Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،ذبیح‌الله غریب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی کشت زعفران به عنوان یک استراتژی در استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به ارتفاع بالای استان از سطح دریا و اختلاف دمای شب و روز میزان رنگیزه و اسانس محصول زعفران استان در شرایط خیلی بهتری قرار دارد و قابل رقابت با محصول استان خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین در استان چهارمحال و بختیاری از سموم و کودهای شیمیایی کمتری استفاده و در نتیجه محصول زعفران استان یک محصول سالم و مناسب برای صادرات است.

غریب خاطرنشان کرد: در سال 94 سطح زیر کشت محصول زعفران 54 هکتار بود که امسال به حدود 200 هکتار رسیده که توانسته برای افراد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال را فراهم کند.

وی تصریح کرد: 66 هزار کشاورز در استان فعالیت می‌کنند که اگر نیمی از کشاورزان در زمینه کشت زعفران فعالیت کنند علاوه‌بر کسب درآمد بیشتر می‌توانند در مصرف آب صرفه‌جویی و زمینه توسعه استان را فراهم کنند.

منبع: تسنیم

902/900

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری 200 هکتار کشت زعفران ذبیح الله غریب 66هزلر کشاورز

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری