Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- همزمان با نزديک شدن به اربعين حسيني و افزايش تقاضا براي پروازهاي نجف نوعي بازار سياه در مشهد ايجاد شده و برخي شرکتها بليت اين پرواز را با نرخ فراتر از قيمت مصوب به مسافران عرضه مي کنند.

به گزارش ايرنا، اين وضعيت از حدود 2 هفته قبل آغاز و نارضايتي زائران اربعين حسيني را فراهم کرده است بطوريکه برخي شرکتها بليت مزبور را با قيمت بيشتر از 2 ميليون تومان به مسافران عرضه مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر آن برخي شرکت هاي هواپيمايي يا سايت هاي فروشنده بليت چارتري اقدام به ابطال بليت برخي مسافران و فروش آن به قيمت بالاتر به افراد ديگر مي کنند.
يکي از شهروندان که چندي پيش براي تهيه بليت پرواز نجف به يکي از دفاتر هواپيمايي در مشهد مراجعه کرده بود در تماس با خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: متصديان فروش، نرخ بليت مشهد - نجف را حدود 2 ميليون تومان به وي اعلام کرده اند.
محمد مهدي رضايي افزود: هنگام اعتراض به اين افزايش قيمت، فروشنده شرکت خدمات مسافرتي با لحن تند گفته است بليت با همين نرخ نيز در بازار موجود نيست اگر قصد تهيه بليت نداريد وقت ما را نگيريد.
* برخورد با گران فروشي بليت مشهد - نجف
دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان رضوي در اين باره گفت: با گران فروشي بليت مشهد - نجف برخورد مي شود.
مجيد فرقاني افزود: نرخ مسير هوايي مشهد - نجف از سوي سازمان هواپيمايي کشوري براي رفت و برگشت 15 ميليون ريال و براي مسير رفت هفت ميليون و 500 هزار ريال تعيين شده است.
وي اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه موضوع را از طريق شماره تلفن 32281833 به انجمن صنفي اعلام کنند.
وي گفت: طبق تصميم گيري سازمان هواپيمايي کشوري فقط سه دفتر هواپيمايي در مشهد مجاز به فروش بليت پرواز مشهد - نجف هستند که انحصاري کردن عرضه بليت پرواز مزبور، منجر به ازدحام جمعيت در اين دفاتر و عرضه بليت خارج از نرخ مصوب شده است.
* مجازات و برخورد با شرکتهاي متخلف
بازپرس ويژه تخلفات فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در صورت شکايت شاکي از مصاديق فروش مال غير، طبق قانون تشديد مجازات مرتکبين اختلاس و کلاهبرداري با شرکت متخلف به جرم کلاهبرداري، برخورد خواهد شد.
محمد حسن اصولي صفار افزود: تاکنون شکايتي در اين زمينه ارائه نشده ولي در روزهاي اخير مسافر پرواز مشهد - اهواز با مراجعه به بازپرسي فرودگاه مشهد اعلام کرده است که بليت را از يک شرکت مستقر در تهران به نرخ 260 هزار تومان تهيه کرده ولي اين آژانس هواپيمايي بليت وي را باطل و به قيمت 460 هزار تومان به مسافر ديگري فروخته است.
وي اظهار کرد: هر شرکتي که بليت مسافر را خودسرانه باطل کند، مجرم است و مجازات خواهد شد.
* تخلفات مربوط به دفاتر فاقد مجوز است / از دفاتر مجاز بليت تهيه شود
رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و گردشگري خراسان‌رضوي نيز به خبرنگار ايرنا گفت: تاکنون گزارشي از گران فروشي بليت در دفاتر مجاز تعيين شده براي فروش بليت پرواز مشهد - نجف اعلام نشده است.
سعيد ولي زاده افزود: گران فروشي ها مربوط به دفتر فاقد مجوز و دفاتر اينترنتي است که هيچ مجوزي براي فعاليت ندارند.
وي ادامه داد: دفاتر مجاز مطابق نرخ مصوب بليت را عرضه مي کنند و به صورت مستمر بازديدهاي لازم در اين زمينه انجام مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه شهروندان بليت هاي مورد نياز خود را از دفاتر مجاز تهيه کنند، اظهار کرد: چنانچه شهروندان به گران فروشي در دفاتر مجاز برخورد کرده و موضوع را به انجمن صنفي اعلام کنند، موضوع در همان روز رسيدگي خواهد شد.
گزارشگر: ندا جواهرفر** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
7505 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد

به گزارش قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی