Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت حفاری شمال یکی از بزرگترین شرکت‌های حفاری بین‌المللی است که مدتی است به جهت اخراج نیروهای این شرکت بدون ظابطه و استخدام نیروهایی با رابطه خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، شرکت حفاری شمال یکی از بزرگترین شرکت‌های حفاری بین‌المللی است که در آب‌های عمیق و خشکی مشغول به حفر چاه‌های گازی و نفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت از شرکت‌های برتر خاورمیانه به‌شمار می‌رود و یکی از دلایل اصلی پیشرفت این شرکت نیروی انسانی متخصص آن است.

اگر نگاهی گذرا به پیشرفت این شرکت بیاندازیم قطعا زمینه‌ساز پیشرفت شرکت، نیروهای متخصصی هستند که در آن مشغول به‌کار بوده‌اند ولی اکنون مدتی است که روند اخراج این نیروها آن هم به دلایل واهی آغاز شده به‌طوری که در روزهای گذشته بیش از 200 نیرو از این شرکت اخراج شده است.

در همین رابطه چندی پیش رئیس کمیسیون انرژی در مصاحبه‌ای از مخالفت صریح نمایندگان کمیسیون انرژی با اخراج نیروهای حفاری شمال سخن به میان آورد و همچنین اعلام کرد که مسئولان این شرکت باید برای پاسخگویی به روند اخراج نیروهای حفاری شمال به کمیسیون انرژی بیایند.

حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در همین زمینه بیان کرد که بهانه‌های غیر‌واقعی برای اخراج نیروهای حفاری شمال پذیرفته نیست.

قاسم ساعدی یکی دیگر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی در مصاحبه اخیر خود با خبرنگار تسنیم عنوان کرد که اخراج نیروهای حفاری شمال خلاف سیاست‌های اقتصادی و اشتغال کشور است.

تناقض در صحبت‌های مدیران حفاری شمال

این نماینده مجلس به صحبت‌های مدیران حفاری شمال در رابطه با چابک‌سازی این شرکت اشاره کرد و گفت: سئوالی در این رابطه به‌وجود می‌آید که آیا شرکت حفاری شمال نسبت به گذشته تغییر کرده است و چرا در گزارش‌های خود از پیشرفت صحبت می‌کنند اما در مواقعی که به نیروی انسانی می‌رسند می‌گویند مصروف به هزینه نیست.

همچنین ساعدی گفت: اینکه از یک طرف نیرو اخراج کنند و از سوی دیگر استخدام انجام دهند، کار بسیار خطرناکی است و در واقع حذف ضابطه‌ها و جذب رابطه‌ها می‌شود که این یک سیاست اشتباهی است.

ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره طرح پرسش مجلسی‌ها از مدیران شرکت حفاری شمال نسبت به دلایل اخراج نیروهای این شرکت اظهار داشت: قرار بر این است که روز یکشنبه موضوع اخراج نیروهای حفاری شمال در کمیسیون مطرح شود اما به سبب اینکه وزیر پیشنهادی نیرو برای پاسخگویی به کمیسیون دعوت شده بود این موضوع به زمان دیگری موکول شد.

وی بیان کرد: در روزهای آینده موضوع در کمیسیون مطرح می‌شود و مدیران این شرکت نیز برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می‌شوند.

شرکت حفاری شمال هیچگونه نیروی عملیاتی را اخراج نکرده است

همچنین خبرنگار تسنیم برای پیگری آخرین وضعیت نیروهای اخراج شده با مدیرعامل این شرکت به گفت‌وگو پرداخت که حمیدرضا گلپایگانی در این زمنیه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصد اخراج نیروهای عملیاتی شرکت حفاری شمال را در دستور کار دارید، اظهار داشت: شرکت حفاری شمال هیچگونه نیروی عملیاتی را اخراج نکرده است.

وی افزود: تعدادی در طرح توسعه آتی قرار گرفته‌اند که اگر در آینده دکل جدیدی خریداری شود این افراد به‌کار گرفته خواهند شد و اگر چه درحال حاضر هنوز هزار نفر نیروی مازاد در شرکت وجود دارد اما هیچگونه تعدیلی در دستور کار قرار ندارد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا حقوق پرسنل عملیاتی افزایش پیدا نمی‌کند، بیان کرد: شرکت حفاری شمال با مطالعه دقیق و صرف وقت کارشناسی و قابل توجه، اقدام به تدوین آئین‌نامه حقوق و مزایای جدید کرد و آن را به تصویب هیئت مدیره رسانده است.

وی گفت: بر مبنای مفاد آئین نامه جدید ضمن افزایش حقوق پرداختی به صاحبان بعضی از مشاغل، شاهد کاهش حقوق بعضی از همکاران نیز خواهیم بود که به مرور اعمال خواهد شد.

با یک تسویه حساب ساده به کارم پایان دادند

یکی از کاران اخراج شده حفاری شمال اما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: پس از 5 سال سابقه کار و همچنین کار سکوبانی و عملیاتی در شرکت حفاری شمال چند روز پیش با من تسویه حساب کردند و این تلاش‌هایی که در این سال‌ها برای پیشرفت شرکت انجام دادیم با یک تسویه حساب ساده به پایان رسید.

وی گفت: شرکت حفاری شمال در سال‌های گذشته به خوبی عمل می‌کرد و این به گونه‌ای بود که پرداخت حقوق پرسنل هیچ‌گاه به تعویق نمی‌افتاد، اما در حال حاضر اینچنین نیست.

این کارگر اخراج شده حفاری شمال افزود: پرسنل هیچ گونه امنیت شغلی ندارند و کار روی دکل بسیار سخت است چرا که هر لحظه امکان ایجاد حادثه وجود دارد و کارگران با استرسی خاص کار خود را روی دستگاه‌های حفاری شمال انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شرکت حفاری شمال از یک سو نیرو اخراج می‌کند و از سوی دیگر استخدام می‌کند حتی‌ به گونه‌ای بوده که عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز این موضوع را تایید کرده است. چرا شرکت حفاری شمال این کار را با نیروهای متخصص خود انجام می‌دهد؟!

به گزارش تسنیم، مدیرعامل حفاری شمال در مصاحبه‌های اخیر خود بیان کرده است که هیچ‌گونه نیروی عملیاتی اخراج نشده است اما با پیگیری‌هایی که خبرنگار تسنیم انجام داده بیش از چندین نیروی متخصص از قبیل سکوبان، دکلبان، کمک حفار از کار بیکار شده‌اند.

آنچه که در این بین مغفول مانده پایبندی مسئولان به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است؛ اکنون باید دید مجلسی‌ها نیز در برخورد با این اقدام چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.

گزارش از حمید اسکندری سبزی

انتهای پیام /

R41468/P41362/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند