Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت:مرحله اصلی و عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با رمز مقدس یا ابوالفضل العباس (ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت تمام پایگاه های شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش افزود: این رزمایش دو روزه با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی، سوخت رسان و انواع هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه عمومی اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی و سوخت رسان به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین شرکت دارند؛ افزود: در این رزمایش ابتدا هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نهاجا و هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی در ساعات مختلف شبانه روز به پرواز در آورده و اهداف از پیش تعیین شده را شناسایی می کنند.
سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت: در این رزمایش تمرین آماده باش ها، تمرین پدافند غیر عامل، بر اساس طرح های پراکندگی، تفرقه، استتار، اختفا، فریب الکترونیکی و اقدامات درون سیستمی اجرا می شود.
وی افزود: در این مرحله از رزمایش،خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی به تمرین تاکتیک های نو و ابتکاری با استفاده از مهمات هوشمند برد بلند و نقطه زن می پردازند.
امیر روز خوش گفت: این رزمایش براساس تمرین صحنه واقعی نبرد در محیط واقعی جنگ الکترونیک وتداوم عملیات در محیط جنگ های نوین و تمرین پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک های ابتکاری عملیاتی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت را اجرای رزمایش های تقویمی و سالیانه، ارتقای سطح مهارت فرماندهان در طرح ریزی و کنترل عملیات های هوایی در محیط واقعی جنگ الکترونیک، بروز رسانی سامانه ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست.
امیر روزخوش همچنین محور اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت را انهدام اهداف زمینی و هوایی عنوان کرد و افزود: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی