Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مشاوره دردشتی گفت: متاسفانه امروزه اکثر بازیهای رایانه ای بدون آسیب شناسی در اختیار نوجوانان قرار می گیرد که حاصل این استفاده خشونت بی حد و حصر نوجوانان و لاقیدی آنان در امور خانواده و مشارکت پذیری اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛  نوجوانی یکی از مهمترین سرفصل های زندگی انسان است که برای اولین بار طمع شیرین استقلال طلبی را می چشد و در واقع اولین تصمیم گیری های خود را با استفاده از همین حس شورانگیز می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانی را می توان آغازفصل  جوانه زدن عقل و تدبیر در یک شخص دانست و اگر این آغاز با اشتباهات و جهالت هایی آمیخته شود بنیان یک مرد به کلی به بیراه می رود و به راه آوردن این شخص در سنین بالاتر بسیار سخت و گاهی از دسترس والدین وی خارج می شود.

برخی از اشتباهات فکری نوجوانان در این سنین که عمدتا از حس استقلال طلبی و تغییرات بیولوژیکی رخ داده در بدن وی نشات می گیرد این است که دیگر نوجوان فکر می کند بزرگ شده است و در تصمیم گیری های خود دیگر نیازی به نظر پدر و مادر و دیگر دوستان و بزرگتر های خود ندارد.

در واقع بلوغ عاطفی و شرعی نوجوان پلی است که فرد را در این دوره انتقال یاری می کند و اگر مشاوره و راهنمایی های بزرگتر ها در کنار فرد نباشد دچار عصیان و نافرمانی می شود.

نوجوان و جوان چون شیفته مهر و محبت است و تمایل به مشارکت در اجتماع به صورت انتخاب دوست و عضویت در کارهای گروهی را دارد و باتوجه به این که دوستان خوب در کنار خانواده نقشی مهمی در زندگی او ایفا می کنند،  به همین دلیل دقت در انتخاب دوست بسیار مهم است و نباید این گرایش فطری به هم زیستی مفرط با گروه همسالان منجر شود که گاهی باعث افتادن در دام گروههای انحرافی می شود .

علی صلحی مطلق از کارشناسان مشاوره شهرستان دشتی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: مهمترین مرحله انتقال سنی یک فرد در زندگی گذر از دوران کودکی به نوجوانی و سپس به جوانی است و این گذرگاه می تواند آینده عاطفی و شخصیتی یک فرد را بسازد و فرد را از یک آدم کم رو به پر رو و از آدم خجالتی به پر شر و شور ویا بالعکس تبدیل کند.

وی افزود: انتخاب دوست در مرحله نوجوانی یک از فاکتورهای موفقیت و یکی از شاخص های مهم تربیتی در این سنین می باشد و خانواده ها باید با مراقبت بیش از پیش از فرزندان در این سنین آنها را در امر دوست یابی یاری کنند تا از همنشینی با دوستان ناباب با فرزندانشان جلوگیری کنند.

به طور کلی پایه گذاریهای مهم در حیات، سعادت و شقاوت افراد اغلب مربوط به این دوره است دوران بلوغ و جوانی دوران بروز احساسات مذهبی و تمایلات ایمانی و اخلاقی است و فرد دوست دارد خدا را بشناسد و عاشقانه پرستش کند، روانشناسان دوران بلوغ را دوران ماوراء الطبیعه یا متافیزیک می نامند و این امر حتی در مورد افرادی که در خانواده های مذهبی نبوده و در چنان محیطی رشد نیافته اند صادق است به عبارت دیگر کسی که دارای تربیت صحیح و ایمانی پایدار باشد می تواند دوره بلوغ فطری و الهی را به راحتی پشت سر گذاشته و پیروز باشد.

صلحی مطلق با اشاره به اهمیت تربیت صحیح و ایمانی نوجوانان گفت: تربیت ایمانی و مذهبی نوجوانان یکی از مشکل ترین و مهمترین وظایف والدین و مربیان مدارس می باشد، زیرا اکثر پسران و دختران که در این سن به بلوغ می رسند برای درک مسائل مذهبی نیاز به راهنمایی دارند و مربیان پرورشی و دینی در مدارس نقش بسزایی در این موضوع دارند.

متاسفانه در سالهای اخیر میل و رغبت نوجوانان برای استفاده از بازیهای رایانه ای از حد فزونی یافته و این اعتیاد در برخی از موارد منجر به افسردگی و اغلب افت تحصیلی دانش آموزان شده است و اگر در این موضوع تعلل بیشتری صورت گیرد خشونت به عنوان جزء لاینفک بازیهای رایانه ای نیز هست می تواند ثمره زندگی نوجوانان باشد.

این کارشناس مشاوره به خشونت طلبی نوجوانان پس از استفاده از بازیهای رایانه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه اکثر بازیهای رایانه ای بدون آسیب شناسی در اختیار نوجوانان قرار می گیرد که حاصل این استفاده خشونت بی حد و حصر نوجوانان  و لاقیدی آنان در امور خانواده و مشارکت پذیری اجتماعی است.

وی تاکید کرد: مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری اجتماعی باید در سن نوجوانی دروجود یک فرد نهادینه شود که با ورود بازیهای رایانه ای به زندگی نوجوان امروزی این امر تا حدود زیادی به فراموشی سپرده شده است و اغلب نوجوانان معتاد به این بازیها اصلا از مشارکت پذیری اجتماعی و مسئولیت پذیری سر رشته ای را نیاموخته اند.

صلحی مطلق با اشاره به ترک دادن این اعتیاد مزمن در بین نوجوانان اضافه کرد: باید والدین در گام نخست با کمک و راهنمایی مشاوران بهداشت و سلامت روان نوجوان را از گوشه نشینی و پرداختن به اینگونه بازیها جدا و سپس با تطابق پذیری آنها با محیط های اجتماعی آینده اجتماعی آنان را بسازند.

خانواده و مدرسه با نظارت مستقیم یا کنترل غیر مستقیم بازیهای نوجوانان نقش مهمی را در کنترل این اعتیاد برعهده دارند ، و این امر زمانی محقق می شود که آنها بتوانند شناخت خود را از رفتار های فرزندانشان بیشتر و آنها را با مسئولیت پذیری در اجتماع آشنا تر کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محبوبیت روزافزون فناوری‌های پوشیدنی، ضرورت برخورداری از منابع انرژی را که بتوانند با انعطاف‌ پذیری و حرکت این دستگاه‌ های نوآورانه مطابقت داشته باشند، برجسته می کند.

این پیشرفت هیجان انگیز که نتایج آن در نشریه  Flexible Electronics منتشر شده است، راه را برای پوشیدنی های واقعا سازگار و راحت هموار می کند.

ظهور ابزارهای پوشیدنی از ردیاب های تناسب اندام گرفته تا لباس های هوشمند بر لزوم تغییر در نحوه ذخیره انرژی تاکید می کند. اگرچه باتری های معمولی، کارآمدند، اما اغلب فاقد انعطاف پذیری لازم برای این دستگاه های الکترونیکی نرم هستند.

ابرخازن های میکرو (MSC) به دلیل چگالی توان بالا، قابلیت شارژ سریع و طول عمر طولانی به عنوان یک جایگزین امیدوارکننده ظاهر شده اند اما هنوزیک مانع بزرگ وجود دارد: ساخت الکترود.

به طور معمول، الکترودها از مواد شکننده ای مانند طلا ساخته می شوند که به طور قابل توجهی توانایی دستگاه را برای تغییر شکل بدون به خطر انداختن عملکرد محدود می کند. در مقابل، اگرچه فلز مایع یوتکتیک گالیوم - ایندیوم (EGaIn) رسانایی و تغییر شکل ‌پذیری فوق‌ العاده ‌ای دارد اما کشش سطحی بالای آن، الگوبرداری ظریف را که گامی حیاتی در ایجاد الکترودهای کارآمد است، بسیار دشوار می‌کند.

یک گروه از پژوهشگران به رهبری پروفسور «جین کن کیم» « Jin Kon Kim » و دکتر «کئون وو کیم» « Keon-Woo Kim » از دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) با همکاری دکتر «چانوو یانگ» « Chanwoo Yang » و «سئونگ جو پارک» « Seong Ju Park » از موسسه فناوری صنعتی کره  (KITECH)، راه حلی با استفاده از فناوری لیزر ابداع کرد.

نوآوری آن‌ها در الگوبرداری موفق لیزری EGaIn و ماده فعال گرافن، بر روی یک بستر قابل کشش ساخته شده از کوپلیمر پلی استایرن – بلوک - پلی (اتیلن – کو - بوتیلن) – بلوک - پلی استایرن (SEBS) نهفته است.

این روش کَندگی لیزری چندین مزیت را ارائه می دهد از جمله آنکه اطمینان حاصل شد بستر زیرین SEBS  بدون آسیب باقی می‌ ماند و انعطاف‌ پذیری کلی دستگاه را حفظ می‌ کند. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داد که ظرفیت فضایی که معیاری از ظرفیت ذخیره انرژی دستگاه در واحد سطح است حتی پس از انجام یک‌هزار چرخه کششی، بدون تغییر باقی می ماند.

همچنین، محققان عملکرد پایدار را تحت تغییر شکل‌ های مکانیکی مختلف از جمله کشش، تا شدن، پیچش و چروک شدن مشاهده کردند. این پیشرفت پتانسیل بسیار زیادی برای آینده فناوری پوشیدنی دارد.

کیم دراینباره توضیح داد: استفاده از الکترودهای فلزی مایع با طرح لیزری، نشان دهنده گام مهمی در توسعه راه حل های ذخیره انرژی قابل تغییر شکل است. این نوآوری راه را برای ایجاد پوشیدنی‌ های راحت و سازگاری هموار می ‌کند که می‌ توانند به طور یکپارچه با سبک زندگی پویای ما ادغام شوند.

ردیاب ‌های تناسب اندام نازکی را تصور کنید که به راحتی در حین ورزش به دور مچ دست شما می‌ پیچند، لباس‌ های هوشمندی که طول حرکات روزانه در تن شما هستند، یا دستگاه‌های پزشکی که برای تجربه ‌ای راحت‌ تر و شخصی‌ تر با بدن مطابقت دارند.

با این پژوهش، آینده فناوری پوشیدنی روشن تر و انعطاف پذیرتر از همیشه به نظر می رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک