Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل دفتر تأليف کتب درسي ابتدايي و نظري با بيان اينکه در کتاب‌هاي ديني، مطالعات اجتماعي، فارسي و آمادگي دفاعي موضوع شهيد فهميده مطرح شده است، گفت: بايد تأکيد کنم نام شهيد فهميده و فداکاري او، همچنان در کتب درسي مي‌ماند.
محمود اماني تهراني مديرکل دفتر تأليف کتب درسي ابتدايي و نظري در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس در خصوص «وجود مطالب مربوط به ايثار و شهادت؛ به ويژه شهيد فهميده و انتقادات مربوط به آن در کتب درسي»، اظهار داشت: موضوع شهدا در کتاب درسي بسيار پررنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: موضوع شهيد محمدحسين فهميده يکي از اين مباحث است که به نوعي، آنچه باعث شد ماجراي شهيد فهميده به صورت گسترده به کشور معرفي شده و فرمايش امام(ره) فراگير شود، کتب درسي است.
مديرکل دفتر تأليف کتب درسي ابتدايي و نظري با اشاره به وجود محتواي مربوط به شهيد فهميده در کتب درسي، افزود: در درس «فداکاران» «کتاب فارسي سوم دبستان» اين موضوع وجود دارد؛ ضمن اينکه تصويري از شهيد فهميده که در همه جا وجود دارد نيز، مربوط به تصوير اين شهيد در کتب درسي است.
اماني تهراني خاطرنشان کرد: سال گذشته به خاطر وجود فضاسازي رسانه‌اي در درس پانزدهم کتاب ديني پايه ششم تغييراتي داديم و بخش تکراري در اين درس تغيير فرم داد؛ در حالي‌که موضوع شهيد فهميده در اين درس وجود دارد.
وي يادآور شد: بعضي افراد که يا نگاه سطحي به اين موضوع داشتند و يا نخواستند آن را ببينند، موضوع حذف محتواي شهيد فهميده را از کتب درسي مطرح کردند؛ در حالي‌که چنين موضوعي صحت ندارد.
مديرکل دفتر تأليف کتب درسي ابتدايي و نظري با بيان اينکه بخش‌هايي که راجع به دفاع مقدس است در کتب درسي وجود دارد، گفت: در کتاب‌هاي ديني، مطالعات اجتماعي، فارسي و آمادگي دفاعي موضوع شهيد فهميده مطرح شده است؛ ضمن اينکه بايد تأکيد کنم اين موضوع بوده و همچنان در کتب درسي خواهد ماند.
اماني تهراني با اشاره به وجود محتواهاي مربوط به شهداي ديگر دفاع مقدس در کتب درسي، متذکر شد: برخي از شهدا مانند «شهيد بهنام محمدي» و شهيده «سهام خيام» نيز به صورت آشکار در کتب درسي مطرح شده است و اين يک روند طبيعي است؛ ضمن اينکه موضوع شهيد و شهادت، موضوع مورد علاقه مؤلفان و کارشناسان دفتر تأليف کتب درسي است.
وي با بيان اينکه مطالب مربوط به شهداي مدافع حرم نيز به کتاب‌هاي درسي راه پيدا کرده است، بيان داشت: در حال حاضر در کتب جديد مانند کتاب «مطالعات فرهنگي» پايه يازدهم، موضوع شهيد حججي مطرح شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم