Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:15:43 GMT

شوراي همکاري خليج‌فارس و اسرائيل

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۳۸۷۳

شوراي همکاري خليج‌فارس و اسرائيل

خبرگزاري آريا - بيشتر اعضاي جديد شوراي همکاري خليج فارس براي برقراري روابط پنهان و آشکار با اسرائيل، با يکديگر رقابت مي‌کنند.
به گزارش روز دوشنبه پارس تودي، «محمد صالح المسفر» نويسنده و پژوهشگر سياسي قطر، در مقاله اي در روزنامه العربي الجديد مي نويسد، با وجود اين که بيشتر کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس با آمريکا داراي روابطي قوي هستند و در زمينه هاي مختلف از جمله امور امنيتي، با اين کشور همکاري مي کنند، اما سران اين کشورها معتقدند که رابطه با اسرائيل سبب خواهد شد تا بيش از پيش به آمريکا نزديک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سران اين کشورهاي عربي با نزديک شدن به اسرائيل، عليه خود و امت عربي و به ويژه عليه کشورهاي خود، مرتکب اشتباهات فاحشي مي شوند.
اسرائيل از روز نخست شکل گيري اين رژيم، دشمن کشورهاي عربي بوده و در تداوم تمدن توسعه طلبانه اروپا در قلب سرزمين هاي عربي يعني فلسطين، پديد آمد تا اروپا را از مشرق زمين جدا سازد.
حکام اين کشورهاي عربي از تاريخ و تجربه ملت ها و در زمينه رابطه با اسرائيل هيچ چيز ياد نگرفته اند.
«ياسر عرفات» (رييس فقيد تشکيلات خودگردان فلسطين) حقي را به اسرائيل اعطا کرد که سران اوليه اين رژيم حتي خواب آن را نيز نمي ديدند و آن، حق «به رسميت شناختن حق تاريخي صهيونيست ها در فلسطين» است ... نتيجه چه شد؟
پيروزي اسرائيل و شکست ملت فلسطين و رهبران آنها که رابطه با اسرائيل و تعامل و همکاري امنيتي و اقتصادي با اين رژيم آنها را به خود مشغول ساخته است.
اين ها همه موانع پيش روي احقاق حقوق مشروع ملت فلسطين به شمار مي روند.
در پيمان کمپ ديويد، مصر يک بازنده بود و اسرائيل از اين پيمان، سود برد.
در سال 1999 منابع امنيتي يکي از کشورهاي حوزه خليج فارس از دستگيري کسي خبر دادند که 80 ميليون دينار ارز جعلي بحرين را با خود حمل مي کرده است؛ اين فرد دستگير شده با «ديويد ليوي» وزير پيشين امور خارجه رژيم اسرائيل داراي روابطي نزديک بوده است.
بحران شديد اقتصادي اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا (آ سه آن)
اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا (آ سه آن) دچار بحران شديد اقتصادي شد به نحوي که نزديک بود همه دستاوردهاي اين اتحاديه از بين برود؛ پس از تحقيقات گسترده فاش شد که دستي صهيونيستي در پشت پرده اين بحران اقتصادي قرار دارد تا دستاوردهاي اقتصادي و اجتماعي آ سه آن در جنوب شرق آسيا را به نابودي بکشاند.
«جرج سورس» بازرگان مشهور يهودي که اقتصاد مالزي و اندونزي را به نابودي کشاند، در پشت پرده اين فاجعه اقتصادي قرار داشت.
يهوديان و فساد در آلمان
يهوديان در دهه بيست قرن گذشته در آلمان فساد بي سابقه اي را ايجاد کردند.
يهوديان در آن سال ها با فريب وحيله بسياري از خانه ها، هتل ها و کارخانه هاي آلماني ها را خريداري کردند.
آنها با انتشار کتاب هاي غيراخلاقي و توليد فيلم هاي مبتذل، افکار جوانان و اخلاق و رفتار آنان را به ابتذال کشاندند. عده ي زيادي از معلماني که دچار فساد اخلاقي بوده و از سطح سواد بالايي برخوردار نبودند، توسط اين يهوديان، در مدارس آلمان به کار گماشته شده بودند.
در سال 1922 آلمان در فساد و هرج و مرج غوطه ور بود.
سوال اينجاست که آيا جوامع عربي خليج فارس و نسل هاي آينده ما خواهند پذيرفت که طعمه اي براي شکار اسرائيلي ها هستند؟
المسفر در ادامه اين مقاله مي نويسد، ادعا مي کنم که بيشتر حکام جديد کشورهاي عربي خليج فارس هنوز تاريخ ملت ها را مطالعه نکرده و هنوز تاريخ دانان به محافل آنها راه پيدا نکرده اند تا بتوانند از تجارب اين تاريخ دانان، استفاده کنند.
تاريخ آمريکا سرشار از حوادث پند آموز و عبرت آميز است که به يک نمونه از آن مي توان اشاره کرد.
در مجلس موسسان که در سال 1789 براي تصويب قانون اساسي آمريکا تشکيل شده بود، « بنجامين فرانکلين» يکي از پدران بنيانگذار ايالات متحده آمريکا، سخناني را به اين شرح ايراد کرد،« آقايان، تصور نکنيد که آمريکا با اعلام استقلال، از خطرات نجات يافته است؛ کشور همچنان با خطري بزرگ، برابر با خطر استعمار، مواجه است. اين خطر به خاطر افزايش يهوديان در آمريکا ما را تهديد خواهد کرد. يهوديان به مجرد آن که در کشوري متمرکز شوند، سنت ها و اعتقادات مردمان آن کشورها را نابود کرده و با سموم فساد اخلاقي و اباحي گري، روحيه جوانان را از بين مي برند.
يهوديان جامعه شما را فاسد خواهند کرد و سنت ها و اخلاق، اقتصاد و آموزش شما را به فساد کشانده و تاريخ کشورتان را تحريف مي کنند. آنها (يهوديان) براي رقابت با شهروندان ما و تسلط بر اقتصاد و دارايي هاي ما، به شيوه هاي متقلبانه اي متوسل مي شوند.
به شما توصيه مي کنم که پيش از آن که دير شود، براي حفظ منافع ملت و نسل هاي آينده، اين ستمکاران کافر از کشور بيرون کنيد در غير اين صورت پس از يک قرن؛ شاهد خواهيد بود که آنها بيش از آنچه که تصور مي کرديد، خطرناک هستند ».
مطالب بالا اظهارات فرانکلين است که هنگام تدوين قانون اساسي آمريکا بيان شد؛ اين ها سخنان «نلسون ماندلا» قهرمان آزاديبخش آفريقاي جنوبي، «جمال عبد الناصر» قهرمان انقلاب 1952 در مصر و يا «فيدل کاسترو» رهبر کوبا و يا « ماوتسي تونگ» از چين نيست.
کلام آخر اين که آيا حکام جديد خليج فارس از خطرات دوستي، تعامل و هرگونه ارتباط با رژيم اسرائيل و ساختار صهيونيستي آن آگاهند؟
قدرت کشورهاي عربي حوزه خليج فارس نه در نزديکي به اسرائيل بلکه در اتحاد با يکديگر و اجراي عدالت و آزادي بيان و برابري نهفته است. آيا اين کشورها براي تحقق اين اتحاد تلاش مي کنند؟
مترجم: محب احمدي
110/135
بيشتر بخوانيد :
چرا بسياري از يهوديان آمريکا نسبت به اسرائيل بي تفاوت و يا حتي دشمن شده اند/ مقاله
قطر: از شوراي همکاري خليج فارس خارج نمي‌شويم
تاثير منفي تحريم قطر بر کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!

ظاهرا قرار است پسوند استقلال عوض شود.

طرفداری | استقلالِ با پسوندی جدید در مسابقات شرکت می‌کند.

چند وقت پیش بود که استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و حالا خبر جدیدی به گوش می‌رسد.

ظاهرا قرار است پسوند استقلال، از تهران به خلیج فارس تغییر کند و آبی‌ها از این پس با نام استقلال خلیج فارس برابر سایر تیم‌های آسیا قرار بگیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • بالانسر ایران و اسرائیل