Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار مرمت و نجات بخشی خانه ماپار اهواز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: خانه تاریخی ماپار یکی از آثار ثبت ملی اهواز است که در معرض خطر بود ، ولی سال گذشته توسط صندوق احیا با نظارت میراث فرهنگی برای مرمت و نجات بخشی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا جلیلی با اشاره به اینکه احیای این اثر ثبت ملی شده منجر به استفاده عموم مردم از آن در قالب یک مجموعه فرهنگی می شود، خبر داد: در حال حاضر نجات بخشی و مرمت خانه ماپار توسط سرمایه گذار انجام شده و تا ۱۰ روز آینده ایستگاه مرکز اطلاع رسانی گردشگری، مرکز تولید و فروش صنایع دستی و همچنین رستوران سنتی آن به افتتاح می رسد.
وی تصریح کرد: با افتتاح این مراکز در خانه ماپار، می توان از ظرفیت های آن برای مناسبت های مختلف فرهنگی بهره مند شد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز افزود: در صورت توافق این برنامه مرمت و احیا را برای سایر خانه های تاریخی شهرستان اهواز اجرا می کنیم تا مردم بهره مندی فرهنگی لازم را از آنها داشته باشند.
منزل ماپار مربوط به دوره پهلوی اول است و در اهواز، خیابان نادری، خیابان خوانساری، پ ۵۵۱ واقع شده و این اثر در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۲۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این خانه تاریخی در ۲ طبقه بوده و شامل زیرزمین که انجمن دوستداران ادبی حافظ و کتابخانه حافظ در آن قرار دارد و یک طبقه هم‌کف و اتاقی در بالا می‌باشد که در اختیار صنایع دستی است .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز