Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک منبع آگاه در سازمان انرژي اتمي کشورمان دليل عدم شرکت ايران در کنفرانس ابوظبي را عدم صدور رواديد براي مقامهاي ايراني توسط امارات متحده عربي عنوان کرد.
به گزارش گروه سياست خارجي خبرگزاري فارس به نقل از اعتماد آنلاين، يک منبع آگاه در سازمان انرژي اتمي کشورمان در گفتگو با اعتماد آنلاين دليل عدم شرکت ايران در کنفرانس ابوظبي را عدم صدور رواديد براي مقامهاي ايراني توسط امارات متحده عربي عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به ذکر است کنفرانس آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت عنوان انرژي هسته اي در قرن 21 از امروز در ابوظبي آغاز به کار کرد. براساس اطلاعاتي که بر روي وب سايت آژانس بين المللي انرژي اتمي قرارگرفته است در اين کنفرانس 700 نفر از 67 کشور عضو آژانس شرکت مي کنند. علاوه بر اين نمايندگان 5 نهاد بين المللي نيز با شرکت در اين کنفرانس در مورد نقش نيروگاه هاي اتمي در تامين انرژي مورد نياز جهان بحث خواهند کرد. درحالي که گفته مي شود بيش از 700 نفر در کنفرانس انرژي هسته اي در قرن 21 در ابوظبي شرکت کرده اند اما ايران غايب اصلي و بزرگ اين کنفرانس بود.
خبرگزاري آسوشييتدپرس نخستين رسانه اي بود که به اين موضوع پرداخت و در اين باره نوشت : توافق هسته اي ايران با 1+5 از حالت ثابت خود خارج شده و با توجه به کارشکني هاي امريکا در اين مسير به نوعي در حالت معلق به سر مي برد، با اين وجود ايراني ها ترجيح دادند در کنفرانس انرژي اتمي که برگزار کننده آن سازمان ملل متحد بود و اين بار در ابوظبي برگزار مي شد شرکت نکنند. در حالي که صندلي متعلق به ايران در اين کنفرانس خالي ماند يوکيا آمانو ، مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز ترجيح داد در سخنراني مقدماتي خود کوچک ترين اشاره اي به مساله پرونده هسته اي ايران و يا برجام نکند.
براساس اين گزارش، در حالي که خبر عدم حضور ايران در رسانه هايي مانند آسوشيتدپرس به گونه اي پوشش داده شده است که گويا ايران به دلايل هسته اي از شرکت در اين کنفرانس سرباز زده است اما يک منبع آگاه در سازمان انرژي اتمي در گفت و گو با اعتماد آنلاين تاکيد کرد که دليل عدم شرکت ايران در اين کنفرانس ، عدم صدور رواديد براي مقام هاي ايراني توسط دولت امارات متحده عربي بوده است.
اين منبع آگاه افزود: امارات متحده عربي نقش ميزبان در اين کنفرانس بين المللي را برعهده دارد و اقدام اين کشور در عدم صدور رواديد براي ايران عملي دور از شان ميزباني اجلاس هاي بين المللي است. امارات متحده عربي نبايد با دخالت دادن موضوعات سياسي از مشارکت کشور مهمي همچون ايران در اين اجلاس ممانعت به عمل مي آورد.
اين مقام آگاه در ادامه افزود جمهوري اسلامي ايران در سه نشست پيشين اين کنفرانس که آخرين آنها در سن پترزبورگ بود شرکت فعال داشته است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته ای برگزار می شود و حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره حل مسائل پادمانی با آژانس، اظهار کرد: همواره در حال تعامل و گفت و گو درباره مسائل پادمانی هستیم، لذا تاکنون دو مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده که دو مکان در حال گفت و گو است.

اسلامی ادامه داد: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجا است و براساس آن تعامل داریم، اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند زیر سوال رفته است. البته ما بر این بیانیه تاکید داریم و گروسی هم این را اعلام کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اذعان کرد: آقای گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت کنیم.

وی درباره همکاری با آژانسدر خصوص بازرسان آژانس، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم و ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران، بیان کرد: اینها موضع گیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

کد خبر 6086757

دیگر خبرها

  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد