Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@14:04:06 GMT

کی‌روش و برانکو تاثیر زیادی در فوتبال ما دارند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۷۴۰

امروز 8 آبان ا ز سوی فیفا به عنوان روز مربی اعلام شده به همین مناسبت با مهدی تارتار یکی از جوان‌ترین و موفق‌ترین مربیان حال حاضر لیگ برتر گفت‌وگویی در مورد این روز انجام داده‌ایم، تیم پارس جنوبی با هدایت این مربی اکنون صدرنشین لیگ برتر است.

فارس: امروز از سوی فیفا به عنوان روز مربیان نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ـ من این روز را به همه مربیان تبریک می‌گویم به خصوص مربیانی که در زمانی که بازی می‌کردم برایم زحمت زیادی کشیدند و از همه آنها ممنونم. امیدوارم سایه آنها همیشه بالای سر ما باشد. مربیان نقش مهمی در فوتبال کشورمان دارند و در رشد و پرورش بازیکنان فوتبال از نظر اخلاقی و فنی زحمت زیادی می‌کشند. امیدوارم همچنان شاهد پیشرفت مربیان خوب کشورمان باشیم.

فارس: چه کسی شما را وارد جرگه مربیان کرده است؟

ـ محمدحسن انصاری‌فر مدیرعامل باشگاه راه‌آهن نقش مهمی در مربی‌گری من داشت، زمانی که من بازیکن بودم ایشان حکم سرمربی‌گری را برای من زدند و از ایشان ممنون هستم و او من را به فوتبال کشور به عنوان مربی معرفی کرد.

فارس: شما با دستیارانتان چه رفتاری دارید؟

ـ آنها دستیار من نیستند همکاران من در کادر فنی پارس جنوبی هستند. همواره به آنها می‌گویم نفر اول و دوم نداریم همه ما یک تیم هستیم و برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنیم.

فارس: نظر شما در مورد حضور مربیانی مثل کی‌روش در فوتبال ایران چیست؟

ـ مربیانی مثل کی‌روش و برانکو تأثیر زیادی در فوتبال ما داشتند و باعث می‌شوند که مربیان ایرانی هم بیش از گذشته پیشرفت کنند. مربیان نسل جوان ما اکنون به دنبال به روز شدن هستند و علم روز فوتبال را دنبال می‌کنند. حضور چنین مربیانی هم به پیشرفت مربی‌گری در ایران کمک می‌کند.

فارس: ساعت 15:30 باید روز پنج‌شنبه به مصاف سپیدرود بروید، یعنی در  اوج گرما.

ـ بله، از اینکه روز مسابقه‌مان تغییر کرد تعجب می‌کنم و جالب این است که ساعت بازی ما هم عقب آمد و ساعت 15:30 بعدازظهر شد. وقتی علت را پرسیدیم گفتند به خاطر ساعت پرواز برگشت تیم مهمان این زمان را انتخاب کرده‌ایم، انگار ما در شهر جم بیش از اندازه مهمان‌نواز شده‌ایم. خیلی صحبت‌ها دارم که در حال حاضر آنها را بیان نمی‌کنم و می‌خواهم تمرکزم روی مسائل فنی باشد  اما انتظار دارم عدالت برای همه تیم‌ها رعایت شود.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

"ال‌فلاکو" که کشورش را برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی کرد، اولین سرمربی بود که دیگو مارادونا را به تیم ملی فراخواند و همچنین مربی او در بارسلونا هم بود. منوتی طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، یکی از اعضای کادر اجرایی تیم ملی آرژانتین بود.

 منوتی دوران مربی‌گری را با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند. او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد. 

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار روز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.او دریک ماه گذشته به دلیل مشکلات خونی در بیمارستان بستری بود. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان