم قاپید.با افزایش شکایت های مشابه، تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان موتورسوار شروع کردند.

در نخستین اقدام مالباخته ها در اداره پلیس حاضر شدند و به چهره نگاری دو سارق پرداختند، بررسی ها حکایت از آن داشت که یکی از سارقان سابقه کیفری دارد.جست وجو همچنان برای شناسایی سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از مالباخته ها سرنخی را پیش روی تیم تحقیق قرار داد و با این سرنخ مأموران موفق به شناسایی متهمان شدند و هردو سارق را دستگیر کردند.آنها در بازجویی ها به سرقت های سریالی اعتراف کردند و انگیزه خود را پولدار شدن عنوان کردند. یکی از آنها به مأموران گفت: چند وقت پیش من و دوستم تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن دست به کیف قاپی بزنیم.

شیوه مان این بود که شبانه به خیابان های شیراز می رفتیم و بعد از شناسایی طعمه مان که معمولا خانمها بودند به سمت آنها حمله ور می شدیم و کیفشان را سرقت می کردیم. بعد از سرقت هرچه پول داخل کیف بود برمی داشتیم و بعد کیف را به همراه وسایلی که در آن بود در بیابان رها می کردیم.

متهمان در بازجویی ها به 45 فقره کیف قاپی اعتراف کردند و در نهایت این پرونده به دادگاه ارسال شد.

متهمان نزد قاضی پرونده نیز به کیف قاپی اعتراف کردند. با توجه به سابقه دار بودن یکی از متهمان برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شد و هر دو راهی زندان شدند.

پلیس با ارایه هشدارها و توصیه های پلیسی درخصوص جیب بری و کیف قاپی توجه عموم شهروندان نسبت به رعایت این موارد را خواستار شد. در این هشدارهای پلیسی آمده است:
از حمل و جا به جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیرضروری جدا خودداری کنید. از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در انظار عمومی خودداری کنید.
در اماکن شلوغ مراقبت بیشتری از اموالتان کنید.
چنانچه قصد حمل پول نقد دارید، از چک های تضمینی بین بانکی استفاده کنید.
مشخصات اموال داخل کیف را ضبط و نگهداری کنید.
چنانچه در اماکن شلوغ احساس می کنید، افرادی غیرطبیعی به شما چسبیده یا هل می دهند هوشیارتر باشید و مراقبت بیشتری از کیف و محتویات جیبتان کنید. چنانچه قصد رفتن به محلی را دارید که حمل کیف ضرورت ندارد از بردن کیف خودداری کنید.
سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیرطبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته باشید.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح گذرگاه عابر پیاده با جدیت در شهر تهران اجرا می شود، گفت: ۵۴۰ هزار خودرو بر روی خط‌کشی‌های شهر تهران جریمه شده اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احسان مومنی؛ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ امروز در خصوص اعمال قانون خودروهایی که بر روی خط‌کشی‌های عابرین پیاده توقف داشتند، اظهار کرد: در 62 نقطه از تقاطع‌های مهم شهر تهران افسران پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و هنگامی که چراغ زرد می شود با حرکت دست و با سوت به رانندگان هشدار قرمز شدن چراغ را می دهند تا آنان پشت خط ایست توقف کنند و این موضوع جنبه آموزشی دارد.

وی افزود: اگر خودرویی بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته باشد مسلماً توسط ماموران پلیس  اعمال قانون خواهد شد. 

سرهنگ مومنی گفت: در سال گذشته و در شهر تهران 540 هزار وسیله نقلیه‌ای که در بر روی خط‌کشی عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه به طور میانگین 1500 خودرو جریمه شده است.

علت صدور "برگ جریمه رانندگی اشتباهی" چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در همین دو هفته اردیبهشت ماه 1403 که طرح گذرگاه عابر پیاده در شهر تهران آغاز شده است، حدود 30 هزار وسیله نقلیه‌ای که بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه بالای 2 هزار مورد بوده است.

مومنی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح گذرگاه عابر پیاده اعمال قانون نیست هدف مهندسی ترافیک، آموزش و فرهنگ‌سازی و در نهایت اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکنند اعمال قانون است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است