Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از رویترز، اسناد منتشره از سوی دادگاه فدرال آمریکا نشان می دهد که «جرج پاپادوپولوس» (George Papadopoulos) یکی از مشاوران نه چندان شناخته شده در ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» اعتراف کرده است که در مورد تماسهای خود با افرادی که ادعا می شود با مقامات بلندپایه روسیه در ارتباط هستند، به مأموران «اِف بی آی» دروغ گفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نخستین اتهام کیفری است که در روند تحقیقات پیرامون هرگونه ارتباط احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه مطرح می شود.

طبق متن این اسناد، «رابرت مولر» مستشار ویژه و مسئول رسیدگی به پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد که جرج پاپادوپولوس- که در ماه مارس ۲۰۱۶ به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ملحق شد- ماه ژانویه در مورد برقراری ارتباط با افرادی که ترتیب دهنده یک قرار ملاقات میان ترامپ- نامزد وقت انتخابات آمریکا- و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بودند، به مأموران «اِف بی آی» دروغ گفت.

در اسناد دادگاه آمده است که در ماه مه ۲۰۱۶ یکی از مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ- که نامش هنوز فاش نشده است- به پاپادوپولوس توصیه کرد که ترامپ شخصاً «این گونه کارها را انجام نمی دهد» اما در عوض «فردی در سطوح پایین تر ستاد انتخاباتی او می تواند این کار را انجام دهد به طوری که هیچ نشانه ای برجای نماند».

گفتنی است که مشاوران ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ- شامل پسر ارشد وی«دونالد ترامپ جونیور» و «جرد کوشنر» داماد ترامپ- به همراه پل منفورت رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ در ژوئن ۲۰۱۶ در «برج ترامپ» در شهر نیویورک با روسهایی که ادعا می کردند علیه رقیب دموکرات ترامپ- هیلاری کلینتون- اطلاعاتی در دست دارند، دیدار کردند؛ هرچند که در اسناد دادگاه اشاره ای به این موضوع نشده است.

هنوز مشخص نیست که آیا ترتیب دهنده اصلی این دیدار جرج پاپادوپولوس بوده است یا خیر.

رابرت مولر، مستشار ویژه پرونده می گوید که پاپادوپولوس- حقوقدان بین المللی در حوزه انرژی و ساکن شهر شیکاگو- به مأموران اِف بی آی در مورد مطلع شدنش از دسترسی مقامات روسیه به «هزاران رایانامه» هیلاری کلینتون دروغ گفته است.

بازپرسان پرونده می گویند که پاپادوپولوس به مأموران اِف بی آی گفته بود که مدتها پیش از پیوستن به ستاد انتخاباتی ترامپ، با فردی که این اطلاعات را در اختیار وی گذاشته، در تماس بوده است؛ اما در واقع، پاپادوپولوس پس از پیوستن به ستاد ترامپ با فرد مذکور دیدار و اطلاعات را از او دریافت کرده است.

شایان ذکر است که «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در تلاش برای «کم اهمیت جلوه دادن» نقش پاپادوپولوس در ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شد که وی «بطور بسیار محدودی» در این ستاد فعالیت داشته و فعالیت وی نیز داوطلبانه بوده است.

طبق اسناد دادگاه، جرج پاپادوپولوس در روز پنجم اکتبر به بیان «اظهارات اساساً کذب، موهوم و فریبکارانه» به مأموران «اِف بی آی» اعتراف کرده است.

در مقابل پل منفورت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و ریک گیتس از مقامات پیشین این ستاد از قبول اتهامات وارده سرباز زدند.

true برچسب ها : اف بی آی ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رابرت مولر روسیه هیلاری کلینتون true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح