Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@23:46:40 GMT

کارگر البرزی جان داد تا 7 نفر جان بگیرند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۲۳۳۶

کارگر البرزی جان داد تا 7 نفر جان بگیرند

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با خانواده این کارگر که در اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست داده و طبق وصیتش اعضای بدنش به هفت بیمار اهدا شده است، اظهار کرد: اهدای عضو یک اقدام بسیار شایسته و خداپسندانه است که باقیات و صالحات فراوانی برای دهنده عضو و خانواده وی برجای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابوالحسن فیروز آبادی ادامه داد: دستور پیگیری سریع برای تعیین مستمری و پرداخت دیه به خانواده این کارگر صادر شده تا اعضای خانواده‌اش برای گذران زندگی با مشکل مواجه نشوند.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی وحفاظتی در محیط‌های‌کاری وصنعتی و به ویژه صنعت ساختمان گفت: کاهش حوادث ناشی از کار از ماموریت‌های مهم وزارت متبوع است و تمرکز ما در این وزارتخانه بر توسعه نظام HSE در واحدهای صنعتی‌ کشور به منظورکاهش حوادث ناشی از کار توسط خود واحدها است.
این مسئول توضیح داد: خوشبختانه اجرای این برنامه نیز تاکنون نتایج خوبی داشته ولی با وجود تمام تدابیری که اتخاذ می‌شود گاه در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد بروز حوادث تاسف بار ناشی از کار هستیم.
در ادامه این بازدید مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن اظهار تاسف از درگذشت این کارگر ودلجویی از خانواده وی گفت: مصدومیت و یا فوت حتی یک کارگر در حوادث ناشی از کار برای ما بسیار تاثر برانگیز و ضایعه جبران ناپذیری است.
اسماعیل خلیلی گفت: باید تا جایی‌که امکان دارد با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در واحدهای صنعتی،ت ولیدی وساختمانی از این حوادث جلوگیری شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بیمه کارگران ساختمانی در استان گفت : اقدامات خوبی در استان جهت ساماندهی کارگران ساختمانی با همکاری این اداره کل وتامین اجتماعی استان صورت‌گرفته است‌.
وی ادامه داد: در حال حاضر هفت انجمن صنفی ساختمانی در البرز فعالیت می‌کنند که با کمک سامانه‌های مرتبط و پیگیری این انجمن‌ها‌، کارگران ساختمانی حقیقی و واجد شرایط در البرز شناسایی و بیمه آنان برقرار وکارت هوشمند آنان صادر شده است.
مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیرحوادث ناشی از کار در سال 95 افزود: این مهم با رعایت اصول ایمنی ، به‌کارگیری مسئولین ایمنی در واحدهای تولیدی وکارگاه‌ها و آموزش‌های لازم صورت‌گرفته است.
وی توضیح داد: این اداره‌کل با 18 بازرس‌کار، بر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی وصنعتی استان بر اصول ایمنی وحفاظتی محل کار نظارت دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد مقتضی را صورت می‌دهد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوب پور، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6098009

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟