Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، آیت الله مصطفی علما امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به لزوم هدایت بشر از سوی خداوند متعال گفت:  دائما این معنا را باید از خداوند خواستار باشیم و جزو اصول زندگی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در این زمینه افزود: «اهدنا صراط المستقیم به معنای اینکه خدایا ما را به راه راست هدایت کن»  و آیاتی از این دست همه جمع شده اند که ما را در مسیر خودش که همان مسیر توحید است، قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مسیر بندگی  همان مسیری است که امیرالمومنین(ع) می فرماید و ایشان می فرمایند «خدایا من تو را یافتم  و از طمع بهشت‌ات و نه از خوف جهنم عبادت نمی کنم بلکه برای خود تو است». ایشان همچنین می فرماید «افتخار من این است که بنده او هستم».

وی تصریح کرد: مسئله هدایت اساسی‌ترین مسئله زندگی ما است و انقلاب هم برای همین بود که ما در مسیر هدایت صحیح قرار گیریم.

آیت الله علما با بیان اینکه، اینکه اساس ما نظام ولایت فقیه است به چه معنا ست؟ گفت: همه ما مسلمانیم و کارشناس اسلام که فقیه عادل  و جامع الشرایط است باید صراط مستقیم ما را تعیین کند و نماز جمعه نیز جزو شئون ولی فقیه  است.

وی یادآور شد:  به دلیل اینکه  اذن فقیه لازم است، پیش از انقلاب نماز جمعه نداشتیم، چرا که کسی که واجداشرایط این اذن باشد را نداشتیم.

این مسئول افزود: لذا بعد از انقلاب نماز جمعه شروع شد و دیدید چه برکاتی داشت و  گاهی نماز جمعه تهران مقدرات جنگ را عوض می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه نماز جمعه سنبل شهر و استان است، گفت: نماز جمعه هدایتگر و هادی توحیدی و توام با اخلاص است که هم جنبه معنوی و تربیتی و صراط مستقیمی دارد و هم تبیین سیاست روز و سیاست دنیای اسلام را منجر می شود.

وی با بیان اینکه امروز شما می ببینید نماز جمعه هاست  برای یمن و بحرین و گرفتارهای میانمار فریاد می زند و از سازمان ها خبری نیست.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه نماز جمعه‌ها  مردم و ملت را زنده و بانشاط نگه می‌دارد، گفت: چند سال پیش در آمریکا یک نظر سنجی کرده بودند که سیاسی ترین مردم دنیا مردم کجا هستند. خود نظرسنجی های آمریکا گفته بودند ایران.

وی افزود: ایرانی که امروز یک رعیتش در روستایش می فهمد فضای سیاست یعنی چه و  فضای کشور داری چیست و دنیا می خواهد چه کند.  

این مسئول یادآور شد: امروز به برکت انقلاب و نماز جمعه ها مردم آگاه شدند و اینطور آمریکا را به زحمت انداختند.

وی افزود: به تعبیر امام راحل اینها اگر سابقا اگر یک تشر می زدند  کافی بود اما  امروز شما اینها را به چالش کشاندید و با اینکه  یک ابر قدرت بوده اما متحیر است چکار کند.

آیت الله علما یادآور شد: خود «کارتر» نیز  در زمان امام راحل  گفته بود،  ما تاکنون با اینچنین سیاست یک نواختی روبرو نشدیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این امام بود که از سال ۴۲ تا وصیت نامه اش همان مواضع را داشت این به برکت صداقت و سلامت اسلام است.

وی ادامه داد: مگر فطرت، حق، واقعیت  قابل کم و زیاد است،  لذا این نماز جمعه هاست که ما را زنده و بیدار نگه میدارد این نمازجمعه هاست که با اذن ولی فقیه باید باشد.

آیت الله علما گفت: اکنون می بینید خود شما در مورد یک امام جمعه در منطقه خودتان اقرار می کنید که آنچه که خوبان همه یک جا دارند تو تنها داری و  این به راحتی و ارزانی به دست نمی آید.

وی با اشاره به فعالیت حجت الاسلام زارعی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از این گفت:  اجمالا الان هم که ایشان در همین رشته کار امام جمعه،  کار فرهنگی که ایشان تصدی آن را قبول کرده اند خدمت بزرگی است.

آیت الله علما تاکید کرد: مسئله فرهنگ و هدایت است انشالله ایشان موفق باشد در کار دانشگاه به مراتب اونجا بیشتر و بهتر می تواند کار کند و انشالله ام جمعه جدید هم همه باید کمک کنید. هه ما اهل حق و غیر حق نداریم همه باید یکپارچه و در خدمت اسلام باشیم.



 صحنه ۵۰۰۰ نفر فقیر دارد/لزوم توجه به محرومین این شهرستان

حجت الاسلام احمد زارعی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه  با بیان اینکه بهترین خاطرات عمرم را در شهرستان صحنه گذراندم، گفت: در حوزه علمیه استعداد های باور نکردنی وجود دارد.

امام جمعه سابق شهرستان صحنه  افزود: من از سادات اهل حق و جامعه اهل حق احترام بیشتری می دیدم و آنها به من بیشتر احترا می گذاشتند.

وی اشاره ای به مشکلات این شهرستان داشت و و گفت: شهرستان صحنه ۵ هزار فقیر دارد که باید توجه ای ویژه به آنان شود.

حجت الاسلام  زارعی تصریح کرد: من از روزی که امام جمعه شدم هیئت علمی دانشگاه بودم و درهمان زمان پست هایی به من پیشنهاد شد ولی قبول نکردم.

امام جمعه سابق شهرستان صحنه تاکید کرد: تا وقتی که آقای ولایتی مسئول هیات امنای دانشگاه آزاد شدند و پس از آن احساس کردم که می‌توانم در آنجا انجام وظیفه کنم

وی تصریح کرد:  دانشگاه آزاد ۲۷ هزار دانشجو دارد و مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد در اختیار ائمه جمعه است و من خودم را جدا از شورای سیاست گذاری امام جمعه نمیدانم.

حجت الاسلام زارعی افزود: حاج آقا منصوری امام جمعه سابق شهرستان صحنه با دایر کردن حوزه های علمیه خدمت بزرگی به مردم شهرستان صحنه کردند.



 مردم شهرستان صحنه بسیار ولایت‌مدار هستند

سید شکرالله شاه ابراهیمی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به بیانات امام احل در خصوص جامعه اهل حق، گفت: جوانان اهل حق در تمام عرصه هایی که نظام نیاز داشته  سینه سپر کرده و جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه جامعه اهل حق ۴ خلبان تقدیم انقلاب کرده که آوازه آن  در تمام کشور پیچیده است، افزود: در دوران ستم شاهی خیلی تلاش کردند که بین مردم شهرستان صحنه جدایی بیندازند ولی نتوانستند.

نماینده اهل حق شهرستان صحنه  با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان بسیار ولایت مدار هستند، گفت: محبت، صفا و هم دلی با امام جمعه بر دل همه ما جای دارد و فراموش نشدنی است.

وی افزود: آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همیشه به نیکی از جامعه اهل حق در مراسمات و جلسات یاد می کند.

شاه ابراهیمی تاکید و خاطرنشان کرد:علی (ع) متعلق به تمام جامعه بشریت است و متعلق به گروه خاصی نیست.

 همدلی و اتحاد موجود در شهرستان صحنه نتیجه تلاش امام جمعه آن است

نورالدین فرزادی پور امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به ظرفیت های این شهرستان گفت: شهرستان صحنه یک شهرستان با ویژگی خاص است که در وفاداری از ارکان های انقلاب اسلامی پیش قدم بوده و   ۳۰۰ شهید در کارنامه مردم این شهرستان است.

وی با بیان اینکه یک سوم از شهدای این شهرستان  مربوط به جامعه اهل هستند، افزود: حمایت از ولی فقیه و آرمان های انقلاب همواره  در این افراد موج می زند.

سرپرست فرمانداری صحنه تاکید کرد: در شهرستان صحنه همواره یک هم دلی و اتحاد وجود دارد که نتیجه فعالیت و تلاش پدر روحانی شهرستان یعنی امام جمعه آن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه روشنگری و تاثیر گذاری جوانان برای حفظ ارزش های نظام  بسیار موثر بوده ‌است، افزود: استقبال بی نظیر مردم از مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه نشان از علاقه مردم به روحانیت است.

فرزادی پور با بیان اینکه امامت جمعه برای جامعه اسلامی و مدیران اجرایی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امام جمعه  می تواند محور اتحاد و هم دلی در یک جامعه اسلامی باشد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»