Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه خطاب به کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه ترکیه گفت: شما نمی توانید حامی دموکراسی باشید چرا که شما فقط قادرید بله قربان گوی کودتاچیان باشید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اردوغان در آخرین اظهارات خود، ضمن رد شایعات در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، از رهبر حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق ترکیه به خاطر اظهاراتش درباره استعفای اخیر شهرداران حزب حاکم عدالت و توسعه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه چند روز پیش، با استعفای برخی شهرداران از مقام خود به درخواست اردوغان، خواستار برگزاری انتخابات محلی پیش از موعد شده بود.
وی در سخنان خود انتظار 17 ماهه برای برگزاری انتخابات را قربانی کردن دموکراسی توصیف کرده و گفته بود: من با دعوت به انتخابات زودهنگام اردوغان را به چالش می کشم تا معلوم شود چه کسانی از انتخابات فراری هستند.
اردوغان نیز در پاسخ به انتقادات قلیچدار اوغلو گفت: روز برگزاری انتخابات از پیش تعیین شده است و تنها در صورتی که حزب عدالت و توسعه دچار بن بست سیاسی شود، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.
وی خطاب به قلیچدار اوغلو افزود: همان طور که می‌دانید پس از نشست 7 ژوئن سال 2015 میلادی، زمانی که نتوانستیم در مذاکرات ائتلافی به نتیجه‌ای برسیم، چنین بن‌بستی به وجود آمد و به ناچار انتخابات زودهنگام اعلام کردیم و شما سرافکنده و پشیمان شدید.
اردوغان با متهم کردن قلیچداراوغلو به حمایت از کودتاچیان گفت: این آدم سخن از دموکراسی می گوید اما او نمی تواند یک دموکرات باشد زیرا او بله قربان گوی کودتاچیان است و قادر به حفظ شان دموکراسی نیست.
رهبر حزب جمهوری خواه خلق نیز در پاسخ به سخنان تند اردوغان اظهار کرد: حزب توسعه و عدالت از دموکراسی می ترسد.
وی تاکید کرد: آنها می خواهند همه سکوت کنند و فقط رییس جمهوری سخن بگوید.
وی مدعی شد: مردم در نگاه دولت حاکم به مانند کالا هستند و ما برای نابودی این طرز فکر به مبارزه خود ادامه می دهیم.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم