Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: در مورد شیوه‌های بلند مدت جلوگیری از آلودگی هوا باید به گسترش حمل و نقل ریلی بپردازیم و دولت نیز باید سهم خودش را از توسعه خطوط مترو، واگن‌ها و همچنین بلیت شهروندان بپردازد. مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون مسئله آلودگی هوا که باتوجه به بروز فصل سرما بیشتر شده و راه حل‌های آن گفت: در بحث آلودگی هوا چند مسئله وجود دارد که باید برای حل آن یکسری اقدامات فوری و فوتی و اضطراری و یکسری اقدامات دراز مدت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص اقدامات فوری و فوتی بحث شناور شدن ساعات حمل و نقل وسایل نقلیه و بحث جلوگیری از ورود کامیون‌ها و کامینت‌ها مطرح است.
وی افزود: براساس آماری که داده شده بیش از ۳۰ درصد آلودگی هوای تهران شب‌ها با کامیونهای ترانزیتی که وارد شهر می‌شوند و هیچ ربطی هم به شهر ندارند اتفاق می‌افتد و یکی از چاره هایش ایجاد راههای جایگزین برای عبور کامیون‌ها است که به جای ورود به شهر از راههای جایگزین عبور کنند و بگذرند همچنین مسئله برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا و مسئله نظارت برتولید سوخت پالایشگاه‌ها کارهای فوری فوتی‌ای هستند که ما در کوتاه مدت می‌توانیم انجام بدهیم و اثری در این‌باره بگذاریم.
این عضو شورا تصریح کرد: در مورد شیوه‌های بلند مدت برای حل آلودگی هوا واقعیت این است که هیچ راهی نداریم جز اینکه مشابه تمام کشورهای دنیا همانگونه که عمل کرده اند عمل کنیم یعنی یکی اینکه به گسترش حمل و نقل عمومی و ریلی با محوریت مترو بپردازیم و دولت سهم خودش را از توسعه خطوط مترو و واگن‌ها و همچنین مسئله خرید بلیت مسافرین بپردازد. این اتفاقی است که در ده سال گذشته نیفتاده.
وی افزود: همچنین بحث تغییر مبلمان شهری به موازات از خودرو محور به زیست محور براساس رفت و آمد با دوچرخه و یا حداکثر موتور سیکلتهای برقی و نه بنزینی از راه حل‌های بلند مدت می‌باشد؛ چرا که امروز آلودگیهایی که موتور سیکلت‌ها در تهران ایجاد می‌کنند ۸ برابر خودور‌ها است.
فراهانی گفت: هنگامی که مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی تمهید می‌شود بحث گران کردن خودرو‌ها و گرفتن هزینه پارک باید مطرح شود و و اساسا شهروندان بدانند به جای استفاده از خودروهای شخصی خودشان که الان ۵۰ درصد خودروهای شخصی در واقع تک سرنشین هستند در تهران باید از حمل و نقل عمومی که تمهید شده استفاده کنند.
وی افزود:این‌ها اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت پیش روی ماست و ما کمبود قانون در این زمینه نداریم و عزم جدی می‌خواهد و این‌ها کارهایی هستند که با اراده جدی و همکاری همه باید انجام شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو