Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال دختران زیر 16 سال پس از بازگشت از رقابت های قهرمانی آسیا گفت: ملی پوشان ایران توانایی خود را نشان دادند و با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم، در آینده نتایج خوبی کسب خواهد شد.

نازی طاهر پور در گفت‌وگو با ایسنا، پس از بازگشت از رقابت‌های سطح B قهرمانی آسیا، افزود: تیم ملی بسکتبال دختران پس از 38 سال غیبت به رقابت‌های بین‌المللی اعزام شد و به همین دلیل تجربه کافی را نداشت، اما با این حال ملی‌پوشان بسیار خوب ظاهر شدند و برای نخستین بار تجربه خوبی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه‌ با اشاره به بازی ملی‌پوشان مقابل تیم هند، بیان‌ کرد: تیم هند، تیم بسیار قدرتمندی است که در سطح A آسیا قرار دارد، اما به دلیل غیبت یک ساله از میادین به سطح B نزول داشت. تجربه این تیم بسیار زیاد است و بازی مقابل این تیم برای ملی‌پوشان سخت بود. بازیکنان ما تحت تاثیر جو مسابقات قرار داشتند. در مقابل تیم مالزی و قزاقستان نیز حتی می‌توانستیم پیروز مسابقه شویم. قزاق‌ها از نظر فیزیکی از ما برتر بودند. اگر در مسابقات  بیشتری حضور داشته باشیم و تجربه کافی را به دست آوریم می‌توانیم در آینده نتایج خوبی را کسب کنیم.

طاهرپور با اشاره به حجاب بازیکنان ایرانی، خاطرنشان کرد: حضور در این رقابت‌ها تجربه بسیار خوبی برای ما بود. بازیکنان ما با حجاب بازی می‌کردند و شرایط آب و هوایی شرجی و گرم بود و این تاثیرگذار بود. تیم‌های دیگر بدون حجاب بودند و به آب و هوا عادت داشتند.

مربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال دختران در ادامه‌ بیان‌ کرد: حضور دختران بسکتبالیست ایرانی با حجاب در رویداد بین‌المللی برای بسیاری از کشورها مهم بود و آنها منتظر تماشای بازی دختران ایرانی بودند. تصور آنها این نبود که دختران ایرانی بتوانند خوب بازی کنند و از دیدن بازی خوب ملی‌پوشان ایران خوشحال شدند. همان طور که سایت فیبا پس از بازی نخست ملی‌پوشان واکنش نشان داد.

او در ادامه‌ افزود: به یک برنامه‌ریزی ‌دقیق نیاز است تا تیم‌ ‌ملی نتایج خوبی را در آینده کسب کند، چرا که سالیان سال بود با پوشش اسلامی اجازه حضور در میادین بین‌المللی را نداشتیم، اما حال با حضور ملی‌پوشان در یک رویداد بین‌المللی فیبا متوجه شد که بازی با پوشش هیچ مشکلی را ایجاد نکرد و بچه‌ها توانستند با حجاب بازی کنند. با یک برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات منظم می‌توانیم بر روی تیم‌های پایه کار کنیم تا نتایج آن را در آینده ببینیم.

طاهرپور با اشاره به مشکل کمبود سالن برای بسکتبالیست‌ها، ادامه‌ داد: تنها سالن آزادی برای تمرین وجود دارد که هم در اختیار مردان و هم در اختیار بانوان است و مسابقات نیز در این سالن برگزار می‌شود. اگر مشکلات سالن بر طرف شود با آمادگی بهتری می‌توانیم در مسابقات پیش رو شرکت کنیم.

وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: خوشحال هستیم که دختران بسکتبالیست ایران توانستند توانایی‌های خود را نشان دهند و بگویند که بسکتبال بانوان ایران چیزی کم ندارد و در آینده می‌توانند حتی مقام نیز کسب کنند. با توجه به مدت زمان کمی که در اختیار داشتیم تیم را آماده کردیم. کشوری مانند ژاپن از نظر امکانات در سطح بالاتری از ما قرار دارد و از ما آماده تر بودند. امکانات ما نیز بد نبود، اما سایر تیم‌ها برنامه‌ریزی های خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده بودند و ما تجربه نخست خود را کسب می کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، بارسا دیشب برد تا کار قهرمانی رئال شاید به دو هفته بعد موکول شود. البته هنوز هم ممکن است رئال شنبه بعد قهرمانی‌اش در لالیگا مسجل شود. 

برای این مهم رئال که ساعت 17.45 به وقت تهران برابر کادیز بازی دارد، باید سه امتیاز را بگیرد و منتظر باشد ساعاتی بعد بارسا در زمین خیرونا امتیاز از دست بدهد. در این صورت قهرمانی 36 رئال قطعی می‌شود.

با این حال مشخص نیست رئال مادرید در میدان معروف سیلبس جشن قهرمانی سنتی خود را برگزار کند یا خیر چرا که چهارشنبه بعد بازی حساس برگشت با بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در پیش است.

دو سال پیش نیز شرایط مشابه بود. رئال بعد از شکست 4-3 از سیتی در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان توانست اسپانیول را شکست دهد و قهرمان لالیگا شود. کارلتو قبل از بازی گفته بود اگر قهرمان شویم، بدون توجه به بازی برگشت با سیتی جشن می‌گیریم. رئال جشن گرفت و در بازی برگشت نیز سیتی را 3-1 برد و به فینال رفت.

همان سوال بار دیگر تکرار شده ولی می‌توان حدس زد اگر شنبه رئال قهرمان شود، در سیبلس جشن قهرمانی برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)