Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دیدار خانواده دو شهید تازه‌تفحص‌ شده دوران دفاع مقدس، شهیدان صبور رستمی و مهدی چیت‌سازان، امروز هشتم آبان‌ماه، پس از قریب به ۲۹ سال صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم نخستین دیدار خانواده دو شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس امروز دوشنبه، هشتم آبان ماه 96 در معراج شهدای تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده این دو شهید ژاندارمری (ناجا) بعد از گذشت 29 سال با شهیدشان دیدار کردند. هویت این شهدا از طریق مدارک شناسایی و پلاک هویت احراز شده است.

شهید صبور رستمی، فرزند شجاع، متولد اول شهریور 1348، در تک دشمن در سال 67 و در منطقه زبیدات به شهادت رسید.

شهید مهدی چیت‌سازان فرزند عبدالکریم متولد 30 شهریور 1344 سال 67 در تک دشمن در زبیدات عراق به شهادت رسید.

پیکر طیبه و نورانی 54 شهید ژاندارمری(ناجا) در شهر تهران تشییع می‌شود. مراسم وداع با این شهدای گرانقدر روز پنجشنبه، 11 آبان ماه سال جاری از ساعت 19 الی 21 در دانشگاه علوم انتظامی امین واقع در ابتدای اتوبان شهید خرازی برگزار می‌شود. همچنین مراسم تشییع این شهدای معظم ساعت 13 روز جمعه 12 آبان ماه سال جاری بعد از نماز جمعه از میدان انقلاب به سمت تقاطع حافظ برگزار خواهد شد.

خانواده‌های 25 شهید شناسایی شده ژاندارمری(ناجا) هر روز ساعت 10:30 صبح برای اولین دیدار به معراج شهدای مرکز مراجعه می نمایند، عموم مردم عزیز می‌توانند در این ساعت با مراجعه به معراج شهدا تهران شاهد این دیدار باشند.

پیکر مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس که طی عملیات اخیر تفحص توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند صبح روز پنج‌شنبه، 13 مهرماه 96 از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. 54 شهید از این شهدا از شهدای ژاندارمری بودند که توسط تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند. طبق اعلام کمیته مفقودین هویت پیکر مطهر 25 شهید از این 54 شهید تازه‌تفحص‌شده ناجا (ژاندارمری) شناسایی شد.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد