Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:22:41 GMT

آزادسازی چندین منطقه دیگر در دیرالزور سوریه

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۵۷۵۵

آزادسازی چندین منطقه دیگر در دیرالزور سوریه

ارتش سوریه و هم پیمانانش شهرک های «العُمال»، «العرفی» و ورزشگاه «البلدی» در داخل شهر دیرالزور را آزاد کردند. در حالی که صفوف گروه تروریستی داعش در حال فروپاشی است، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی های خود به سمت شهر البوکمال واقع در دیرالزور ادامه می دهند.

عملیات فزاینده ارتش سوریه و هم پیمانانش در دو حومه شرقی و جنوبی شهر دیرالزور به منظور تسلط بر شهر مرزی البوکمال است که آخرین پایگاه تروریست های وهابی داعش محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد با توجه به پیشروی های نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش طی پنج روز گذشته از دو محور به سمت البوکمال 69 داعشی کشته شدند.

منابع آگاه اعلام کردند داعش که خطر نزدیک شدن ارتش سوریه وهم پیمانانش را احساس کرده است با نیروهای سوریه دموکراتیک واقع در حومه شرقی دیرالزور توافقنامه امضا کرده است. این منابع همچنین تصریح کردند: گروه تروریستی وهابی داعش خاکریزهای اطراف البوکمال را برداشته است و در ورودی های این منطقه و راههای اصلی بمب گذاری کرده است.

در داخل شهر دیرالزور نیز ارتش سوریه و هم پیمانانش در دو محور محله «العمال» در حال پیشروی هستند و توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه نیز آنچه را که از این گروه تروریستی در شهر باقی مانده است، هدف قرار دادند. ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین در برخی از مناطق شهرک «محکان» واقع در جنوب شهر المیادین درگیریهای شدیدی با گروه تروریستی وهابی داعش داشتند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه