Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:54:56 GMT

از سوپرمن های شجاع خیالی تا قهرمان ۱۳ساله واقعی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۸۱۰۰

از سوپرمن های شجاع خیالی تا قهرمان ۱۳ساله واقعی

کشور های غربی با ساخت شخصیت هایی همچون سوپر من و بت من سعی در جا انداختن مسئله فداکاری و ایثار گری در ذهن کودکانشان دارند و این در حالی است که شخصیتی مانند شهید حسین فهمیده ،حقیقتی آشکار و نمونه بارز شجاعت و دلاوری برای ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو شهید فهمیده ، یکی از هزاران دانش آموز بسیجی کشور است که با نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در حالی سپری کرد که هر روز آن همراه حادثه ای بود که در شکل گیری شخصیت او موثر واقع می شد. او با سرمایه عظمیی از فهم و درک انقلابی و اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب، واردجنگ شد و با وجود سن کم ، خود را به خونین شهر قهرمان رسانید و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه ، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد.

سال های مدیدیست که در کتاب های درسی فرزندانمان از پطروس فداکار هلندی به عنوان الگوی فداکار نام برده می شود که بر اساس روایات خیالی و افسانه ای با فرو بردن انگشت در روزن یک سد،جان همشهریانش را نجات می دهد و از سوی دیگری شاهدیم که کشور های غربی با ساخت شخصیت هایی همچون سوپر من و بت من سعی در جا انداختن مسئله فداکاری و ایثار گری در ذهن کودکانشان دارند و این در حالی است که شخصیتی مانند شهید حسین فهمیده ،حقیقتی آشکار و نمونه بارز شجاعت و دلاوری برای ایران است که با بستن نارنجک و انداختن خود به زیر تانک دشمن سد عظیم غیرت ایرانیان را به رخ جهانیان می کشاند.

سید شهیدان اهل قلم،حاج مرتضی آوینی،در قسمتی از برنامه پنجم روایت فتح با نامشهری درآسمان شهادت محمد حسین فهمیده را این گونه زیبا ترسیم می کند:

خرمشهر، از همان آغاز خونین شهر شده بود. خرمشهر، خونین شهر شده بود. آیا طلعت را جز از منظر این آفاق  می توان نگریست؟آنان درغربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و پیکرهای شان زیر تانک های شیطان تکه تکه شد و به آب و باد و خاک و آتش پیوست ،اما… راز خون آشکار شد،راز خون را جز شهدا در نمی یابند. گردش خون در رگ های زندگی شیرین است، اما ریختن آن در پای محبوب،شیرین تر…شایستگان آنانند که قلبشان را عشق تا آن جا انباشته است که ترس از مرگ جایی برای ماندن ندارد. شایستگان جاودانانند. حکمرانان جزایر سرسبز اقیانوس بی انتهای نور، که پرتوی از آن همه کهکشان آسمان دوم را روشنی بخشیده است.

شهادت شهید حسین فهمیده به گونه ای بود که صدای جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه های خود اعلام می کند که نوجوانی سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسیده است.امام قدس در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر می کنند، جملات معروف خود را پیرامون او می فرمایند:رهبر ماآن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

به این ترتیب و با این کلمات ،حسین و فداکاری و شجاعت او جاودانه شد. بقایای پیکر شهید حسین فهمیده دربهشت زهرا، قطعه ۲۴، ردیف ۴۴، شماره ۱۱، به خاک سپرده شد.در انتها باید گفت :همگان در مقابل خون این لاله های پر پره شده مسئولیم،برای سخنانی که بر زبان می آوریم و کارهایی که انجام می دهیم مسئولیم و فراموش نکنیم برای سخنانی که کوتاهی کرده و نمی گوییم و کارهایی که انجام نمی دهیم هم مسئولیم،اینکه در ذهن فرزندان این مرز و بوم شخصیت های خیالی غربی را جایگزین نمونه مطلق دلیرمردی می کنیم یا خیر مسئولیم.

در حقیقت صفای باطن و خلوص این بزرگ مرد کوچک موجب شد راه وی بی رهرو نماند و ۶۳هزار و ۶۶۰دانش آموز پایه دوم راهنمایی،نام خود را به عنوان رهروان شهید فهمیده ثبت کرده و از سال ۸۴تاکنون در سالروز شهادت این الگوی راستین فداکاری با تجمع و راهپیمایی و برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی با وی تجدید پیمان می کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پدر شهید میرداداشی

سید اسماعیل میرداداشی پدر شهید والامقام سیدحسین میرداداشیاز شهدای جنگ تحمیلی، اهل روستای سیدمحله هادی‌شهر دار فانی را وداع گفت.

آئین تشییع و به خاکسپاری این پدر صبور و ولایی، در روستای سیدمحله با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

شهید سید حسین میرداداشی کاری، متولد ۴ شهریور ماه سال ۱۳۴۹ بود.

حسین میرداداشی در منطقه زبیدات عراق، شهید شد اما پیکیر پاک او هیچ گاه به خانه برنگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات و تیم‌های برتر مشخص شدند/ ایران قهرمان شد
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • درگذشت پدر شهید میرداداشی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود