Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@03:28:53 GMT

دو حادثه نفتی در دستور کار کمیسیون انرژی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۱۱۲۶

دو حادثه نفتی در دستور کار کمیسیون انرژی

تیمی از کمیسیون انرژی فردا با حضور در محل آتش‌سوزی دکل نفتی رگ سفید ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به آتش‌سوزی دکل نفتی رگ سفید گچساران تیمی از کمیسیون انرژی فردا با حضور در این محل ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اسدالله قره‌ خانی اظهار داشت: دکل نفتی رگ سفید گچساران متاسفانه دچار آتش سوزی شده و خسارات و تلفاتی را به همراه داشته که بر همین اساس کمیسیون انرژی مجلس با اعزام تیمی از این کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: وزیر نفت در این زمینه دستوری را مبنی بر پیگیری و بررسی ابعاد حادثه و اطفاء حریق صادر کرده است که هر چه زودتر دلیل این حادثه روشن شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنین گفت: مسئولان پالایش و پخش و همچنین مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس گزارشی از حادثه اخیر پالایشگاه تهران را ارائه کردند.

قره‌خانی اظهار داشت: روز گذشته نیز جمعی از اعضای کمیسیون انرژی بازدیدی از پالایشگاه تهران داشته و حادثه رخ داده را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنین بیان کرد: براساس قوانین و مقررات موجود در پالایشگاه‌ها هر جا قرار باشد عملیاتی انجام شود و یا اورهال صورت گیرد، باید تمام شرایط موجود اعم از دما، ‌فشار مواد اشتعال‌زا و حتی مخاطراتی که ممکن است به وجود آید مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز لازم صادر می‌شود. حتی ممکن است نیاز به وجود آتش نشان ها در انجام عملیات باشد.

وی افزود: اما متاسفانه با توجه به بررسی‌های انجام شده تمامی این شرایط در نظر گرفته و اعلام شده بود که هیچ مخاطره‌ای نخواهد داشت و حتی نیاز به آتش نشانان نیست؛ اما متاسفانه در مرحله آخر این اتفاق رخ داده و منجر به کشته شدن ۷ نفر از مهندسان و تکنسین‌های پالایشگاه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزارش لازم در مورد این حادثه نهایی نشده و ما درخواست کردیم تا گزارش کامل‌تری را ارائه کنند و کسانی که قصور داشتند هم مشخص شوند و نهایتا گزارش لازم به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و در صورت نیاز هم جهت پیگیری قضائی به قوه قضائیه ارائه می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ هادی امیدوار اظهار کرد: صبح شنبه یک دستگاه خودرو پژو به دلیل لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده با پاکبانی در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا اول خیابان مسلم برخورد کرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: در این حادثه خودرو پژو پارس از مسیر اصلی منحرف شد و پس از برخورد با آیلند میانی با پاکبان برخورد کرد.

وی گفت: طبق بررسی اولیه، راننده، مقصر حادثه است اما علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 6096352

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار