Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:41:30 GMT

عملکرد 6 ماهه بانک توسعه صادرات

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۰۳۷۷

عملکرد 6 ماهه بانک توسعه صادرات

خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک توسعه صادرات با تشريح عملکرد نيمه اول سال اين بانک، از رشد 35درصدي پرداخت تسهيلات در شش ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي صالح آبادي گفت: اهميت توسعه صادرات در جهت نيل به رشد اقتصادي مطلوب، ايجاب مي‌کند مجموعه دستگاه هاي متولي توسعه صادرات غير نفتي، اعم از اجرايي و قانون گذار، بررسي و حل موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادارت و تسهيل امور مرتبط با آن را همواره در اولويت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين امر بويژه در اجراي برنامه‌هاي بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در زمينه گذار از اقتصاد تک‌محصولي و متکي به نفت از اهميتي مضاعف برخوردار مي شود.
وي در ادامه به شرح عملکرد 6ماهه اول سال جاري اين بانک پرداخت و گفت: مجموع تسهيلات پرداختي ارزي و ريالي در شش ماهه اول امسال 29803ميليارد ريال است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 35.5درصد رشد داشته؛ همچنين تسهيلات پرداختي در بخش سرمايه در گردش تا پايان شهريورماه سال جاري 20347ميليارد ريال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 9درصد رشد را تجربه کرده ايم.
صالح آبادي تسهيلات اعطايي در بخش طرح را در نيمه اول امسال معادل 4337ميليارد ريال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 50درصد رشد و در مجموع تسهيلات پرداختي امسال در شهريور ماه نسبت به ماه قبل از آن 24.5درصد رشد داشته است.
به گفته مدير عامل بانک توسعه صادرات، در پايان شهريورماه، مانده تسهيلات بانک 192367ميليارد ريال بوده که 27درصد نسبت به سال قبل در همين مدت رشد داشته و مانده سپرده هاي ريالي اشخاص در پايان شهريورماه 25813ميليارد بوده که رشد 61درصدي را نسبت به سال قبل در اين محدوده زماني نشان مي دهد.
صالح آبادي به آمار خدمات اعتبار اسنادي و ضمانت نامه اشاره کرد و گفت: 582ميليون دلار اعتباراسنادي وارداتي داشته ايم که نسبت به ماه گذشته 136درصد رشد و نسبت به سال قبل 11درصد رشد داشته است. 88.2ميليون دلار نيز اعتباراسنادي صادراتي و بروات اعطا شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 145درصد رشد را در اين بخش شاهد بوده ايم. همچنين تعداد حواله هاي وارده ارزي طي شش ماه اول سال 722فقره با مبلغ 942ميليون دلار بوده که نسبت به سال قبل در همين مدت به لحاظ تعداد 122درصد رشد و از نظر مبلغ 190درصد رشد داشته است. به گزارش اگزيم نيوز، وي در حوزه حواله هاي صادره ارزي خبر از رشد 37درصدي از نظر تعداد و رشد 21درصدي از نظر مبلغ داد و افزود: تعداد حواله هاي صادره ارزي در 6ماهه اول سال جاري 2881فقره با مبلغ يک ميليارد و 934ميليون دلار بوده و تا پايان شهريورماه 463فقره ضمانت نامه به مبلغ 1433ميليارد صادر شده که نسبت به ماه قبل از آن 37درصد رشد داشته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قرارداد‌های تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب‌های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟