Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش از حضور یگان‌های ارتش و سایر نیروهای مسلح برقراری امنیت کامل در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه خبر داد.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی در بازدید از مرز خسروی گفت: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران، ستاد اربعین در ستاد نیروی زمینی ارتش و قرارگاه‌های مشترک استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ارتش از ماه‌ها قبل با برگزاری جلسات با مسئولان کشوری و لشکری، فرمانداران و استانداران استان‌های محل عبور زائرین تلاش کرده تا از همه ظرفیت‌های موجود، خدمات مطلوبی را به زائرین اربعین حسینی ارائه دهد. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات ارتش اظهار داشت: ارتش علاوه بر برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین، به ایجاد نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه در پایانه‌های مرزی اقدام کرده است. 

جهانشاهی با بیان اینکه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نیز هم‌اکنون اقدام به برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه کرده است، تصریح کرد: این بیمارستان‌ها دارای بخش‌های بستری، خدمات اورژانس، اتاق عمل، دندان‌پزشکی، رادیولوژی، ICU و مراقبت‌های ویژه و داروخانه است. همچنین  اورژانس هوایی با استفاده از بالگردهای نزاجا نیز برای خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی زائر پیش‌بینی شده است. 

وی از تسطیح و شن‌ریزی و ایجاد پارکینگ با مساحت ۳۵ هکتار در مرز خسروی با ظرفیت ۲۵ هزار خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرز شلمچه نیز ارتش اقدام به ایجاد توقفگاه برای خودروهای زائرین اربعین کرده است که جایگاه‌های سوخت و نمازخانه نیز در این توقفگاه‌ها مستقر شده‌اند. 

رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش از بکارگیری کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ارتش به صورت داوطلب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرزهای چهار گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: کاروان‌های زیارتی یگان‌های مختلف از نیروی زمینی ارتش نیز در زیارت اربعین شرکت می‌کنند. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی تاکید کرد: به منظور برقراری امنیت بیشتر و پایش‌های تصویری امنیتی در مرزهای خسروی و چزابه استفاده از دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود و همچنین توقفگاه‌های خودروهای زائرین اربعین نیز با استفاده از دوربین‌های مداربسته کنترل و نظارت می‌شوند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تجمیع مواکب اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، جبار دوست محمدیان در اولین همایش موکب‌داران اربعین در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال‌جاری بحث تجمیع مواکب از ستاد اربعین کشور ابلاغ شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت دارد و باید تابع این ستاد باشد.

وی افزود: تعداد مواکبی که هر استان می‌توانند در کشور عراق داشته باشند، براساس سرانه جمعیتی آن استان تعریف شده است که برهمین اساس استان سمنان می‌تواند هفت الی ۱۰ موکب در عراق داشته باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، چندین موکب استان سمنان باید باهم ادغام و در یک موکب تجمیع شوند تا با کیفیت‌تر و قدرت بیشتر به زائران خدمات ارائه کنند.

دوست محمدیان تصریح کرد: این تجمیع مواکب برای خدمات‌رسانی در کشور عراق است و محدودیتی در برپایی تعداد مواکب اربعین در داخل کشور نداریم.

وی از موکب‌داران خواست راهکارها و پیشنهادات خود برای نحوه تجمیع مواکب را ارائه کنند و افزود: هیئت امنای مواکب خود تصمیم بگیرند که کدام موکب فعالیت‌شان ادامه پیدا کند و کدام تجمیع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان اظهار کرد: ثبت اموال مواکب از مهمترین انتظارات است که ضرورت دارد تا مدیران انجام دهند.

دوست محمدیان در پایان از مدیران مواکب خواست در زمینه کمک مالی به ستاد در توسعه و بازسازی عتبات همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 748469

دیگر خبرها

  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند