Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالهادی فقهی‌زاده، در مراسم تودیع و معارفه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى»، بر اینکه آمده است تا آنچه که دارد را در طبق اخلاص بگذارد تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته رفت و آمدهایی به معاونت قرآن و عترت داشته‌ام و با این معاونت آشنا هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه بیش از 20 سال توفیق همکاری و همراهی با حجت‌الاسلام حشمتی را داشته است،‌ افزود: به خاطر دارم که حدود 25 سال قبل در محضر حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید محمدی» حضور داشتم که ایشان گفتند اسلامیت وزارت ارشاد با معاونت قرآن و عترت باز می‌گردد.  فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد جنبه محتوایی دارد و اصولاً نیز باید چنین باشد، به طرح این سوال که ما باید به قرآن بازگردیم یا قرآن به ما بازگردد، گفت: قطعاً ما باید به قرآن برگردیم،‌ چرا که قرآن از ما فاصله ندارد، این ما هستیم که از قرآن دور شده‌ایم. این معاونت می‌تواند بدون تبلیغات زائد نگاه‌ها را به سمت قرآن برگرداند تا آرمان‌ همه علما تحقق یابد. معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه برکت وجودی قرآن و عترت آنقدر زیاد است که همه طیف‌ها را به خود جذب کند، گفت: اینکه این کار چگونه صورت بگیرد به هنر ما بر می‌گردد که آیا می‌توانیم مردم را به سمت قرآن برگردانیم یا خیر. فقهی‌زاده با اشاره به اینکه از زمانی که در سازمان حج و زیارت حضور داشته است با آقای حشمتی آشنایی دارد، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های حج همچون قرآن این است که حج نیز نگاه‌ها را به آرمان‌ها می‌دوزد و قلب‌ها را برای تحقق هدف بلند جذب می‌کند. وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آیه‌ای که در ابتدای صحبت‌های خود اشاره کرده است، گفت: این آیه را تلاوت کردم تا بگویم اگر توفیقی صورت بگیرد، مرهون همکاری خالصانه و بدون چشمداشت دو معاون قبلی بوده است. من نیز همین‌گونه هستم و محتاج همکاری بزرگان قرآنی هستم.معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه با علم به دشواری مسئولیت در این سمت آن را پذیرفته‌ام، اظهار کرد: این مسئولیت را تاج بزرگی برای خود می‌دانم تا شاید به پاس آن خدمتگذار قرآن کریم باشم. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا گامی رو به جلو در این عرصه برداریم. فقهی‌زاده با اشاره به اینکه باید قرآن و عترت را در کنار هم ببینیم، گفت: منظور از فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های قرآنی و روایی صحیح است. وی همچنین اذعان کرد: وظیفه دارم به سمت کیفی سازی فعالیت‌ها گام بردارم و صرفاً به مسائل شکلی بسنده نکنم، البته توجه به مسایل تبلیغی و ترویجی باید وجود داشته باشد اما صرف توجه‌ها به این حوزه نیست. تلاش خواهم کرد موسسات رسمی و غیررسمی مردم نهاد که در توسعه قرآن فعالیت موثر دارند را تقویت کنم. باید ارتباط روشن و صحیحی با رسانه‌ها که خالصانه فعالیت دارند داشته باشیم. در حوزه پژوهشی و ساختارسازی نیز عمل خواهم کرد و از نسل فارغ‌التحصیلان فرهیخته استفاده خواهم برد. 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!