Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- سه سرمایه دار ایرانی عضو یک خانواده که در شهر استانبول ترکیه توسط محافظان خود ربوده شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه حریت ترکیه، دوشنبه هفته گذشته این سه سرمایه دار ایرانی که همه عضو یک خانواده و با یکدیگر خواهر و برادر بودند، از سوی تیم محافظ خود ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش حریت، این سه عضو خانواده از 6 ماه پیش با اجاره کردن طبقات پنجم و ششم هتل لوکسی در منطقه 'بی اوغلی' شهر استانبول در این شهر اقامت داشته و در حال پیگیری آزاد کردن حساب های بانکی توقیف شده خود در بانک های مجارستان، دوبی و روسیه بودند.
بنا به اعلام این رسانه، آنها به منظور تامین امنیت خود از یک شرکت امنیتی انگلیسی مستقر در دوبی، محافظ استخدام کرده بودند که تحقیقات پلیس استانبول مشخص کرده از سوی همین تیم محافظ ربوده شده اند.
حریت همچنین نوشت: این ایرانیان ربوده شده پس از آزادی اعلام کردند که در دوبی با این شرکت خصوصی امنیتی آشنا شده و آن را یک شرکت امنیتی معتبر می دانستند ولی دوشنبه هفته گذشته گروهی سه نفره به هتل آمده و ادعا کرده بودند که از نیروهای پلیس امنیت استانبول هستند و باید این سه ایرانی را از بیم حمله احتمالی، به مکانی امن انتقال دهند و این گونه این ایرانیان را با مینی بوسی ربوده و به زاغه ای در استانبول منتقل کرده بودند.
به نوشته حریت، پس از عملیات ربایش این ایرانیان، سه رباینده به هتل بازگشته و طلا، جواهرات و پول نقد همراه این خانواده را به ارزش 500 هزار یورو در اتاق های آنها بود، با خود به سرقت برده بودند.
به نوشته حریت، با شکایت همسر یکی از این ایرانیان ربوده شدن، از فردای حادثه پلیس استانبول تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز کرد و در نهایت 6 نفر از نیروهای امنیتی تحت استخدام این خانواده سرمایه دار ایرانی دستگیر و بازداشت شدند.
بنا به این گزارش، ایرانیان ربوده شده 2 روز پس از ربایش با تاکسی به هتل برگشته و ابتدا متوجه ربوده شدن خود نبوده اند اما پس از ورود به هتل و گفت و گو با پلیس متوجه ساختگی بودن داستان ربایش خود شدند.
به نوشته حریت، پلیس استانبول اعلام کرده است که متهمان اصلی این عملیات ربایش که سه عضو انگلیسی تیم حافظت بودند، ساعاتی پس از ربایش آنها به انگلیس گریخته اند، اما سه همدست ترک تبار آنها که در استانبول به استخدام این تیم انگلیسی محافظتی در آمده بودند، در بازداشت پلیس هستند.
حریت همچنین نوشت: این خانواده ایرانی به پلیس استانبول گفته اند که حساب آنها در بانک های 3 کشور روسیه، امارات و مجارستان که حاوی میلیون ها یورو پول است، توقیف شده و آنها برای آزاد کردن دارایی خود از توقیف، به استانبول آمده بودند.
گروگان گیری و ربایش ایرانیان در شهرهای ترکیه به خصوص در استانیول در سال جاری میلادی تشدید شده و ربوده شدن این ایرانیان ششمین مورد در سال جاری محسوب می شود.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه | آخرین وضعیت پیگیری پرونده گم شدن دختر کلاله‌ای
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست