Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:25:40 GMT

مزایای لاپاراسکوپی در زمان بارداری

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۹۱۱

مزایای لاپاراسکوپی در زمان بارداری

محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالعه ایمن بودن عمل لاپاراسکوپی در زنان باردار پرداختند.

به گزارش ایسنا، حمید ملالی در مقاله مروری گزارش کرد که عمل جراحی لاپارسکوپی در زنان باردار از سال ۱۹۹۰ شایع شده است. اگرچه لاپارسکوپی در فیلدهای دیگر جراحی ایمن است اما داده‌های مربوط به کارایی و ایمن بودن این عمل در زمان بارداری محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این مطالعه، بررسی کارایی لاپاراسکوپی در زنان باردار است.

مطالعات نشان می‌دهد که مزایای لاپاراسکوپی طی جراحی در بیماران باردار و غیر باردار مشابه است. این مزایا شامل دردهای کمتر پس از جراحی، کاهش چسبندگی، کاهش در زمان بستری شدن و برگشت سریعتر به فعالیت‌های روزانه است. با این وجود تعداد کمی از این مطالعات اختلالاتی را گزارش کرده که شامل زایمان زودرس و سقط جنین است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که لاپاراسکوپی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید در تشخیص و درمان بیماران باردار به کار رود. برداشتن آپاندیس با لاپارسکوپی و در زمان بارداری ایمن است مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری نتایج خوبی برای جنین و مادر دارد. تجربیات و مطالعات پیشنهاد می‌کند که جراحی لاپارسکوپی ممکن است در زمان بارداری ایمن باشد اما اثبات بیشتر این نکته نیاز به مدارک علمی بیشتری دارد.

این مقاله مروری در سیزدهمین کنگره بین المللی  جراحی کم  تهاجمی ایران به صورت پوستر ارایه شد. این کنگره در ۳ تا ۵ آبان سال ۱۳۹۶در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ملکی عصر سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: مادران باردار و شیردهی که دهک خانوار آنها از بین ۱ تا ۵ باشد از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره میشوند.

وی افزود: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، مادران باردار و شیرده که خانوار آنها بین دهک یک تا پنج باشدتحت حمایت کمیته امدادقرار میگیرند و این حمایت تنها مختص خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیست.

ملکی گفت: مادران باردار واجد شرایط از ماه ششم بارداری تا ۱۸ ماه بعداز زایمان از ۱۲ سبد برخوردار میشوند و این منوط به تایید استضعاف مالی و صحت سوء تغذیه آنها توسط حوزه بهداشت شهرستان است.

کد خبر 6093514

دیگر خبرها

  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!