Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلیل‌آباد از برگزاری بیش از 20 عنوان برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در خلیل‌آباد خبر داد و گفت: نیازمند شناخت تهدیدات و ارتقاء توانمندی در مقابل تهدیدات برای جلوگیری از غافلگیری توسط دشمن هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری عصر امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه شهرستان خلیل‌آباد در حاشیه برگزاری نشست ستاد پدافند غیرعامل اظهار داشت: همه‌ساله از 6 تا 12 آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه قدمت پدافند غیرعامل به‌اندازه زندگی انسان بر روی کره زمین است، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل از سال 82 به‌فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و در سال 89 سیاست‌های کلی نظام در این خصوص ابلاغ شد.

 

پیوست پدافند غیرعامل یکی از الزامات اجرای پروژه‌های سطح شهرستان است

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: یکی از الزامات اجرای پروژه‌های سطح شهر و روستا، همراه داشتن پیوست پدافند غیرعامل است.

وی پدافند غیرعامل را عامل اقتدار کشور و گسترش امنیت ملی دانست و اذعان کرد: گستره تهدیدات دشمن توسعه پیداکرده و از دایره نظامی فراتر رفته و در حوزه‌های سایبری، اقتصادی، پرتویی، شیمیایی، غذایی، آب و محیط زیست گسترش پیداکرده است.

 

بیش از 20 برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود

شاکری بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته پدافند غیرعامل شهرستان خلیل‌آباد پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: بیش از 20 عنوان برنامه نظیر رزمایش پدافند غیرعامل، دیدار با امام‌جمعه، تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه موضوعی، جلسه شورای پدافند غیرعامل، همایش‌های علمی و تخصصی، دوره‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی و هنری، رونمایی از دست آورد های پدافند غیرعامل و... به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در شهرستان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 3 جلسه با 9 مصوبه و ابلاغ سند راهبری پدافند غیرعامل در سال 96 خبر داد و بیان کرد: سند راهبردی پدافند غیرعامل نیز تنظیم و تدوین‌شده است و دستگاه‌ها باید بر اساس مفاد این سند حرکت کنند.

 

افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات از اهداف برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است

این مقام مسئول بابیان اینکه برنامه‌های پدافند غیرعامل به‌منظور افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری در مقابله تهدیدات دشمن برگزار می‌شود، تأکید کرد: بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص پدافند غیرعامل نیازمند مشارکت همگانی است و دستگاه‌های اداری باید همگام با تنوع تهدیدات دشمن، برنامه‌ریزی شود.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند شناخت تهدیدات، ارتقاء توانمندی در مقابل تهدیدات برای جلوگیری از غافلگیری توسط دشمن هستیم، تشریح کرد: ستاد پدافند غیرعامل باید از ظرفیت موجود در فضای مجازی و رسانه‌ها برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در این خصوص حداکثر استفاده را ببرد.

 

جلوگیری از فروش سموم کشاورزی غیرمجاز نوعی پدافند غیرعامل است

شاکری با اشاره به اینکه نیازمند اطلاع‌رسانی در تمام زمینه‌ها هستیم، ابراز کرد: جلوگیری از فروش سموم غیرمجازی که در سطح روستاها به‌صورت دوره‌گردی در حال توزیع است یک نوع پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی در پایان بابیان اینکه در آینده تهدیدات جدی‌تری وجود خواهد داشت و هوشیاری بیشتری را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: دشمنان از رویارویی مستقیم با نظام اسلامی ناامید شده‌اند ولی برای ضربه زدن به‌نظام برنامه‌ریزی دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد