Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین برای مقابله با آلودگی ۴۰ درصد از کارخانه‌های خود را تعطیل کرد.

به گزارش ایسنا، با فراتر رفتن میزان انتشار آلاینده‌ها از حد استاندارد در چین، ده‌ها هزار کارخانه در اقدامی قابل توجه تعطیل شدند تا مشکلات فاجعه بار آلودگی در این کشور بررسی شود.

بازرسان فعالیت نزدیک به ۴۰ درصد کارخانه‌های چین را به طور موقت متوقف کرده‌اند و مسئولان بیش از ۸۰ هزار کارخانه به دلیل نقض محدودیت انتشار آلاینده‌ها طی چند سال گذشته، متهم شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس قرار است انباشت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در چین از ۴۷ میکروگرم در هر متر مکعب در سال ۲۰۱۶ به ۳۵ میکروگرم در سال ۲۰۳۵ کاهش پیدا کند.

وزیر حفاظت محیط زیست چین گفت: دستیابی به این هدف بسیار سخت خواهد بود و باید اقدامات بیشتری را برای تحقق آن به کار بگیریم.

به گزارش پایگاه اینترنتی فیوچریزم، اقدامات جدید چین برای مقابله با آلودگی داخلی به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که براساس آن ۱۰ اقدام برای پاکسازی هوای این کشور اعلام شد. یکی از این اقدامات کاهش ۳۰ درصدی انتشار ناشی از صنایع آلاینده سنگین تا پایان سال ۲۰۱۷ است

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان

کوه نیلکوه در محدوده شهرستان گالیکش استان گلستان واقع شده است. در اطراف این کوه کارخانه سیمانی وجود دارد که موجب شده تا آب و هوای این منطقه آلوده شود. از سوی دیگر این موضوع باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع این منطقه شد است.
شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی درخواست رسیدگی به مشکلات این کارخانه را دارد. 
 
متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام لطفا به مشکلات کارخانه سیمان استان گلستان رسیدگی کنید. در شرایط کنونی طبیعت زیبا و کوه نیلکوه شهرستان گالیکش در حال تخریب است و در بحث آلودگی هوا به شدت آسیب رسانده است. خواهشمند هستیم پیگیری شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود