Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا بامداد امروز (دوشنبه) در آغاز سفر آسیایی خود به چهار کشور هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر، وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

نخست وزیر ایتالیا در ابتدای سفر سه روزه آسیایی خود، در هند پس از استقبال رسمی توسط 'نارندا مودی' نخست وزیر این کشور در کاخ ریاست جمهوری این کشور در دهلی نو، گفت: این یک فرصت برای بهبود روابط دوستی میان ایتالیا و هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال آینده هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشوراست و امکان تقویت هر چه ییشتر این روابط وجود دارد.
وی افزود: این یک فرصت بزرگ برای شرکت های ایتالیایی است که در هند کار می کنند. ما دارای منافع و اهداف مشترک در مبارزه با تروریسم، تغییرات اقلیمی و مساله پناهجویان هستیم.
هند هفتمین کشور بزرگ جهان، دومین آنها از نظر جمعیت و دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود و مبادلات تجاری میان هند و ایتالیا در سال 2016 - 2017 میلادی به هشت میلیارد و 790 میلیون دلار رسید.
این نخستین سفر یک رئیس دولت ایتالیا در 10 سال اخیر پس از 'رومانو پرودی' نخست وزیراسبق در 2007 است. در این دهه روابط میان دو کشور بخاطر مورد دستگیری تفنگداران دریایی ایتالیایی در سال 2012 دچار تنش شده بود.
'ماسیمیلیانو لاتوره' و 'سالواتوره جیرونه' دو تفنگدار دریایی ایتالیایی که در سال 2012 در نفتکش 'انریکا لکسی' حضور داشتند، توسط مقامات هندی به اتهام کشتن دو ماهیگیر دستگیر شدند، موردی که با واکنش شدید دولت ایتالیا مواجه شد.
این دو نظامی ایتالیایی پس از تلاش های بی وقفه دولت این کشور، یکی در سال 2014 به دلایل سلامتی و دیگری در سال 2016 به ایتالیا بازگشتند و در انتظار حکم دادگاه بین المللی حقوق دریایی هامبورگ هستند.
اختلاف میان هند و ایتالیا در این باره تاثیری منفی در مذاکرات برای توافق مبادلات آزاد میان هند و اتحادیه اروپا گذاشت.
نخست وزیر ایتالیا پس از هند عازم عربستان سعودی، امارات و قطر خواهد شد و پس از دیدار با مقامات این کشورها روز چهارشنبه به رم باز می گردد.
اروپام**461**1479
ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

 کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901682

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن