Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-شنبه شب گذشته مرضیه برومند به برنامه «چشم شب روشن» رفت تا از غریبی تئاتر کودک بگوید. از اینکه فعالان این عرصه عاشقند ولی با بی‌پولی چراغ این تئاتر را روشن نگه داشته‌اند.او از داوود رشیدی هم گفت که زمینه را برای تئاتر تلویزیونی بچه‌ها فراهم کرد و اگر ما حالا تئاتر کودکان داریم مدیون او هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند گفت: «همه می‌دانند که باید برای بچه‌ها از کودکی سرمایه‌ گذاری فرهنگی کرد اما متأسفانه گاهی احساس می‌کنیم به جای اینکه شاهد روند رو به رشدی باشیم متوقف یا دچار معضل بازگشت به عقب می‌شویم.»

کارگردان «خونه مادربزرگه» با تأکید براینکه تئاتر کودک و نوجوان باید در تلویزیون هم باشد،گفت: «من بارها با خیلی از مسئولان و مدیران شبکه و گروه‌ها هم در این باره صحبت کرده و آنها استقبال کرده‌اند. گفته‌ام ما که هر ساله در همدان جشنواره داریم و نمایش‌هایی در این ایام اجرا می‌شود یا آثاری که در تالار هنر روی صحنه می‌روند، کارهای خیلی خوبی هستند که یک بار اجرا می‌شوند و تمام. شما بیایید اینها را ضبط و در استودیو با دکوپاژ تلویزیونی تبدیل به تله تئاتر کنید.» فایده این اقدام از نظر او این است که ممر درآمدی برای تئاتری‌ها خواهد بود که با بی‌پولی و بدبختی کار می‌کنند؛چون اگر سالن‌های نمایش پر هم شود، بچه‌ها درآمد پایینی دارند و ببینید چقدر عاشقند که همچنان چراغ تئاتر کودک را روشن نگه می‌دارند. اما متأسفانه هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد، واقعاً من از مدیران سؤال دارم که چرا این اتفاق نمی‌افتد؟!

برومند با انتقاد به آموزش و پرورش  دربخش دیگری از سخنانش گفت: «کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان زیر مجموعه آموزش و پرورش است و انصافاً در سال های گذشته از رکود خارج شده و کارهای زیادی انجام می‌دهد اما بدنه خود آموزش و پرورش ارتباط خیلی کمی با تئاتر دارد و ما هیچ‌ جا حضور آموزش و پرورش را نمی‌بینیم. مثلاً در سینمای کودک هم جمع ما، بارها در دوره و دولت‌های مختلف با وزیران آموزش و پرورش جلساتی داشته‌ایم و همیشه قول مساعد داده‌اند اما هیچ وقت اتفاقی نیفتاده است.»

او همچنین گفت: «خود من جزو بنیانگذاران بخش تئاتر کانون بودم. همه شهرها دارای کتابخانه هستند و کانون هزار شعبه در کشور دارد که در هر کدام می‌شود، نمایش اجرا کرد. تئاتر را می‌توان طراحی کرد و حتماً به سالن بزرگ برای اجرا نیاز ندارد. فقط کافی است ارگان ها کمک کنند تا گروه‌ها وسیله حمل و نقل داشته باشند.» 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوشته ژان کلود کری‌یر، ترجمه اصغر نوری با کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی، که اجرا‌های خود را از ساعت۱۸:۰۰ روز پنجشنبه، ۳۰فروردین، در سالن چارسو، مجموعه تئاترشهر آغاز کرد، به روز‌های پایانی نزدیک شده و تا پایان هفته جاری (پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت) به اجرا‌های خود خاتمه می‌دهد.

این نمایش که با استقبال بسیار خوب هنرمندان و مخاطبان همراه بود، تا کنون میزبان هنرمندانی همچون؛ ناصر آقایی، رضا میرکریمی، محمدرضا خاکی، حسین فرح‌بخش، اصغر نوری، بهزاد خداویسی، شهرام کرمی، سامان خلیلیان، رضا آشفته  بوده است. همچنین پیشکسوت ورزشی و محبوب کشورمان امیر خادم نیز جزو مهمانان شب‌های گذشته این نمایش بود.

در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای، طا‌ها محمدی، محمدرضا حیدری، ابوذر موسوی بیدلی، شیما خوش‌اقبال، مهدی موسوی، پویا اسکندرزادگان عطیه شبانی و ثنا میرزایی به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل این نمایش بدین ترتیب: (مشاور کارگردان: حمیدرضا نعیمی) (مجری طرح: سمیرا کریمی، حسین عابدین)، (برنامه‌ریز: عسل پاشایی)، (دستیار اول کارگردان: مهدی موسوی)، (گروه کارگردانی:عسل پاشایی، ثنا میرزایی)، (منشی صحنه و برنامه ریز: عسل پاشایی)، (گریمور: علی رضا زاده)، (دراماتورژ بیان: بیژن بیابانی)، (طراح صحنه و لباس: کیارش رُست)، (دوخت لباس: منصوره محمدی)، (دستیار صحنه و لباس: عطیه شبانی، بهرام بابادی سلطانزاده، سالار شیرمردی، ثنا زارعی، تینا نقشینه، مهلا غضنفری، احمد علی امیری)، (مدیر صحنه: پویا اسکندرزادگان)، (مشاور فنی و حقوقی: حسین طاهر بخش)، (ساخت دکور: اسماعیل ناظمی)، (موسیقی و انتخاب آثار: پندار آداب)، (افکتورصدا: مهدی کرمی)، (طراح صدا: حسین طاهر بخش)، (طراح نور: امیرحسین سیَر)، (دستیار نور: علی‌رضا کوزه‌گر، پوریا محسنی، نازنین یار ویسی) (عکاس: آرمین یعقوبی، نگین صمدی)، (مدیر تولید: علی زمانی)، (طراح پوستر و بروشور: محمدصادق زرجویان)، (ساخت تیزر: حمیدرضا محمدی)، (مشاور رسانه‌: امیر پارسائیان‌مهر)، (روابط عمومی و تبلیغات: صدرا صباحی) هستند.

این خبر در خاتمه یادآور می‌شود، نمایش «روال عادی» تا پنجشنبه، ۲۰اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای